30 mm berken multiplex b/bb

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door anonamemouse »

Ik ben op zoek naar 30 mm berken multiplex b/bb kwaliteit, in de omgeving van Rotterdam of Den Haag. Ben al aan het speuren geweest, maar wat ik vind verkoopt alleen per minimaal 5 platen, ik heb niet eens een hele nodig, of alleen aan bedrijven.
Weet iemand toevallig waar ik in mijn omgeving een plaat kan krijgen?

In het uiterste geval rij ik naar Arnhem, AF verkoopt het wel per plaat aan particulieren.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door Pjotr »

Ik heb destijds dat op maat bij een timmerfabriek (kozijnen, deuren, winkelinrichting) vandaan gehaald. Die had wat stukken staan. Kijk eens of er ergens rond +52° 03' 30.45", +4° 32' 45.58" een timmerfabriek te vinden is...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door ray5150 »

Had je al geinformeerd bij https://www.jongeneel.nl/?
Ze verkopen ook particulier (dwz, toen ik 17 jaar geleden aan het verbouwen was, wel...) , maar of deze specifieke plaat een voorraadartikel is zou ik niet kunnen zeggen, je kunt er in ieder geval een mailtje tegenaan gooien.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door anonamemouse »

ray5150 schreef:
Had je al geinformeerd bij https://www.jongeneel.nl/?
Ze verkopen ook particulier (dwz, toen ik 17 jaar geleden aan het verbouwen was, wel...) , maar of deze specifieke plaat een voorraadartikel is zou ik niet kunnen zeggen, je kunt er in ieder geval een mailtje tegenaan gooien.
Even gebeld, ook hier alleen in grotere aantallen te bestellen. En zou per plaat duurder zijn dan AF + heen en weer rijden.
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door Rody »

18+12=30?
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door anonamemouse »

Rody schreef:
18+12=30?
Het probleem is de oppervlakte. Ik kan het niet over de volledige oppervlakte fatsoenlijk samenpersen. En om er om de 10 cm een schroefje in te draaien is een beetje zonde...
Bovendien; in een keer is altijd sterker.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door Pjotr »

Het spul is gewoon te koop. Je moet alleen even geluk hebben met wie het aangebroken op voorraad heeft staan.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door OpaBert »

info@houthandelonline.nl
77€ per m2
0226 is dat in de buurt bij je ?
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door anonamemouse »

Bert61 schreef:
info@houthandelonline.nl
77€ per m2
0226 is dat in de buurt bij je ?
1687 AT Wognum
Dat is even ver als Arnhem. Arnhem is € 15 per plaat goedkoper, en zaagt het ook voor me. Een plaat van 125 x 250 past net niet in mijn auto...
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door OpaBert »

Cirkelzaag mee in de auto nemen en ter plekke even een stuk er af is geen optie ?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door pappaleo »

Bij mij achter zit een meubelfabriek. Ik ben er zelf nooit geweest, maar heb gehoord dat je daar ook wel terecht kan, let wel, alleen maar van horen zeggen. https://www.meubelmakerijenshowroom.nl/nl/
Je kan er allicht een telefoontje aan wagen.
Gebruikersavatar
Elmopol
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 14 apr 2006, 23:20
Locatie: Rotterdam

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door Elmopol »

Laatst een plaatje 30mm hardhout multiplex gehaald bij Elbers in dordrecht. Hij adverteert ook veel op marktplaats met reststukken berken, zit vast iets tussen!
Toxiq
Berichten: 56
Lid geworden op: di 01 mei 2018, 11:14

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door Toxiq »

Een goeie gelijmde verbinding is oersterk
Samen persen kan je ook doen met gewichten, vlak op de vloer en gewichten er op
veel strakker wil je het niet hebben, dan pers je alle lijm er uit en daar word het dan weer niet sterker van

Hoe groot moeten de delen worden (en uit nieuwsgierigheid: wat ga je er mee doen dat je twijfelt aan een lijmverbinding

Om je een idee te geven, ik heb een tafel gebouwd 220x110x6,5 cm, alle latjes zijn verlijmd (allemaal latjes van ca 50x2x6,5) en er zit geen schroef in, oersterk, staat al 3 jaar
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door Pjotr »

Daar kunt je pas wat van zeggen na 100 jaar :twisted: Maar met gewichten er op heb je veel te weinig oppervlaktedruk, al het zit wel. Lijm is i.d.d. erg sterk. Ik heb ooit 2 platen op elkaar gelijmd, gewoon met witte houtlijm, met behulp van een vacuümzak om kleding in te bewaren. Kun je gewoon met de stofzuiger vacuum zuigen. Heb je meer druk dan met wat voor gewichten ook: 0,5 kg/cm2 is wel haalbaar met een huis-tuin-en-keukenstofzuiger.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door anonamemouse »

Elmopol schreef:
Laatst een plaatje 30mm hardhout multiplex gehaald bij Elbers in dordrecht. Hij adverteert ook veel op marktplaats met reststukken berken, zit vast iets tussen!
Dit gaat hem waarschijnlijk worden, afhankelijk van de kwaliteit. Als hij inderdaad B/BB heeft dan zitten er stukken bij die groot genoeg zijn.
Toxiq schreef:
Een goeie gelijmde verbinding is oersterk
Samen persen kan je ook doen met gewichten, vlak op de vloer en gewichten er op
veel strakker wil je het niet hebben, dan pers je alle lijm er uit en daar word het dan weer niet sterker van

Hoe groot moeten de delen worden (en uit nieuwsgierigheid: wat ga je er mee doen dat je twijfelt aan een lijmverbinding

Om je een idee te geven, ik heb een tafel gebouwd 220x110x6,5 cm, alle latjes zijn verlijmd (allemaal latjes van ca 50x2x6,5) en er zit geen schroef in, oersterk, staat al 3 jaar
Een tafel uit losse latjes is iets anders dan een paar complete platen op elkaar lijmen. 25 latjes op elkaar met om de 20 cm een lijmklem heeft overal dezelfde druk, maar voor twee platen op elkaar heb je een wals nodig...
Toxiq
Berichten: 56
Lid geworden op: di 01 mei 2018, 11:14

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door Toxiq »

Valt wel mee hoor, als de platen goed vlak zijn dan liggen ze zelfs zonder druk mooi aan
Inderdaad is de optie die Pjotr voorstelt ook heel goed te doen
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door PimDriessen »

Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door anonamemouse »

PimDriessen schreef:
oooOOOooohhh... Precies wat ik zoek!
Dank je wel! :rock: :rock: :rock:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door ray5150 »

Maar, hoe liggen de prijzen ten opzichte van AF.
Heb er (lang geleden) wel eens fineer gekocht, was flink aan de prijs.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door anonamemouse »

ray5150 schreef:
Maar, hoe liggen de prijzen ten opzichte van AF.
Heb er (lang geleden) wel eens fineer gekocht, was flink aan de prijs.
Helaas waren ze net al dicht toen ik belde, dus ik denk dat het toch de afvalstukjes gaan worden in Dordrecht. Die zijn al op een transporteerbaar formaat, dus hoeven ze ook niet gezaagd te worden.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
Maar, hoe liggen de prijzen ten opzichte van AF.
Heb er (lang geleden) wel eens fineer gekocht, was flink aan de prijs.
Is A'dam/DenHaag/Arnhem niet dezelfde handel? Ze zijn wel gesorteerd maar alle drie dùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..., net als die Metaalwinkel keten.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door markbakk »

Volgens mij is die in Arnhem alleen in Arnhem.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef:
Is A'dam/DenHaag/Arnhem niet dezelfde handel? Ze zijn wel gesorteerd maar alle drie dùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..., net als die Metaalwinkel keten.
Niet dat ik weet, de websites zijn ook heel verschillend van elkaar.
Maar, als jij ze heel duur vind, waar refereer je dan aan, heb je dan een adres waar het wel spotgoedkoop is ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door Pjotr »

Aan de houthandel/aannemer/manus-van-alles hier in het dorp. Die webwinkels zijn bijna 2x zo duur. Overigens veel gespecialiseerde houthandels en timmerfabrieken leveren vaak ook goedkoper.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: 30 mm berken multiplex b/bb

Bericht door anonamemouse »

Ik heb nu in totaal bijna twee hele platen voor de prijs van een halve, denk dat ik wel aardig gescoord heb in Dordrecht.
Plaats reactie