Waar inkopen?
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Waar inkopen?
Zeker niet, het voorbeeld prikkelt om te lezen en papieren post die we niet willen betalen is eigenlijk geen recht meer. Dus, duurder (telegram) of langer wachten, of branchevervaging. Fijn dat ook op politiek niveau uit de box gedacht wordt.
Sinds alle afschrijvingen etc digitaal zijn en een handgeschreven kaartje duurder is dan een e-cart is post niet meer iets voor 5 dagen per week en stratenvol effectief.
Sinds alle afschrijvingen etc digitaal zijn en een handgeschreven kaartje duurder is dan een e-cart is post niet meer iets voor 5 dagen per week en stratenvol effectief.
Re: Waar inkopen?
Heh, mijn email reactie op Jean's bericht van loudspeaker freaks wordt nu alweer meer dan een week genegeerd.
En voorlopig staan een aantal van mijn bestelde onderdelen nog op "delivery date currently not yet available" - meer dan 30 dagen na bestelling.
Volgens de algemene voorwaarden verplicht verkoper zichzelf om de order binnen 30 dagen uit te voeren, of in geval van vertraging de consument binnen 30 dagen te informeren.
De status op de orderpagina valt natuurlijk niet onder informeren aangezien de consument (ik) daar verder geen enkele zinnige informatie uit kan afleiden - die status zou 2 jaar zo kunnen blijven staan.
Loudspeaker freaks neemt de eigen voorwaarden noch de communicatie erg serieus tot zo ver; de enige reactie die ik heb gekregen is geforceerd door mijn PayPal dispute.
Sowieso een tip dus - alleen met PayPal betalen bij Loudspeakerfreaks.
Afijn, ik wacht nog even af hoe het verder gaat.
Maar hoe moeilijk is het nou om een mailtje te sturen met "Sorry, ik verwacht binnen 3 weken een leverdatum te krijgen van mijn leverancier"?
En voorlopig staan een aantal van mijn bestelde onderdelen nog op "delivery date currently not yet available" - meer dan 30 dagen na bestelling.
Volgens de algemene voorwaarden verplicht verkoper zichzelf om de order binnen 30 dagen uit te voeren, of in geval van vertraging de consument binnen 30 dagen te informeren.
De status op de orderpagina valt natuurlijk niet onder informeren aangezien de consument (ik) daar verder geen enkele zinnige informatie uit kan afleiden - die status zou 2 jaar zo kunnen blijven staan.
Loudspeaker freaks neemt de eigen voorwaarden noch de communicatie erg serieus tot zo ver; de enige reactie die ik heb gekregen is geforceerd door mijn PayPal dispute.
Sowieso een tip dus - alleen met PayPal betalen bij Loudspeakerfreaks.
Afijn, ik wacht nog even af hoe het verder gaat.
Maar hoe moeilijk is het nou om een mailtje te sturen met "Sorry, ik verwacht binnen 3 weken een leverdatum te krijgen van mijn leverancier"?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Waar inkopen?
Dat gaat Jean inderdaad echt niet doen. Heb me over hem verbaasd. Voeg maar eens een onderdeel toe aan je bestelling, krijg je meteen een reactie 
Hij mailde me dat als hij niets concreets te melden heeft/weet hij ook niet vindt dat hij me als klant hoefde te informeren of terugmailen.
Toen ik het hem heel heet onder de voeten maakte veranderde de status in verzonden en de volgende dag werd het ook verzonden.
Het was het zogenaamde gaten met gaten vullen denk, want alles was in Nederland gewoon uit voorraad leverbaar. Maar moet je niet achterlopen met eigen betalingen. Anyway, ik gaf aan mijn geld in Hellesluis te komen ophalen en ineens was het leverbaar, jaja...
Daarna weer goede bestellingen gehad daar. De eerste met after pay.
Hij mailde me dat als hij niets concreets te melden heeft/weet hij ook niet vindt dat hij me als klant hoefde te informeren of terugmailen.
Toen ik het hem heel heet onder de voeten maakte veranderde de status in verzonden en de volgende dag werd het ook verzonden.
Het was het zogenaamde gaten met gaten vullen denk, want alles was in Nederland gewoon uit voorraad leverbaar. Maar moet je niet achterlopen met eigen betalingen. Anyway, ik gaf aan mijn geld in Hellesluis te komen ophalen en ineens was het leverbaar, jaja...
Daarna weer goede bestellingen gehad daar. De eerste met after pay.
Re: Waar inkopen?
Ja dat heb ik gezien, er werd 45 euro afgeschreven voor een condensator van 7 euro.wouter schreef:Dat gaat Jean inderdaad echt niet doen. Heb me over hem verbaasd. Voeg maar eens een onderdeel toe aan je bestelling, krijg je meteen een reactie
Gelukkig via paypal, dus gelijk een dispute aangemaakt. Daarop reageerde hij inderdaad *wel*, natuurlijk omdat je anders je geld teruggeboekt krijgt van Paypoal.
Voor de rest negeert ie alles.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Waar inkopen?
Gewoon heel ver uit de buurt blijven van dat bedrijf. Echt onvoorstelbare handelswijze houdt die man er op na...
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Waar inkopen?
Heel simpel, hij kan de snelste en goedkoopste zijn.
Ik vind de site by far de prettigste en weet waar ik op moet letten bij bestellen. Voor die paar keer dat ik daar bestel.
Ik vind de site by far de prettigste en weet waar ik op moet letten bij bestellen. Voor die paar keer dat ik daar bestel.
Re: Waar inkopen?
Heb je dan geen last van de gunfactor? Overigens heb ik daar ook wel eens iets besteld en normaal geleverd gekregen, maar dat was lang voor die (te veel) negatieve berichten over Europe Audio en al de bedrijfsnamen die daarop volgden.
Ik zal er in ieder geval niet meer heen gaan, dan maar een paar centen meer bij een betrouwbaar adres.
Ik zal er in ieder geval niet meer heen gaan, dan maar een paar centen meer bij een betrouwbaar adres.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Waar inkopen?
+1richard schreef:Heb je dan geen last van de gunfactor? Overigens heb ik daar ook wel eens iets besteld en normaal geleverd gekregen, maar dat was lang voor die (te veel) negatieve berichten over Europe Audio en al de bedrijfsnamen die daarop volgden.
Ik zal er in ieder geval niet meer heen gaan, dan maar een paar centen meer bij een betrouwbaar adres.
Re: Waar inkopen?
Dit was voor mij ook de eerste en laatste keer.richard schreef:Heb je dan geen last van de gunfactor? Overigens heb ik daar ook wel eens iets besteld en normaal geleverd gekregen, maar dat was lang voor die (te veel) negatieve berichten over Europe Audio en al de bedrijfsnamen die daarop volgden.
Ik zal er in ieder geval niet meer heen gaan, dan maar een paar centen meer bij een betrouwbaar adres.
Re: Waar inkopen?
Afijn, de boel is eindelijk onderweg met de pakketdienst schijnt het. Ik ben benieuwd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Waar inkopen?
SoundImports krijgt van mij 5/5 sterren, geweldig bedrijf!
Re: Waar inkopen?
Bij DPD kan je heel mooi een neerzet plaats bepalen.
Maar in plaats van dat het pakketje gewoon achter se schuttingdeur staat hebben ze hem binnen gezet.
Wanneer wij overdag even weg zijn staat de deur wel eens los maar dat ze uberhaupt aan de deur durven te komen verbaast me wel.
Maar in plaats van dat het pakketje gewoon achter se schuttingdeur staat hebben ze hem binnen gezet.
Wanneer wij overdag even weg zijn staat de deur wel eens los maar dat ze uberhaupt aan de deur durven te komen verbaast me wel.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Waar inkopen?
Dat is dan zeker regionaal bepaald. Hier pleuren ze alles voor deze buurt op een grote hoop en jij mag het dan gaan ophalen (als ze het zelf in die hoop nog terug kunnen vinden, tenminste).beijert schreef:Bij DPD kan je heel mooi een neerzet plaats bepalen.
Maar in plaats van dat het pakketje gewoon achter se schuttingdeur staat hebben ze hem binnen gezet.
Wanneer wij overdag even weg zijn staat de deur wel eens los maar dat ze uberhaupt aan de deur durven te komen verbaast me wel.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Waar inkopen?
Je kan beter kiezen voor een leverancier die geen gebruik maakt van DPD.beijert schreef:Daar kies ik in gevolg ook maar voor..
Re: Waar inkopen?
Ja, helaas is die keuze er niet altijd. Ze zijn hier nog wel altijd op het goede adres gekomen via DPD.
Met PostNL heb ik mijn verzameling kemet peh169's na heel wat belletje trekken ruim 40 huizen verderop moeten halen. Toen werd ik toch wel een beetje zenuwachtig.
Met PostNL heb ik mijn verzameling kemet peh169's na heel wat belletje trekken ruim 40 huizen verderop moeten halen. Toen werd ik toch wel een beetje zenuwachtig.
Re: Waar inkopen?
Pakket keurig bezorgd, enkel zitten de tweeters er niet bij. Ik lees op de website nu dat mijn order inderdaad partially filled is, en er is nog geen enkele indicatie wanneer de tweeters geleverd zouden kunnen worden.
Ik blijf dus nog steeds in het ongewisse mbt wanneer ik daadwerkelijk kan beginnen met bouwen.
Even terzijde - heeft iemand toevallig een idee wat ebbenhout kost in formaat 35x120x1cm ?
(Daar ga ik er dan 4 van nodig hebben, en nog wat kleine stukjes voor de boven en onderkant)
Ik wil een donkere solide houten rand om m'n speakers heen maken maar ik heb geen idee wat ebbenhout kost...
Ik blijf dus nog steeds in het ongewisse mbt wanneer ik daadwerkelijk kan beginnen met bouwen.
Even terzijde - heeft iemand toevallig een idee wat ebbenhout kost in formaat 35x120x1cm ?
(Daar ga ik er dan 4 van nodig hebben, en nog wat kleine stukjes voor de boven en onderkant)
Ik wil een donkere solide houten rand om m'n speakers heen maken maar ik heb geen idee wat ebbenhout kost...
Re: Waar inkopen?
66 mille per kuub. Ex. Maar die maat in een stuk wordt een uitdaging. Zie af.nl.
