Eerst dan maar de ZBA-CA beluisteren? Die stookt maar 17W in rust.... en wordt verder ook nauwelijks warm. Die klinkt dan niet echt mellow, die laat gewoon horen wat de speakers presteren.johan283 schreef:Ik heb de versterker gehoord op de afgelopen luisterdag in Breda, vond het een aangenaam mellow geluid. Daar houd ik wel van.
Nice
zit er aan te denken om zoiets ook te gaan bouwen alhoewel de hitte die deze versterker genereert........
Extreem gewichtige klasse A
Moderator: Beheerdersteam
Re: Extreem gewichtige klasse A
Re: Extreem gewichtige klasse A
Wat is er mis met een versterker die een beetje warmte genereert ?
Zolang de kast een beetje behoorlijke convectie heeft, en je componenten gebruikt die ertegen bestand zijn, is er niks aan de hand.
Zolang de kast een beetje behoorlijke convectie heeft, en je componenten gebruikt die ertegen bestand zijn, is er niks aan de hand.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Niemand zei toch dat er wat mis met de versterker was? Integendeel...
Re: Extreem gewichtige klasse A
Wel als je zoldertje met een beetje zon tegen de 28 graden is.ray5150 schreef:Wat is er mis met een versterker die een beetje warmte genereert ?
Zolang de kast een beetje behoorlijke convectie heeft, en je componenten gebruikt die ertegen bestand zijn, is er niks aan de hand.
Met deze versterker loopt dat zo op naar de pak em beet 35-38 graden schat ik zo in
dus de versterker en zijn componenten houdt het wel vol maar de mens niet
Re: Extreem gewichtige klasse A
Pjotr schreef:Eerst dan maar de ZBA-CA beluisteren? Die stookt maar 17W in rust.... en wordt verder ook nauwelijks warm. Die klinkt dan niet echt mellow, die laat gewoon horen wat de speakers presteren.johan283 schreef:Ik heb de versterker gehoord op de afgelopen luisterdag in Breda, vond het een aangenaam mellow geluid. Daar houd ik wel van.
Nice
zit er aan te denken om zoiets ook te gaan bouwen alhoewel de hitte die deze versterker genereert........
Inderdaad toch maar eens doen dan
Re: Extreem gewichtige klasse A
Kijk, Ray begrijpt het tenminste. Jammer dat je er niet was Ray. Hoop die kast met grote wappers nog eens naast de ExtremA te horen.ray5150 schreef:Wat is er mis met een versterker die een beetje warmte genereert ?
Zolang de kast een beetje behoorlijke convectie heeft, en je componenten gebruikt die ertegen bestand zijn, is er niks aan de hand.
Co
Re: Extreem gewichtige klasse A
Ik ook, had graag die Extrema willen zien en horen, misschien dat er in het najaar een mogelijkheid is.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Hangt van de datum af, maar ik ben het zeker van plan.Henkjan schreef:Co zal toch ook wel weer naar Alphen komen?
Comt
Re: Extreem gewichtige klasse A
Circus CoCo op tournee...
Het is dan iig koeler in het jaar. Een raampje open helpt dan. Ohw nee, begrijp juist dat de fans er warmpjes bij willen zitten 
Re: Extreem gewichtige klasse A
Er is ook wel een plekje voor jou hoor Pjotr.
Fan of geen fan, als we maar plezier hebben.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Ho, ho, ik ben altijd een grote klasse-A fan geweest en diverse 25-, 40-wattertjes gebouwd. Maar dat gekachel het hoeft echt niet meer voor een vergelijkbaar kwalitatief hoogstaand geluid.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Extreem gewichtige klasse A
Ook leuk, maar het heeft niet veel met zelf doen te maken. Vooruit een leuk kassie knutselen.Leeuwarden schreef:Neuh, dat lukt ook wel met een nieuwere Hypex Ncore...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Extreem gewichtige klasse A
Dat mooie geluid wat ik afgelopen zondag uit Co zijn kachel hoorde komen krijg je gewoon niet uit een Ncore. Wat voor kassie je er ook omheen timmert 
Re: Extreem gewichtige klasse A
Bloos.......... krijg het er warm van.Pjotr schreef:Dat mooie geluid wat ik afgelopen zondag uit Co zijn kachel hoorde komen krijg je gewoon niet uit een Ncore. Wat voor kassie je er ook omheen timmert
Cloos
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Extreem gewichtige klasse A
Ik ben een tijdje niet zoveel op het forum geweest en heb dus gemist dat deze Extrema voltooid is. Fijn te lezen dat weer iemand dit mooie ontwerp tot een goed einde heeft gebracht. Brom lag dus blijkbaar aan de trafo’s en goed te lezen dat dat is opgelost; die van mij is ook muisstil.
Ik geniet er elke dag van. Mellow zou ik het geluid ook niet willen noemen. Gewoon een goed ontwerp met erg weinig vervorming waardoor je steeds de neiging hebt het volume op te draaien (of op te klikken in mijn geval met de Relaixed2). Maakt niet uit wat je er op laat spelen; jazz, latin, EDM, films...altijd voldoende reserve en klinkt altijd fantastisch. Ik laat mensen wel eens filmpje kijken en zijn altijd onder de indruk terwijl het “maar” stereo is. Echt een bevstiging dat je beter film kijkt met goed stero dan matig surround voor zelfde geld.
Dit soort energieslurpende ontwerpen (trekt dik 400w uit je stopcontact) zullen straks ook wel weer niet meer mogen ivm klimaat maar tot die tijd....genieten!
Scanspeakman
Ik geniet er elke dag van. Mellow zou ik het geluid ook niet willen noemen. Gewoon een goed ontwerp met erg weinig vervorming waardoor je steeds de neiging hebt het volume op te draaien (of op te klikken in mijn geval met de Relaixed2). Maakt niet uit wat je er op laat spelen; jazz, latin, EDM, films...altijd voldoende reserve en klinkt altijd fantastisch. Ik laat mensen wel eens filmpje kijken en zijn altijd onder de indruk terwijl het “maar” stereo is. Echt een bevstiging dat je beter film kijkt met goed stero dan matig surround voor zelfde geld.
Dit soort energieslurpende ontwerpen (trekt dik 400w uit je stopcontact) zullen straks ook wel weer niet meer mogen ivm klimaat maar tot die tijd....genieten!
Scanspeakman
Re: Extreem gewichtige klasse A
Weest gerust, er is hoop aan de horizon. Nu het aardgas te veel voor gaten in het land zorgt moeten we straks elektrisch gaan verwarmen.scanspeakman schreef:.............Dit soort energieslurpende ontwerpen (trekt dik 400w uit je stopcontact) zullen straks ook wel weer niet meer mogen ivm klimaat maar tot die tijd....genieten!
Scanspeakman
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Extreem gewichtige klasse A
Hahaha. Je hebt zeker een punt. Met deze koude dagen merk je absoluut of er nog een 400watt kachel wel of niet staat mee te stoken. Kan je nog wat foto’s posten van het afgeronde project?
Scanspeakman
Scanspeakman
Re: Extreem gewichtige klasse A
Zijn er printen te krijgen voor de Extrema? Zijn er reviews van?
