nc400 kit

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robinwierenga
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 19 dec 2008, 13:51
Locatie: Amsterdam

nc400 kit

Bericht door robinwierenga »

Hallo,

Iemand in het bezit van twee NC400 mono kits van hypex toevallig die in de buurt van Amsterdam woont en welke ik een middag zou mogen uitproberen? Vind het best een grote gok om ze ongehoord te kopen en testexemplaren voor 2 weken huren gaat me 90,- kosten inclusief verzendkosten... vind ik ook weer zo zonde van 't geld.

Zijn deze mono blokken echt zo goed als de recensies doen geloven?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: nc400 kit

Bericht door Shadow »

Ik zou even in het versterker topic kijken, er zijn er genoeg gebouwd de afgelopen jaren.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: nc400 kit

Bericht door bas focal m180 »

robinwierenga schreef:
Hallo,

Iemand in het bezit van twee NC400 mono kits van hypex toevallig die in de buurt van Amsterdam woont en welke ik een middag zou mogen uitproberen? Vind het best een grote gok om ze ongehoord te kopen en testexemplaren voor 2 weken huren gaat me 90,- kosten inclusief verzendkosten... vind ik ook weer zo zonde van 't geld.

Zijn deze mono blokken echt zo goed als de recensies doen geloven?
Die NC400 kan je naar luisteren wat je wil die ga je echt niet horen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: nc400 kit

Bericht door Henkjan »

wat heb je nu?
Gebruikersavatar
robinwierenga
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 19 dec 2008, 13:51
Locatie: Amsterdam

Re: nc400 kit

Bericht door robinwierenga »

Ze noemen me niet voor niets de versterkerfluisteraar :-)

Maar uhm nu heb ik dus een marantz mm8003 8 kanaals eindversterking.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: nc400 kit

Bericht door bas focal m180 »

robinwierenga schreef:
Ze noemen me niet voor niets de versterkerfluisteraar :-)

Maar uhm nu heb ik dus een marantz mm8003 8 kanaals eindversterking.
Leuke versterker, maar wel eentje die moeite heeft krijgt als je er meer speakers op aan sluit, met name als de speakers ook een lage impedantie hebben.
Zoek maar eens op hoe bij deze versterkers het vermogen gemeten word, vaak op een kanaal werkend. of op 2 kanalen stereo.
De voeding van meerkanaals versterkers zijn echt onderbemeten .
Als het er niet luid aan toe gaat is dit ''probleem'' te behapstukken.

Doet niets af dat ook deze versterker bij normaal gebruik gewoon erg goed kan klinken.

Maar ik denk dat een NC400 beter is.

En ik zelf draai met een pioneer sa9500 van tientallen jaren oud. Zou ik m willen ruilen met een NC400, nee.
Gebruikersavatar
robinwierenga
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 19 dec 2008, 13:51
Locatie: Amsterdam

Re: nc400 kit

Bericht door robinwierenga »

Iemand met een sa9500 die ik kan lenen :-) grapje. Ik vermoed dat ik met een 2de hands sa9500 mazzel moet hebben terwijl de nc400 kits toch allemaal wel identiek klinken... maargoed dat is een aanname.
Plaats reactie