Ja, leuk samenwerken !Willy_61 schreef:Anne en Marcel, jullie vormen blijkbaar een goed team, ik heb de volgende aanpassingen gedaan:
- alles wat Marcel hierboven voorstelde met een afwijkende C1 = 2,2µ (vond geen 1,5µ/63V)
- de weerstanden voor de comparator zijn terug zoals het origineel schema van Anne
- -60V roostervoeding ipv -75V, is met 48VAC aan te maken... vraagje: mag die desnoods nog zakken tot -50V , zonder verdere aanpassingen?
Bert vraagt, ik teken, Willy simuleert en Marcel rekend en kijkt na
Was eigenlijk bedoeld voor EL34, KT88 en soortgenoten.Vandaar de -75V spanning.
En 5V voor de IC, kan dan met gelijkgerichte gloeiwikkeling.
Voor buizen met minder -Vg kan R2, R5, R6 en C1 in verhouding aangepast.
Bijv neem -30V ipv -75V is kleine helft, dan R2= 470Ω, R5= 1k5, R6= 15k en C1=4µ7.
Wat betreft een quad IC vervangen door twee duo's, niks op tegen zolang elk maar een 0µ1 ontkoppel-C over de voedingspinnen krijgt.(ook bij de quad eentje).
Anne
