Waar inkopen?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Waar inkopen?
Ik heb spullen besteld bij Loudspeakerfreaks, wou wat wijzigen in mijn order - een condensatornvan 7 euro erbij en ik zie bij paypal dat daarvoor 45 euro is afgeschreven - en krijg tot nu toe geen enkel contact om dat recht te kunnen zetten.
Pas na bestellen lees ik overal dat mensen slechte ervaringen hebben met ze, van spullen die niet of pas na een jaar geleverd worden tot dezelfde onmogelijkheid om contact met ze te krijgen.
Ik geef ze graag het voordeel van de twijfel dus ik wacht even af. Ik heb helaas vaker te maken gehad met mensen die het ondernemerschap niet zo serieus nemen, dus ik heb wel alvast uitgezocht naar welke persoon ik mijn aangetekende brief moet sturen voor m'n rechtsbijstand zich ermee gaat bemoeien.
Maar wederom, ik ga er vanuit dat het niet zover gaat komen - ik heb het vermoeden dat het gewoon een eenmanszaak is van iemand die dit "erbij" doet en die daarom wat langzamer is qua verwerking dan je als consument normaal mag verwachten.
Pas na bestellen lees ik overal dat mensen slechte ervaringen hebben met ze, van spullen die niet of pas na een jaar geleverd worden tot dezelfde onmogelijkheid om contact met ze te krijgen.
Ik geef ze graag het voordeel van de twijfel dus ik wacht even af. Ik heb helaas vaker te maken gehad met mensen die het ondernemerschap niet zo serieus nemen, dus ik heb wel alvast uitgezocht naar welke persoon ik mijn aangetekende brief moet sturen voor m'n rechtsbijstand zich ermee gaat bemoeien.
Maar wederom, ik ga er vanuit dat het niet zover gaat komen - ik heb het vermoeden dat het gewoon een eenmanszaak is van iemand die dit "erbij" doet en die daarom wat langzamer is qua verwerking dan je als consument normaal mag verwachten.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Waar inkopen?
Klopt. Maar in de algemene voorwaarden staat dat ze een maand hebben om een order te leveren. Als je daarop wacht ben je dus te laat.FR_Aad schreef:Bij PayPal kan je toch binnen een maand een claim leggen?
Mijn probleem echter is dat mijn eerste order via Ideal betaald is (ergens rond de 480 euro), en enkel de extra bestelling (7 euro condensator) via paypal betaald is - en die bleek om een of andere reden opeens 45 euro afgeschreven te hebben.
Ik kan die 45 euro dus via paypal aanvechten, maar die vind ik minder belangrijk - ik heb liever dat mijn hele order goed uitgevoerd wordt.
Mijn IDeal betaling kan ik niet ongedaan maken, dus dan moet ik het proces in van eerst een aangetekende brief sturen van ingebrekestelling, en bij geen reactie mijn rechtsbijstand inschakelen, of daadwerkelijk mijn advocaat erop loslaten.
Ik heb dit helaas eerder moeten doen, met goed succes, maar het is een hoop gesodemieter en zowel de ondernemer als ik hebben hopelijk betere dingen te doen met onze tijd. En het gaat om een lullig bedrag van een paar honderd euro...
Te veel om het te laten schieten, maar voor elke ondernemer zou dat echt te weinig moeten zijn om die mallemolen in te willen gaan.
En over een andere boeg - LSF heeft een kvk nummer, dus het koste geen enkele moeite om aan z'n persoonlijke informatie te komen. Persoonlijk langsgaan om even lief om uitleg te vragen is dus altijd nog een optie
Afijn, ze hebben nog twee weken om alles in orde te maken, en ik ga er vanuit dat ze dat gaan doen.
Ik ga niet als malle pietje twee jaar wachten om te zien of er misschien ooit wat geleverd wordt, zoals ik heb gelezen dat iemand anders heeft gedaan.
Re: Waar inkopen?
Ik heb de afgelopen 2 jaar meer dan 25 orders gedaan bij Loudspeakerfreaks en die zijn allemaal netjes geleverd. Ik zou me er vooralsnog dus niet druk over maken. Mensen zijn toch vaak geneigd om iets op internet te gooien als er iets fout gaat, als het goed gaat hoor je ze niet.
Soms zijn levertijden wat langer als producten niet op voorraad zijn maar dat is bij elke winkel/webshop.
Elke winkel/webshop is afhankelijk van dezelfde fabrikanten/importeurs en wat die aan voorraad hebben liggen. Aangezien importeurs en fabrikanten steeds minder op voorraad nemen kan levering dus wat langer duren. En dan maakt het weinig uit bij welke winkel je het bestelt.
Mocht je haast hebben moet je dus gewoon bestellen bij een winkel die op voorraad heeft wat je zoekt. Wellicht dan audio.nl dan een optie is, die hebben heel veel op voorraad en hanteren nette prijzen. Ik heb er gisterenavond (voor het eerst) een bestelling gedaan en die is vandaag verzonden dus het lijkt erop dat levering ook vrij vlot gaat.
Soms zijn levertijden wat langer als producten niet op voorraad zijn maar dat is bij elke winkel/webshop.
Elke winkel/webshop is afhankelijk van dezelfde fabrikanten/importeurs en wat die aan voorraad hebben liggen. Aangezien importeurs en fabrikanten steeds minder op voorraad nemen kan levering dus wat langer duren. En dan maakt het weinig uit bij welke winkel je het bestelt.
Mocht je haast hebben moet je dus gewoon bestellen bij een winkel die op voorraad heeft wat je zoekt. Wellicht dan audio.nl dan een optie is, die hebben heel veel op voorraad en hanteren nette prijzen. Ik heb er gisterenavond (voor het eerst) een bestelling gedaan en die is vandaag verzonden dus het lijkt erop dat levering ook vrij vlot gaat.
Re: Waar inkopen?
Ik heb diverse stukken gelezen, maar heb persoonlijk nog nooit problemen gehad met Loudspeakerfreaks.beijert schreef:Heb je de stukjes ook gelezen?
Re: Waar inkopen?
Wat ik al zei - ik ga er vooralsnog gewoon vanuit dat het goed komt; ze zijn alleen communicatief schijnbaar gehandicapt.
Ik vind dat persoonlijk zo ontzettend dom - ik vind het niet erg om langer te wachten, maar communiceer dan gewoon even!
Dat het een paar dagen duurt om reactie te krijgen zou ik niet erg vinden, maar weken complete radiostilte voelt gewoon direct verdacht.
Ik vind dat persoonlijk zo ontzettend dom - ik vind het niet erg om langer te wachten, maar communiceer dan gewoon even!
Dat het een paar dagen duurt om reactie te krijgen zou ik niet erg vinden, maar weken complete radiostilte voelt gewoon direct verdacht.
Re: Waar inkopen?
Ik heb zojuist een mailtje gekregen van Jean van Loudspeakers freaks, en een PayPal terugbetaling.
Dat geeft de burger moed!
Nu m'n grote order nog binnenkrijgen en dan is alles weer zoals het hoort
Dat geeft de burger moed!
Nu m'n grote order nog binnenkrijgen en dan is alles weer zoals het hoort
Re: Waar inkopen?
Ik heb vanmiddag mijn order van http://www.audio.nl binnen gekregen. Netjes op tijd en goed verpakt.
Re: Waar inkopen?
Iemand enig idee wat er met Eoo.bv aan de hand is?
Ik kan al een tijdje niets bestellen.
Ik kan al een tijdje niets bestellen.
Re: Waar inkopen?
Ik heb een maand geleden een envelop met kleinspul a E10,- besteld die nooit aangekomen is, maar dat kan natuurlijk ook andere redenen hebben.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Waar inkopen?
Ik ook niet. Het enige vervelende tot nu toe is dat hij nogal fffllleeeeeeeexxxiiiibbbeeeeeeelll is met levertijden... Heb ooit 4 maanden op iets moeten wachten.Zweitse schreef:Ik heb diverse stukken gelezen, maar heb persoonlijk nog nooit problemen gehad met Loudspeakerfreaks.beijert schreef:Heb je de stukjes ook gelezen?
Re: Waar inkopen?
In principe is de leverancier verantwoordelijk tot en met de aflevering bij jouw huisadres. Tenzij je iets anders bent overeengekomen.John P schreef:Ik heb een maand geleden een envelop met kleinspul a E10,- besteld die nooit aangekomen is, maar dat kan natuurlijk ook andere redenen hebben.
Re: Waar inkopen?
Op papier heb je volkomen gelijk.
De praktijk is vaak weerbarstiger. de leverancier zal eerst stellen dat je dan beter een pakket met trackingcode had kunnen nemen.
(ik meen dat er bij het selecteren van de verzendmethode bij EOO ook iets van een disclaimer zit in geval van een envelop dat zij verder niet verantwoordelijk zijn.)
Als je de leverancier (welke dan ook) zover gekregen hebt dat het probleem word neergelegd bij het voormalige Staatsbedrijf der Posterijen, Telefonie, en Telegrafie, acht ik de kans klein dat daar ooit nog iets uit voorkomt.
De praktijk is vaak weerbarstiger. de leverancier zal eerst stellen dat je dan beter een pakket met trackingcode had kunnen nemen.
(ik meen dat er bij het selecteren van de verzendmethode bij EOO ook iets van een disclaimer zit in geval van een envelop dat zij verder niet verantwoordelijk zijn.)
Als je de leverancier (welke dan ook) zover gekregen hebt dat het probleem word neergelegd bij het voormalige Staatsbedrijf der Posterijen, Telefonie, en Telegrafie, acht ik de kans klein dat daar ooit nog iets uit voorkomt.
Re: Waar inkopen?
Maar als je als bedrijf wil dat je klanten terug komen zul je ze toch moeten helpen totdat het pakket bij ze op de keukentafel ligt..
Heeft een van jullie al ervaring met SoundImports?
Heeft een van jullie al ervaring met SoundImports?
Re: Waar inkopen?
Een disclaimer ontheft een leverancier niet van zijn wettelijke plichten.ray5150 schreef:Op papier heb je volkomen gelijk.
De praktijk is vaak weerbarstiger. de leverancier zal eerst stellen dat je dan beter een pakket met trackingcode had kunnen nemen.
(ik meen dat er bij het selecteren van de verzendmethode bij EOO ook iets van een disclaimer zit in geval van een envelop dat zij verder niet verantwoordelijk zijn.)
Als je de leverancier (welke dan ook) zover gekregen hebt dat het probleem word neergelegd bij het voormalige Staatsbedrijf der Posterijen, Telefonie, en Telegrafie, acht ik de kans klein dat daar ooit nog iets uit voorkomt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Waar inkopen?
je kan een leverancier moeilijk verantwoordelijk houden voor t kwijtraken door een transporteur...
dat de meeste dat wel naar zich toe trekken is een ander punt.
en PrutNL verschuilt zich achter de postwet waar alle verantwoordelijkheid uit is verdwenen
dat de meeste dat wel naar zich toe trekken is een ander punt.
en PrutNL verschuilt zich achter de postwet waar alle verantwoordelijkheid uit is verdwenen
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Waar inkopen?
Ja, soundimports is een betrouwbare partner.aspie3 schreef:Maar als je als bedrijf wil dat je klanten terug komen zul je ze toch moeten helpen totdat het pakket bij ze op de keukentafel ligt..
Heeft een van jullie al ervaring met SoundImports?
Ook goed bereikbaar
Re: Waar inkopen?
Het maakt niet uit of hij schuldig is, hij is wel verantwoordelijk. In ieder geval richting de consument (desnoods brengt hij het zelf). De consument heeft immers geen overeenkomst met de transporteur, wel met de leverancier.Henkjan schreef:je kan een leverancier moeilijk verantwoordelijk houden voor t kwijtraken door een transporteur...
Dit wordt allemaal nog interessanter als de pizzabezorger straks ook de post mag rondbrengen.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba5012a6/
Re: Waar inkopen?
Ach, ach. wat een verschrikking...richard schreef:Dit wordt allemaal nog interessanter als de pizzabezorger straks ook de post mag rondbrengen.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba5012a6/
Hier past niets anders dan een :
