ZBA CA versterkers bouwen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Bijna klaar;
B34B2F02-BAE9-4506-9721-BC39A2E95D31.jpeg
Zekeringen vergeten #-o
Maar moet de aan-uitschakelaar ook nog aansluiten en de 12v trigger inbouwen en de dc protectie aansluiten....affijn eerst morgen maar eens dc afregelen.
Laatst gewijzigd door Shadow op vr 08 jun 2018, 9:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Zo;
429C32E0-4377-4ED0-876B-0F3BCBD48803.jpeg
ED7157BA-1071-47C4-9FA8-ACB4F4D9EC1F.jpeg
Die blijft 0, ook na een uurtje aan staan.
A6251F56-597C-4F9A-BEBD-9B3E521A8869.jpeg
Zit nu met open mond Carbon Based Lifeforms te luisteren :rock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door hannesie »

Ik herken de verbazing :rofl:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Moet de dc protectie naar de voedingsprinten trouwens van beide kanalen de + naar iedere print, of hoeft er bij dual mono alleen het betreffende kanaal aangesloten te worden?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

Zou zeggen dual mono is 2x een mono versterker los van elkaar. Maar Knuisje weet alles van de voeding O:) Lijkt mij dat je op de voedingsprint 1 kanaal aansluit.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Mij ook imho :relax:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door knuisje »

Inderdaad een kanaal per voeding aansluiten. Als bijvoorbeeld de linker versterker dc afgeeft dient de linker voeding afgeschakeld te worden.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

knuisje schreef:
Inderdaad een kanaal per voeding aansluiten. Als bijvoorbeeld de linker versterker dc afgeeft dient de linker voeding afgeschakeld te worden.
Dat zou je i.d.d. verkeerd om kunnen aansluiten......................... :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Klopt! Maar tis gelukt;
A545724E-57AB-42CB-86B1-D199A51CE3C9.jpeg
2 aaa batterijtjes in serie, min op min, plus op dc detectie ingang en klik! :goeie:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

85A092E2-597E-4FAD-8C78-7DBC0B254ED2.jpeg
12v trigger er nog in maar dat komt na zondag wel :beer:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

Ziet er fraai uit :rock: Ben ook benieuwd naar het graveerwerk. Je moet voor zondag nog wel een smoes voor de aanduiding "CA" bedenken. Dat was oorspronkelijk "Composite Amplifier". Composite Amplifier versterker lijkt mij wat dubbel op :mrgreen:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door toetertje »

Custom audiophile versterker?
Cambridge audio zal wel niet mogen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Coherent Audio :rofl:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Barry2001 »

Coquille Audio :idea:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

Maak er een wedstrijdje van: TE WINNEN: EN KOELPROFIEL NAAR KEUZE (uit je collectie)

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Zo komen kinderen en boten ook aan de meest vreselijke namen - nee dank je.
We houden het maar op Composite Audio Versterker :wink:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

De Viechs liggen op de tafel voor wat touching-up, even de dt3w’s erop;
E253169F-DA5E-45BC-AFC2-A317D0A0B4E6.jpeg
Man man :goeie:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Zo komen kinderen en boten ook aan de meest vreselijke namen - nee dank je.
We houden het maar op Composite Audio Versterker :wink:
O:)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Shadow »

Eens een opzetje maken voor nr2 met Afdac onboard 8)
3CB12A19-FF62-4A9B-8AA1-D30738CBE419.jpeg
Wordt nog een aardige puzzel, ik wou eigenlijk de koelblokjes rechts op de foto in de behuizing meenemen, maar dan moet de Afdac eruit en dat wou ik niet. Ik denk dat één links en één rechts qua warmte wel beter is als nu, schroef ik die koelblokken wel op m’n huidige CA als die uit de woonkamer vertrekt. Nu nog plek voor een Hypex softstart/kaku en dan zijn we er wel, gaatjes boren, Freeskees lief aankijken (dat alleen zal niet volstaan ben ik bang)
en dan moet ie onderweg zijn :beer:
Laatst gewijzigd door Shadow op vr 10 aug 2018, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Front naar Kees gestuurd, display en knop maar mee gestuurd omdat ik geen kant en klaar bestand voor hem kan maken, hopen dat hij snapt van m’n tekening op het front wat ik wil.
Bodem compleet aangeboord, alles op z’n plek, CA’s gemonteerd met siliconen pad en bedrading aan het uitzoeken, mag ik voor de coaxial in/outputs gewoon afgeschermde signaaldraad pakken of moet dit coaxkabel zijn? Stukjes die bij de Afdac zaten zijn te kort :(
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door knuisje »

Shadow schreef:
mag ik voor de coaxial in/outputs gewoon afgeschermde signaaldraad pakken of moet dit coaxkabel zijn? Stukjes die bij de Afdac
zaten zijn te kort :(
Beter wel coaxkabel, bijvoorbeeld zoiets.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Ok, dan daar eens wat van bestellen.
135F77C6-5C51-4A9C-92B4-FC56514BB246.jpeg
1797CD40-E056-4FBD-BB7D-0069C284C46C.jpeg
Zo staan we er nu voor, de Hypex kaku moet tegen het front, knop kan er gelijk op aangesloten worden bwvs :rock:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door OpaBert »

Ziet er allemaal HEEL netjes uit :goeie: =D> =D> =D>
Ook het voor paneel . :kwijl:
Keesfrees :D ziet er keurig verzorgd uit :goedzo: Complimenten ook aan keesfrees :goedzo:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Dat is het achterpaneel Bert, het ik zelf aangeboord onder de kolomboor, moet nog 4 gaten met de 24mm trekpons bewerken :lol:
Maar dank je :goeie:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door OpaBert »

Shadow schreef:
Dat is het achterpaneel Bert, het ik zelf aangeboord onder de kolomboor, moet nog 4 gaten met de 24mm trekpons bewerken :lol:
Maar dank je :goeie:
Ik als doehetselvert weet heel goed hoe moeilijk het is om alles zo netjes te maken :goedzo:
Plaats reactie