3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
In hoeverre kan een grote hoeveelheid kemppluggen jouw probleem veroorzaken? Die hebben een flink capacitaire werking.
- VintageHarry
Zijn dat panelen van 60x60 cm?Walt schreef:Goed nieuws, de twee stuks Vicoustic Wavewood panelen van Tony zijn binnen
Hallo Jeroen,
De laatste keer ging het mis met de stop bij het aanzetten van de ASP, die daarmee de beide N1000 versterkers via de trigger functie aanzet. De kemp pluggen stonden toen al aan, die staan 24/7 aan via het stekkerblok. Ik vermoed dus dat het ook wel echt met de hoge inschakelstroom van de versterkers te maken heeft, samen met het toevallig op het meest ongunstige moment van aanschakelen. Als het gebeurt is het wel vaak na het klooien met de bekabeling, in dit geval waren bijv. de speakerkabels en de netstroom los geweest, zou kunnen dat die Kemp pluggen dan nog moeten stabilizeren, en daarnee extra ellende veroorzaken.
@ Harry, klopt, deze zijn 600x600mm. Zie de foto’s in het topic, ik heb er al 6 op de zijwanden tegen de flutter echo, werkt goed. De Wavewood is een combinatie van diffusor en absorber, om overdemping van de ruimte te voorkomen.
Groetjes Walter
De laatste keer ging het mis met de stop bij het aanzetten van de ASP, die daarmee de beide N1000 versterkers via de trigger functie aanzet. De kemp pluggen stonden toen al aan, die staan 24/7 aan via het stekkerblok. Ik vermoed dus dat het ook wel echt met de hoge inschakelstroom van de versterkers te maken heeft, samen met het toevallig op het meest ongunstige moment van aanschakelen. Als het gebeurt is het wel vaak na het klooien met de bekabeling, in dit geval waren bijv. de speakerkabels en de netstroom los geweest, zou kunnen dat die Kemp pluggen dan nog moeten stabilizeren, en daarnee extra ellende veroorzaken.
@ Harry, klopt, deze zijn 600x600mm. Zie de foto’s in het topic, ik heb er al 6 op de zijwanden tegen de flutter echo, werkt goed. De Wavewood is een combinatie van diffusor en absorber, om overdemping van de ruimte te voorkomen.
Groetjes Walter
Natuurlijk is de directe oorzaak het gelijktijdig aanzetten van 2 stereoversterkers. Alleen hoeft dat niet meteen tot problemen te leiden, ik heb er pas last van als ik nog meer versterkers tegelijk aanzet. Het zou kunnen dat door een inschakelpiek er extra stroom naar aarde loopt via de capaciteit van de kemppluggen. Maar het hoeft ook niet, het is wat moeilijk te voorspellen hoe de versterkervoedingen en kemppluggen op elkaar reageren bij inschakelstromen.
De twee Wavewood panelen die ik van Tony heb overgenomen, hier gewoon los op de grond:
Ik denk dat ik MP in de gaten ga houden om er nog twee of vier bij te kopen, dan een paneel 2x2 of 2x3 ervan maken voor tussen de speakers.
Groetjes Walter
Ik denk dat ik MP in de gaten ga houden om er nog twee of vier bij te kopen, dan een paneel 2x2 of 2x3 ervan maken voor tussen de speakers.
Groetjes Walter
- VintageHarry
Het zijn mooie panelen, die misstaan ook niet in een huiskamer. Misschien moet ik er ook maar eens naar op zoek.
Nieuw zijn ze ongeveer 60 euro per stuk voor de gloss uitvoering, de houten afwerking zit op circa 54 euro per stuk. Soms komen ze ook wel op Marktplaats voorbij, als restant van bijv. een studio inrichting.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Dat is niet duur. Hoe dik en wat voor denping zit daarin?
Ze zijn ongeveer 64mm dik, de constructie is erg simpel, het is foam van ongeveer 60mm dik, daarop zit het houten frontpaneel met de sleuven van 4mm dik:
https://www.thomann.de/nl/vicoustic_wav ... gJwAPD_BwE
https://www.thomann.de/nl/vicoustic_wav ... gJwAPD_BwE
- Leeuwarden
Ze zijn daar maar een beetje duurder...
64 euro per stuk ipv 60 euro?
(gaan per set van 10, niet los te bestellen)
(gaan per set van 10, niet los te bestellen)
Het schijnt beter voor de werking te zijn om de Kemp QA pluggen door de ruimte te verspreiden, dus de derde QA plug die ik via MP had bijgekocht, zit nu in een stopcontact achter de luisterstoel. De andere 2 pluggen als vanouds in het Kemp stekkerblok.
En een plug op de plaats waar het donker en warm is?
Voor 100 euro kan je er eentje van me overkopen, dan mag je hem bij jezelf plaatsen, daar waar het donker en warm is...

- pappaleo
- Contacteer:
Uit veiligheidsoverwegingen kun je dat soort spullen beter nieuw kopen.
Ehhh
beter zo:
pappaleo schreef:Uit veiligheidsoverwegingen kun je dat soort spullen beter nieuwt kopen.
- pappaleo
- Contacteer:
Voor de laatstbeschreven toepassing zijn inderdaad geschiktere apparaten of voorwerpen verkrijgbaar.
Rotterdam op zijn best?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
nee, dat is dit:SARK schreef:Sorry hoor .... bij deze Amsterdam op z'n best:
Daar was Theo Maassen eerder mee. Het beste uit A'dam is de trein naar Eindhoven!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Mooiste plekje van Friesland? De bushalte naar Groningen! 
Niet echt, is geschreven in1967 en vooral uitgevoerd door deze meneer:daniel schreef:Daar was Theo Maassen eerder mee. Het beste uit A'dam is de trein naar Eindhoven!
groet,
Aat