Hoofdtelefoon

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door toetertje »

Bert61 schreef:
Ik heb hem bij Bax op mn verlanglijst gezet , meer staan er nog niet in :D
Enige dat me er niet aan bevalt is dat het een open ear is
Dus ik hoor de omgeving en de omgeving hoort ook de muziek ( wannneer ikk een paar :rock: :rock: :rock: :rock: gekke minuten heb )
Heb je het dan over de mdr 7506?
Volgens mij lees ik, dat hij juist wel goed afsluit en gesloten is.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door OpaBert »

Nou dat resultaat krijg ik als ik teveel input krijg rond de 380 volt begin ik wat dingen te verhaspelen :(
Denk dat maar niet verder zoek , als het me niet bevalt kan ik hem terugsturen
Bedankt Toetertje O:)
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door Vinculum »

Ik heb mijn AKG K92 binnen en ben erg happy er mee! Zit lekker, klinkt lekker en ziet er goed uit.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door OpaBert »

Vinculum schreef:
Ik heb mijn AKG K92 binnen en ben erg happy er mee! Zit lekker, klinkt lekker en ziet er goed uit.
Daar gaat het om niet :D
Ik heb er een genomen zonder metaal aan de buitenkant kan er een draadje , aan de 230 volt losgaan zonder een reset van Bert :lol:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door toetertje »

Bert61 schreef:
als het me niet bevalt kan ik hem terugsturen
Bedankt Toetertje O:)
Oeps, even de kleine lettertjes lezen, die regeling geldt niet voor koptelefoons.
Heeft te maken met hygiene.

Maar, als ik zo hier en daar de reacties lees, denk ik niet dat hij je tegen zal vallen.
Het is een van de meest verkochte sony's, maar er staat er niet 1 op marktplaats.
Blijkbaar een blijvertje. :mrgreen:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door OpaBert »

toetertje schreef:
Bert61 schreef:
als het me niet bevalt kan ik hem terugsturen
Bedankt Toetertje O:)
Oeps, even de kleine lettertjes lezen, die regeling geldt niet voor koptelefoons.
Heeft te maken met hygiene.

Maar, als ik zo hier en daar de reacties lees, denk ik niet dat hij je tegen zal vallen.
Het is een van de meest verkochte sony's, maar er staat er niet 1 op marktplaats.
Blijkbaar een blijvertje. :mrgreen:
Oh uitzondering ivm hygiene Dat kan ik me voorstellen :D
Toch bedankt voor de Tip :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door OpaBert »

Ik heb mn koptelefoon Toetertje
Komt binnen in een prachtige verpakking
Even aan gesloten Sakkerju Dat klinkt SUPER !
Ik hoor van alles bas hoog mid :yeah: :yeah:
Geen speakerbox kan daar tegen op :yeah:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door toetertje »

Bert61 schreef:
Ik heb mn koptelefoon Toetertje
Komt binnen in een prachtige verpakking
Even aan gesloten Sakkerju Dat klinkt SUPER !
Ik hoor van alles bas hoog mid :yeah: :yeah:
Geen speakerbox kan daar tegen op :yeah:
Helemaal super. Zeker als je bedenkt dat deze koptelefoon minimaal
100 uur nodig heeft om in te spelen. Dat wordt genieten. :-({|=
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door OpaBert »

Met dit weer 100 uur oorwarmers op :shock:
Moet ik buiten doen Bellen ze meteen 112 :rofl: :rofl:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door toetertje »

Bert61 schreef:
Met dit weer 100 uur oorwarmers op :shock:
Moet ik buiten doen Bellen ze meteen 112 :rofl: :rofl:
De koptelefoon moet inspelen, je oren niet. :mrgreen:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door OpaBert »

toetertje schreef:
Bert61 schreef:
Met dit weer 100 uur oorwarmers op :shock:
Moet ik buiten doen Bellen ze meteen 112 :rofl: :rofl:
De koptelefoon moet inspelen, je oren niet. :mrgreen:
Ohja beetje last van de warmte :mrgreen:
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door PimDriessen »

Hoi Bert,
Heb toch het hele draadje doorgelezen, maar ben toch benieuwd wat voor een koptelefoon het geworden is?.
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door OpaBert »

Hoi Pim de MDR7506 van Sony me ooit voor genomen nooit meer een Sony te kopen na een k%@ TV
Maar dit is weer een goedmaker Pim
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door PimDriessen »

Hoi Bert,
Op wat voor een versterker sluit je dat aan, zag dat hij 50/74 ohm is?.
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door OpaBert »

Buizenbak via een weerstand verzwakker op de LS uitgang ( beetje te warm nu )
En op de koptelefoon uitgang Soundcard PC en mn Ipad mag dat niet met een 65 Ohm koptelefoon :?:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door toetertje »

Verjaardagscentjes bij elkaar doen en kijken voor een leuke gebruikte dragonfly o.i.d.
Dan gaat er weer een wereld, van muziek ontdekken voor je open.
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door Rody »

toetertje schreef:
Verjaardagscentjes bij elkaar doen en kijken voor een leuke gebruikte dragonfly o.i.d.
Dan gaat er weer een wereld, van muziek ontdekken voor je open.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... c#p1865095.... :-$
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door OpaBert »

Toetertje en Rody het is uiterst verwarrend Misschien voor ingewijde niet
1 geen idee wat een dragonfly is
Rody stuurt een link met spullen waar hij van wilt
Er zat misschien een dragonfly bij maar dat lees ik nergens Rody
Wel iets over een bouwproject hong kong ding meetmicrofoon
Aub voor deze simpele ziel een beetje uitleg wat ik volgens toetertje nodig zou hebben en wat Rody aanbied
Ik snap er geen bal van :hide:
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door Rody »

Bert61 schreef:
Toetertje en Rody het is uiterst verwarrend Misschien voor ingewijde niet
1 geen idee wat een dragonfly is
Rody stuurt een link met spullen waar hij van wilt
Er zat misschien een dragonfly bij maar dat lees ik nergens Rody
Wel iets over een bouwproject hong kong ding meetmicrofoon
Aub voor deze simpele ziel een beetje uitleg wat ik volgens toetertje nodig zou hebben en wat Rody aanbied
Ik snap er geen bal van :hide:
Ik bied een (kit van een) koptelefoonversterker met DAC aan.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door OpaBert »

Rody een DAC waar heb ik dat nodig voor
Is dat net zo iets als een chromecast
of een rasberry met Dac erop om in dit geval muziek naar mn koptelefoon te krijgen ?
Ik heb een rasberry met een hifiberry erop dat stuur ik naar mn Versterker :D
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door Rody »

Deze DAC sluit je via USB aan op je computer. De muziek gaat dan digitaal van je computer naar de DAC die het analoog maakt waarna het door de koptelefoonversterker versterkt wordt en naar je koptelefoon wordt gestuurd. Je kunt hem ook zonder de DAC gebruiken en op een analoge bron aansluiten.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door OpaBert »

Ahhh nu snap ik het Dan moet het een windows ding zijn
Ik heb voor de PC een Soundcard de focusrite 2 die sluit ik ook aan op de USB poort en mijn koptelefoon op die soundcard
Dat van jou Rody doet ongeveer het zelfde
Maar is de Dac in die van jou met lf eraan beter ? Er zit wel bij jou een toonregeling op
Klopt dat een beetje ?
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door Rody »

Bert61 schreef:
Ahhh nu snap ik het Dan moet het een windows ding zijn
Ik heb voor de PC een Soundcard de focusrite 2 die sluit ik ook aan op de USB poort en mijn koptelefoon op die soundcard
Dat van jou Rody doet ongeveer het zelfde
Maar is de Dac in die van jou met lf eraan beter ? Er zit wel bij jou een toonregeling op
Klopt dat een beetje ?
Hij werkt ook op Mac en Linux ahgi 8). Hij doet inderdaad hetzelfde.
Of hij echt beter is weet ik niet, Focusrite maakt goed spul. Hij heeft alleen volume, geen toonregeling. Je kunt hem in tegenstelling tot de Focusrite ook alleen als koptelefoonversterker gebruiken, dus in combinatie met bv een cd speler of andere bron met analoge uitgang. Je bent dus niet gebonden aan een pc, maar dan kun je de DAC niet gebruiken.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door OpaBert »

Snap het Rody ,
Bedankt voor je uitleg , moet er is over nadenken , ik stuur je een pb .
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Hoofdtelefoon

Bericht door toetertje »

Ik was in de veronderstelling, dat je de koptelefoon met een onboard soundcard gebruikte.
Maar, ik zie nu dat je de focusrite gebruikt. Die is ook zeker niet slecht.
Plaats reactie