Draaitafel
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
Maarten730
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 13:05
Draaitafel
Allen,
Ik ben "op zoek" naar een draaitafel.
Eigenlijk toevallig in aanraking gekomen, een Denon DP59L draaitafel..deze komt wel uit Japan, 110V, schijnbaar geen schakelaar om deze op 220V te zetten.
Nu ben ik helemaal niet thuis in draaitafels...maar lijkt me nu wel een leuke aanvulling op mijn huidige audio set.
Waar dien ik op de letten voor bovenstaande draaitafel ?
Is deze "gemakkelijk" om te bouwen naar 220V ..of kan ik beter voor een andere ...of misschien wel EU versie te gaan kijken?
Ik geloof dat de arm origineel is, element weet ik niet...maakt wel beetje `elektrische ruis`
Verwacht dat deze "vintage" versies vaak nog wel het e.e.a. aan service nodig hebben, mogelijk forumlid in de buurt van Eindhoven ?
Ik koop het liefst iets betere draaitafels (2de hands)..ook al zal ik deze niet dagelijk gaan gebruiken.
Misschien leuk alternatief een JVC QL-Y55F ?
/// Ps. nog niet aangekocht...wat zijn goede prijsindicaties )natuurlijk genoeg over te vinden- weet echter niet of dat reeele prijs-kwaliteitsverhoudingen zijn' ?
Alvast bedankt voor de genomen moeite,
Mvgrt.,
Maarten
Ik ben "op zoek" naar een draaitafel.
Eigenlijk toevallig in aanraking gekomen, een Denon DP59L draaitafel..deze komt wel uit Japan, 110V, schijnbaar geen schakelaar om deze op 220V te zetten.
Nu ben ik helemaal niet thuis in draaitafels...maar lijkt me nu wel een leuke aanvulling op mijn huidige audio set.
Waar dien ik op de letten voor bovenstaande draaitafel ?
Is deze "gemakkelijk" om te bouwen naar 220V ..of kan ik beter voor een andere ...of misschien wel EU versie te gaan kijken?
Ik geloof dat de arm origineel is, element weet ik niet...maakt wel beetje `elektrische ruis`
Verwacht dat deze "vintage" versies vaak nog wel het e.e.a. aan service nodig hebben, mogelijk forumlid in de buurt van Eindhoven ?
Ik koop het liefst iets betere draaitafels (2de hands)..ook al zal ik deze niet dagelijk gaan gebruiken.
Misschien leuk alternatief een JVC QL-Y55F ?
/// Ps. nog niet aangekocht...wat zijn goede prijsindicaties )natuurlijk genoeg over te vinden- weet echter niet of dat reeele prijs-kwaliteitsverhoudingen zijn' ?
Alvast bedankt voor de genomen moeite,
Mvgrt.,
Maarten
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Draaitafel
Heftig ding, als er wat mis is met de elektronica ben je het bokje.
Als ik het schema bekijk is er een Europese uitvoering die omgeschakeld kan worden op 220 en 240volt en de multi voltage uitvoering: 110, 220 en 240volt. Dat zal wel met draadbruggen intern gedaan worden.
Als ik het schema bekijk is er een Europese uitvoering die omgeschakeld kan worden op 220 en 240volt en de multi voltage uitvoering: 110, 220 en 240volt. Dat zal wel met draadbruggen intern gedaan worden.
Laatst gewijzigd door ds23man op zo 27 mei 2018, 14:57, 2 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Draaitafel
Welkom op dit mooie forum Maarten.
Oud collega heeft deze machine als defect gekocht, wat íe van tevoren wist, was de prijs ook naar. Bleek een FET uit te liggen, vervangen, sindsdien geen problemen meer. Het is een direct drive, zit dus inderdaad wat elektronica in, dus bij aankoop even goed checken of alles werkt.
Oud collega heeft deze machine als defect gekocht, wat íe van tevoren wist, was de prijs ook naar. Bleek een FET uit te liggen, vervangen, sindsdien geen problemen meer. Het is een direct drive, zit dus inderdaad wat elektronica in, dus bij aankoop even goed checken of alles werkt.
-
Maarten730
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 13:05
Re: Draaitafel
Bedankt voor zoverre.
Draaitafel aangeschaft
. .nu nog even na laten kijken en laten "servicen"
Iemand goed adres in de buurt van Eindhoven ?
Mvgrt.,
Draaitafel aangeschaft
Iemand goed adres in de buurt van Eindhoven ?
Mvgrt.,
-
Maarten730
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 13:05
Re: Draaitafel
Maarten730 schreef:Bedankt voor zoverre.
Draaitafel aangeschaft. .nu nog even na laten kijken en laten "servicen"
Iemand goed adres in de buurt van Eindhoven ?
Mvgrt.,
Niemand die een goed service adres weet in de buurt van Eindhoven ?
Re: Draaitafel
Hier zitten allemaal mensen die ieder apparaat eerst open schroeven en daarna pas gebruiken. Het concept dat andere mensen je machine ook kunnen repareren is de meesten hier totaal onbekend. waarschijnlijk krijg je daarom weinig respons.
Re: Draaitafel
Ik repareer draaitafels van Philips begin jaren 70 t/m bijna eind jaren 70. Hier is alle service documentatie van bekend en ook aan reserve onderdelen is gemakkelijk aan te komen.
Populair: 22GA212 uit 1972, 22GA312 uit 1976 (beide halfautomaten) net zoals de 22GA222 (volautomaat). Na 1978 werd het bij Philips allemaal plastic (en dus nu kromme bodems), die serie's laat ik links liggen. Philips heeft nooit direct drive gehad, de betere spelers hebben allemaal snaaraandrijving icm. een motor-tacho regeling.
Verder ontwerp en bouw ik nog Phono RIAA voorversterkers. Geen "high end" maar gewoon goed: Vanaf Eur. 7,50 aan onderdelen.
Populair: 22GA212 uit 1972, 22GA312 uit 1976 (beide halfautomaten) net zoals de 22GA222 (volautomaat). Na 1978 werd het bij Philips allemaal plastic (en dus nu kromme bodems), die serie's laat ik links liggen. Philips heeft nooit direct drive gehad, de betere spelers hebben allemaal snaaraandrijving icm. een motor-tacho regeling.
Verder ontwerp en bouw ik nog Phono RIAA voorversterkers. Geen "high end" maar gewoon goed: Vanaf Eur. 7,50 aan onderdelen.
