Ondersteuning aan linkerkant van ssd gemaakt. Past precies
Ik lees dat J1 pin 1 - 4 ik als volgt kan aansluiten:
Pin1 INPUT IN +9V
Pin2 gnd 0V
Pin3 gnd 0V
Pin4 INPUT IN -9V
Klopt dat wel?
Hij heeft t namelijk ook over een positieve en negatieve rail van 10V dus ik heb destijds aangenomen dat ik +9V en -9V kan aansluiten. Nu lees ik ook een max inputspanning van 15V. Slaat die +- op de beide rails dus een totale max spanningsval van 30V?
Power
Input Voltage (J1)
Power connector, Input voltage
• DC:+/-7to+/-15VDC;preferable9-12VDC
• AC:2x7-8VAC
• Powergoesthoughadiodebridgesopolaritydoesn’tmatter.ConnectorisMTA156type.
Power Consumption
Positive Rail: 0.18A @ 10V
• NegativeRail:0.06A@10V
• Total:2.4W
• The positive supply draw about 3 times as much current as the negative; the current is
almost independent of input voltage.
Ik mag toch +9V gnd gnd -9V aansluiten ?
Hoe hebben jullie gelijkspanning aangesloten?
Zeer interessant allemaal. De Soekris DAC staat bij mij ook nog op het wensenlijstje.
Hoe zet je die aan en uit? Via een GPIO pin van de RPi of heb je een andere oplossing?
Yep, 2 x gnd in het midden, en de positieve en negatieve aan de buitenzijde' s.
Wil ik het voor de zekerheid even meten is mijn 9V batterij van mijn multimeter leeg
Dat overkwam mij vorige maand precies hetzelfde toen ik wilde meten. Maar dit geeft me al een beter gevoel dan ik vanmorgen had. Mocht je het vandaag of morgen nog meten dan hoor ik t graag Hans. Hartstikke bedankt!
Videopac schreef:
Zeer interessant allemaal. De Soekris DAC staat bij mij ook nog op het wensenlijstje.
Hoe zet je die aan en uit? Via een GPIO pin van de RPi of heb je een andere oplossing?
Dank je wel. Project heeft wel ‘even’ geduurd maar erg leuk te doen. Ik maak gebruik van een externe voeding voor de pi + Soekris. De pi heeft een ups module en de laadstroom kan ik voorop t houten kistje aan en uitschakelen waardoor ik wel of niet op batterij kan luisteren. De externe voeding zou ik achterop kunnen uitschakelen (waardoor de pi en Soekris van spanning ontdaan worden), bijvoorbeeld als we een lang weekend weg gaan of op vakantie, maar in principe staat deze altijd aan.
Nu dan een verse 9V Duracell, pin van boven naar beneden, pin 1/2 = 12.10 V pos, pin 3/4 negatief 12.09 V.
j1+.JPG
Te gek, hartstikke bedankt Hans, geen zorgen meer hierover. Ik denk dat ik de I2S lijntjes maar afgeschermd ga maken, 10cm is wel redelijk lang geloof ik. Hoe lange kabeltjes heb jij gebruikt?
Heb trouwens vanavond besloten om de I2S lijnen middels dunne (d=3,5mm) coaxkabels te verbinden. Ik gebruik daarvoor een oude interlink kabel die coaxiaal is opgebouwd. Het scherm leg ik dan telkens aan iso gnd van de DAC voor de aansluitingen
Yep, 2 x gnd in het midden, en de positieve en negatieve aan de buitenzijde' s.
Wil ik het voor de zekerheid even meten is mijn 9V batterij van mijn multimeter leeg
Dat overkwam mij vorige maand precies hetzelfde toen ik wilde meten. Maar dit geeft me al een beter gevoel dan ik vanmorgen had. Mocht je het vandaag of morgen nog meten dan hoor ik t graag Hans. Hartstikke bedankt!
Videopac schreef:
Zeer interessant allemaal. De Soekris DAC staat bij mij ook nog op het wensenlijstje.
Hoe zet je die aan en uit? Via een GPIO pin van de RPi of heb je een andere oplossing?
Dank je wel. Project heeft wel ‘even’ geduurd maar erg leuk te doen. Ik maak gebruik van een externe voeding voor de pi + Soekris. De pi heeft een ups module en de laadstroom kan ik voorop t houten kistje aan en uitschakelen waardoor ik wel of niet op batterij kan luisteren. De externe voeding zou ik achterop kunnen uitschakelen (waardoor de pi en Soekris van spanning ontdaan worden), bijvoorbeeld als we een lang weekend weg gaan of op vakantie, maar in principe staat deze altijd aan.
Duidelijk.
Ben zelf nog naar iets op zoek dat bij "uit slaapstand gaan" van mediaplayer (vooralsnog Squeezelite), eerst de DAC activeert en dan de eindversterkers. En bij het stoppen met luisteren na x tijd andersom eerst de eindversterkers uitschakelt en dan de DAC.
Eerste wat ik ook dacht.
Je hebt op eBay ook relais die enkele ampères kunnen schakelen en je aan kunt sluiten op een Arduino. Die boards kun je ook aansluiten op je GPIO poorten op je pi en dan je poorten aansturen met een python script.
Tikkeltje hardcore maar te doen en erg gaaf als je dat hebt draaien.
Ik ga m’n display ook aansturen met een pythonscript, noet veel anders dan bovenstaande situatie. Mocht je meer info willen dan hoor ik t wel.
Optie van Hans is natuurlijk veel universeler en ook erg gaaf.
Duidelijk.
Ben zelf nog naar iets op zoek dat bij "uit slaapstand gaan" van mediaplayer (vooralsnog Squeezelite), eerst de DAC activeert en dan de eindversterkers. En bij het stoppen met luisteren na x tijd andersom eerst de eindversterkers uitschakelt en dan de DAC.
Ik was geveld door een voedselvergiftiging bovenop een griep, dus heb vanmorgen pas t filmpje van Hans gekeken.
Eerste wat me te binnen schoot, en dat wil ik bij deze nog even onder de aandacht brengen bij je: Domotica.com en dan een leverancier voor schakelaars die met domoticz werken (Google), dat zou denk ik een praktische oplossing voor je zijn.
Ga je topic met veel interesse lezen als je ermee aan de slag gaat
Ik heb nu de kabeltjes voor de I2S (digitale data) verbinding tussen de pi en DAC gemaakt. Aan de kant van de DAC zit elk aardscherm (coaxiale kabels gebruikt) verbonden met gnd. De kabeltjes zijn 8cm lang.
Vraag:
Is het nog nodig om ook alle aarschermen aan gnd te leggen aan de kant van de pi?
Of is het voldoende op deze manier?
Klopt Hans. Ik gebruik op de Soekris de geïsoleerde aansluitingen als volgt:
ISO 3,3 J3,13 — 3,3V pin1
ISO BCLK J3,18 — BCK pin12 GPIO18
ISO LRCK J3,20 — LRCK pin35 GPIO19
ISO DAT IN J3,22 — DATA pin40 GPIO21
ISO gnd J3,23 — Gnd pin39
De mantel heb ik nu bij elke aansluiting aan gnd liggen aan de kant van de Soekris.
Ik vraagt t omdat als ik de mantel van de kabel niet aansluit aan de kant van de pi dan zou die als antenne kunnen gaan functioneren.
Als ik m wel aansluit moet ik alle manteldraadjes samenvoegen en aansluiten op pin 39 van de pi bijv.
Het kruis/spinnenweb in t midden is waar alle manteltjes bij elkaar komen, het centrale gnd punt, wat vervolgens naar pin 39, linksboven loopt.
Op deze manier zijn alle I2S data-lijnen tussen de pi en de DAC afgeschermd met coaxiale kabel. Elke kabel heeft een binnenste kern welke ik gebruik als datalijn en een mantel welke allemaal aan gnd liggen, zowel aan de kant van de Soekris als de pi. Omdat de pi niet zoveel gnd aansluitingen heeft heb ik alles samen laten komen en vervolgens met 1 kabel naar de gnd van de pi (pin 39) laten lopen.