mijn oude trouwe Ferm heeft de v-snaar opgegeten, en die lijkt niet te krijgen te zijn, dus op zoek naar een fatsoenlijke. tips graag
Tafelboor
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Tafelboor
is voor ander type boor. mocht je willen proberen beter te googlen dan ik , het is voor de TDM1001ds23man schreef:
Re: Tafelboor
Is allemaal standaard spul. Alhoewel op sommige Ferme jongens zaten ronde drijfsnaren. Anyway ff de Doenkade af: https://eriks.nl
ERIKS bv
Rotterdam
Sevillaweg 75
3047 AL Rotterdam
Die hebben idioot veel V-sbaren op voorraad. Ouwe snaartje ff mee voor de maat. Dit is wat vroeger van Eyle en Ruigers was.
ERIKS bv
Rotterdam
Sevillaweg 75
3047 AL Rotterdam
Die hebben idioot veel V-sbaren op voorraad. Ouwe snaartje ff mee voor de maat. Dit is wat vroeger van Eyle en Ruigers was.
Re: Tafelboor
ff de lengte en breedte bij benadering (zal wel 9,5 zijn) en je kan zo een nieuwe halen bij de auto grossier, lengtexbreedte is je typenummer bij Gates.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Tafelboor
wel antwoord van ferm, is een Z26.5 10x670Pjotr schreef:Is allemaal standaard spul. Alhoewel op sommige Ferme jongens zaten ronde drijfsnaren. Anyway ff de Doenkade af: https://eriks.nl
ERIKS bv
Rotterdam
Sevillaweg 75
3047 AL Rotterdam
Die hebben idioot veel V-sbaren op voorraad. Ouwe snaartje ff mee voor de maat. Dit is wat vroeger van Eyle en Ruigers was.
zou deze moeten zijn: https://shop.eriks.nl/ProductDisplay?se ... tId=627695
Re: Tafelboor
Of deze: https://shop.eriks.nl/ProductDisplay?se ... tId=920972 Mijn ervaring is dat hoe soepeler hoe beter met deze machientjes i.v.m. de kleine poelie diameters. High power is niet relevant hier. FF bellen of het op voorraad is en wat de prijs is. Als je contant betaalt is het geen probleem als je als particulier bij ze langs gaat.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Tafelboor
idd, die Gates heeft een grotere min schijf diameter, zal die eerst ff opmeten.
profiel van die Optibelt is wel wat anders (Z27 ipv Z26.5)
profiel van die Optibelt is wel wat anders (Z27 ipv Z26.5)
Re: Tafelboor
Maakt volgens mij niet uit. Zou ff bellen en navragen en dan de goedkoopste nemen als dat veel scheelt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Tafelboor
snaar zit er al een tijdje op, maar de wens voor een wat betere boor is er nog steeds... dus krabben waar t jeukt:
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... oormachine
of evt de versie met digi diepte uitlezing, maar die heeft 2cm minder uitlading.
ik had ook wat op MP gekeken, maar wat daar staat is of dezelfde meuk die ik nu heb, of t is duurder nog dan deze.
iemand nog tips? doel is dit weekeinde daar maar eens langs te gaan....

heb daar virtueel rondgekeken, en deze lijkt me wel een aardig compromis:ray5150 schreef:Even bij hbm machines in Moordrecht gaan kijken ?
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... oormachine
of evt de versie met digi diepte uitlezing, maar die heeft 2cm minder uitlading.
ik had ook wat op MP gekeken, maar wat daar staat is of dezelfde meuk die ik nu heb, of t is duurder nog dan deze.
iemand nog tips? doel is dit weekeinde daar maar eens langs te gaan....

- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Tafelboor
of deze... https://www.hbm-machines.com/producten/ ... eesmachine
(veel te slecht voor de spaarpot die zaak)
(veel te slecht voor de spaarpot die zaak)
Re: Tafelboor
Staat een Dinamix MT16 op MP, dat is ook een mooi merk en die is ook nog eens 230V, meestal is fatsoenlijk spul 400V...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Tafelboor
Shadow schreef:Zoek een ixion op...
En waarom?
Ik wil geen antiek of dingen.met maar 2 snelheden of "weet niet oftie t doet" (de keuzes op MP op dit moment)
Re: Tafelboor
Antiek is goed en 4 snelheden is meer als genoeg. Koop dan een moderne Ferm, lekker veel snelheden, speling op de tafel, de kolom, de tandheugel als die er op zit...meerendeel van HBM komt uit China net als Ferm. Een oude AEG of Ixion, Huvema komt nog uit een goeie Europese fabriek. Hoe ouder, hoe beter meestal.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Tafelboor
Nou heb ik toevallig een Siemens geval waarmee je 400V 3fase machine op 230V 1fase kan aansluitenShadow schreef:Staat een Dinamix MT16 op MP, dat is ook een mooi merk en die is ook nog eens 230V, meestal is fatsoenlijk spul 400V...
Ziet er wel fatsoenlijk uit dat ding, kan langzaam genoeg in elk geval. En niet eens erg antiek, jaar jonger dan m'n S2
Re: Tafelboor
De ene Ferm is de andere niet en veel Huvema kwam uit India. Kun je net zo goed een Ferm kopen 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Tafelboor
Ferm ken ik.Shadow schreef:Antiek is goed en 4 snelheden is meer als genoeg. Koop dan een moderne Ferm, lekker veel snelheden, speling op de tafel, de kolom, de tandheugel als die er op zit...meerendeel van HBM komt uit China net als Ferm. Een oude AEG of Ixion, Huvema komt nog uit een goeie Europese fabriek. Hoe ouder, hoe beter meestal.
Re: Tafelboor
Klopt, Ixion komt allemaal uit Duitsland, zijn failliet gegaan omdat ze niet goedkoper in Azië wouden produceren...
Re: Tafelboor
Voor onverwoestbare goede tweedehands kom je uit op een Cincinnati, Contimac of Aciera. Maar die zie je niet veel op Marktplaats. Kom je meer uit bij de 2e hands machinehandel.
