DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Achterkanten zijn identiek voorkanten niet. Er zit verschil in de lengte van de sleuven.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Wellicht handig als je een foto plaatst zodat iedereen even kan controleren. Ik heb dit nog niet meegemaakt. Als meer mensen dit hebben dan wil ik in een keer reclameren bij Mundorf om nieuwe tweeters te laten bezorgen waarna ik de verkeerde terugstuur.Leeuwarden schreef:Achterkanten zijn identiek voorkanten niet. Er zit verschil in de lengte van de sleuven.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
heb ook 2 verschillende tweeters.
Laatst gewijzigd door Marp op ma 14 mei 2018, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeeldingen bij het bericht gevoegd. Gelieve dit met alle afbeeldingen te doen, zodat ook in de toekomst het topic kompleet blijft.
Reden: Afbeeldingen bij het bericht gevoegd. Gelieve dit met alle afbeeldingen te doen, zodat ook in de toekomst het topic kompleet blijft.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Degene die je het minst mooi vind.ds23man schreef:En welke is nou de verkeerde?![]()
![]()
Misschien een ruilhandel beginnen? Persoonlijk vind ik de rechter mooier...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
jeroen_d schreef:Wellicht handig als je een foto plaatst zodat iedereen even kan controleren. Ik heb dit nog niet meegemaakt. Als meer mensen dit hebben dan wil ik in een keer reclameren bij Mundorf om nieuwe tweeters te laten bezorgen waarna ik de verkeerde terugstuur.Leeuwarden schreef:Achterkanten zijn identiek voorkanten niet. Er zit verschil in de lengte van de sleuven.
Bij mij zelfde als bij Crean4...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Al twee, dan vermoed ik dat de rest ook niet goed is. Wat een kolossale blunder van Mundorf...

- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ik heb het groepsinkoop topic weer geopend. Ik stel voor dat de tweeter-controle daar even verder uitgediept wordt.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... &start=175
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... &start=175
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Inderdaad niet echt handig zo gezegd, maar wellicht gevalletje oude voorraad aangevuld met nieuwe productie.
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
de ribbon kun je gewoon uit de behuizing duwen en omdraaien.
Is tenslotte 'zelfbouwaudio'
Is tenslotte 'zelfbouwaudio'
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Achterkanten zijn identiek, voorkanten niet. Dit gaat dus niet werken...
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Kun je ook afvragen wat zo'n fancy patroontje in de sleuven nu daadwerkelijk toevoegt.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Van wat ik begrepen hebt, verbeteren / optimaliseren ze daarmee het afstraalgedrag.
Gr. Walter
Gr. Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Dat zou in dit geval betekenen dat het afstraalgedrag in het horizontale vlak niet symmetrisch is, vandaar een linker en rechter uitvoering.
Kan iemand mij uitleggen wat hier de bedoeling/nut van is?

Kan iemand mij uitleggen wat hier de bedoeling/nut van is?
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Linker en rechter uitvoering
die van mij zijn beide gelijk.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Inderdaad, er is geen linker en rechter uitvoering. Gewoon, nou ja gewoon..., een verkeerde levering.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ik hoop dat ze de rest van het productieproces iets beter onder controle hebben. 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Behalve dat hoop ik ook dat ze heel snel leveren...
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Hoop ook op een snelle levering. Wil graag eens horen hoe mijn speeltjes thuis klinken!
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
En blijkbaar ook een voor het midden, ik zie hier al drie verschillende uitvoeringen.ds23man schreef:Dat zou in dit geval betekenen dat het afstraalgedrag in het horizontale vlak niet symmetrisch is, vandaar een linker en rechter uitvoering.
Volgens Mundorf voor resonantie linearisering. Blijkbaar zijn er dan tenminste twee uitvoeringen niet helemaal optimaal.Kan iemand mij uitleggen wat hier de bedoeling/nut van is?![]()
![]()
-
vastwelgoed
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 1:31
- Locatie: Joure
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ja, direct zijn de 'goeie' ook niet meer je dat 
-
vastwelgoed
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 1:31
- Locatie: Joure
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
pappaleo schreef:Die goeie zijn vast wel goed.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Misschien is het al langsgekomen, maar dan heb ik het gemist.
In het schema wat ik heb gehad staat een weerstand ceramic 10w censuurΩ
Die zit niet in het zakje filteronderdelen. Er zit wel een 20w censuurΩ in.
Is het de bedoeling dat ik die gewoon gebruik?
In het schema wat ik heb gehad staat een weerstand ceramic 10w censuurΩ
Die zit niet in het zakje filteronderdelen. Er zit wel een 20w censuurΩ in.
Is het de bedoeling dat ik die gewoon gebruik?
Laatst gewijzigd door CoenvanDongen op di 29 mei 2018, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
