LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Moderator: Beheerdersteam
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Laten we nog even een dag of 2 wachten tot iedereen zijn zegje gedaan heeft of nog een ander idee heeft en dan ga ik de modellen gewoon in een poll zetten. Maar zoals gezegd hoeft het niet perse 1 ontwerp te zijn maar dat geeft me een idee van de aantallen die ik moet produceren.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
als ik even in het denkraam van de high-end-tweak blijf, dan lijkt het me wenselijk dat je filiament met hout er in gebruikt
(nou weet ik ook wel dat vrijwel alle polymeren een koolstof keten hebben, maar traditionele wetenschappelijke feiten zijn niet echt relevant in die wereld)
(nou weet ik ook wel dat vrijwel alle polymeren een koolstof keten hebben, maar traditionele wetenschappelijke feiten zijn niet echt relevant in die wereld)
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Maar hoe krijg je dan hout uit een 3D printer?
Qua vorm zou ik zelf trouwens denken richting diamant, immers ook een vorm van koolstof net als de pootjes. Maar als je de handel in wilt ermee dan moet je de mening van de doelgroep weten, en daar val ik niet onder. Hier ligt de luidsprekerkabel gewoon onder een vloermat zodat er niemand over struikelt. Gelukkig zit daaronder wel weer een houten parketvloer zodat het geluid prima is
Qua vorm zou ik zelf trouwens denken richting diamant, immers ook een vorm van koolstof net als de pootjes. Maar als je de handel in wilt ermee dan moet je de mening van de doelgroep weten, en daar val ik niet onder. Hier ligt de luidsprekerkabel gewoon onder een vloermat zodat er niemand over struikelt. Gelukkig zit daaronder wel weer een houten parketvloer zodat het geluid prima is
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Persoonlijk mis ik nog een audiofiele vulling van de carbonpijpjes......
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
https://www.bol.com/nl/p/1-75mm-hout-fi ... 061941820/VintageHarry schreef:Maar hoe krijg je dan hout uit een 3D printer?
(ik zag t zo 123 niet in Ardon's shop)
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Printen met hout is net zoiets als MDF. Houtvezels verpakt in een polymeer. Die polymeer smelt in de kop en de vezels worden mee getransporteerd. Dan koelt het af en word hard wat de vezels vast zet net als de lijm in MDF. Het ruikt ook zo en heeft redelijk dezelfde eigenschappen. B*tch to print though...
Heb dat ook in Carbon, koper, staal en nog meer.
Heb dat ook in Carbon, koper, staal en nog meer.
Laatst gewijzigd door Vinculum op ma 07 mei 2018, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Maar we willen als eerste een recensie van jou! En gezien dat je chauffeur naar Breda komt...
Malaga ijs?Vinculum schreef:Printen met hout is net zoiets als MDF. Houtvezels verpakt in een polymeer. Die polymeer smelt in de kop en de vezels worden mee getransporteerd. Dan koelt het af en word hard wat de vezels vast zet net als de lijm in MDF. Het ruit ook zo en heeft redelijk dezelfde eigenschappen. Batch to print though...
Heb dat ook in Carbon, koper, staal en nog meer.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Die ook al weer een aardig tijdje akelig stil is.......
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Nou handel was niet de bedoeling hoor. Ooit heb ik wel geld betaald voor die buisjes, ook al was het toen een bijproduct.VintageHarry schreef:Maar als je de handel in wilt ermee dan moet je de mening van de doelgroep weten
De bedoeling was om er iets leuks mee te doen. Nou dit is niet alleen leuk maar ook nuttig. Het zal vast nut hebben anders waren niet zoveel mensen er mee bezig en erceen dikke zakcent mee aan het verdienen. Je ziet ze op shows ook steeds meer en meer.
Ik hoop dat er dadelijk veel mensen zullen zeggen: "Voor die paar euro, laat ik het eens proberen. Baat het niet dan schaadt het niet." Dit zal nu 1 van de goedkoopste upgrades zijn voor je set. Het is goedkoper dan een Bic Mac Menu....
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Ja, duur is het inderdaad niet, voor die prijs kun je nauwelijks kurkjes op je ramen plakken (ook al zo'n bekende tweak). Misschien kun je ook wel carbon apparatuurvoetjes gaan maken als dit een succes wordt 
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Gaat in de High End niche helaas niet op. De kwaliteit van een goed wordt hier afgemeten aan de prijs!Vinculum schreef:Ik hoop dat er dadelijk veel mensen zullen zeggen: "Voor die paar euro, laat ik het eens proberen. Baat het niet dan schaadt het niet." Dit zal nu 1 van de goedkoopste upgrades zijn voor je set. Het is goedkoper dan een Bic Mac Menu....
Het lijkt wat dat betreft op een veblen goed, zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Veblen-goed
groet,
Aat
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Wil jij ze voor ons wegkopenpappaleo schreef:Precies. €2500 minimaal voor een setje.
Nee, Vinculum stelt hier heel nobel iedereen in de gelegenheid om het zelf eens te kunnen proberen! Dat is de ware spirit
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
En een kurk applicatie.ds23man schreef:Persoonlijk mis ik nog een audiofiele vulling van de carbonpijpjes......
Aad
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Zo, even een poll toegevoegd. Vriendelijk verzoek om door zoveel mogelijk mensen in te laten vullen. Dan weet ik of er animo voor is en hoeveel sets ik moet maken. Spread the word!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Te goedkoop. Kan nooit werken. In het haaiend universum word alle suggestie afgemeten naar prijs.
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Inderdaad, veel en veel te goedkoop. Dit kan niet werken voor die prijs. Minimaal € 295 voor een setje en dan voor de upgrade (met Svarowski "crystals") voor minimaal € 495.pappaleo schreef:Te goedkoop. Kan nooit werken. In het haaiend universum word alle suggestie afgemeten naar prijs.
groet,
Aat
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Meer betalen mag natuurlijk altijd heren... Ik doe niet moeilijk
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Helemaal niet nodig je kunt de losse buisjes ook prima als Vincula gebruiken: Je schuift ze dan gewoon over je speakerkabels, interlinks. netsnoeren etc. Wedden dat dit een veel beter resultaat geeft dan de Bybee neutralisers!AatV schreef:Inderdaad, veel en veel te goedkoop. Dit kan niet werken voor die prijs. Minimaal € 295 voor een setje en dan voor de upgrade (met Svarowski "crystals") voor minimaal € 495.pappaleo schreef:Te goedkoop. Kan nooit werken. In het haaiend universum word alle suggestie afgemeten naar prijs.
groet,
Aat
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Nou als ik zo kijk naar de stemmen in de poll dan is dit niet zo'n succes als ik gedacht/gehoopt had.
We zijn hier te nuchter voor denk ik. Dacht ik eindelijk van mijn doos vol carbon af te komen....
We zijn hier te nuchter voor denk ik. Dacht ik eindelijk van mijn doos vol carbon af te komen....
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Sorry voorjou
maar vind het een opsteker voor de forummers hier
Ik vind dat geloof in de kerk het meest thuis hoort .en niet over technisch nut van iets

Ik vind dat geloof in de kerk het meest thuis hoort .en niet over technisch nut van iets
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
Verkoop ze op Hifi.nl voor 25 per set. Daar ben je ze zo kwijt.
Re: LuidsprekerKabelDragers met carbon!
+1
Yup, nader uitleg hoeft daar niet. Maar Walt wil ze zeker testen hier...
Yup, nader uitleg hoeft daar niet. Maar Walt wil ze zeker testen hier...
