LuidsprekerKabelDragers met carbon!

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Zou je een setje willen hebben? Kosten zijn 5,- voor een set van 3 dragers

Jazeker! Altijd al willen proberen!
4
15%
Misschien. Heeft het wel effect?
1
4%
Nee, te duur of zinloos
19
73%
Anders: Laat het weten in het topic
2
8%
 
Totaal aantal stemmen: 26

Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

LuidsprekerKabelDragers met carbon!

Bericht door Vinculum »

UPDATE: Topic is van naam gewisseld en verplaatst. Het gaat nu over de ontwikkeling van dragers van luidsprekerskabels om deze te isoleren.

Na een aantal jaar inactief geweest te zijn op dit forum begint het toch weer een beetje te kriebelen. Ik herinner het me altijd als een gezellige en talentvolle club mensen. En heel creatief! Dat laatste wil ik nu eens op de proef stellen.

Één van de redenen dat ik afwezig ben geweest is vanwege mijn eigen bedrijfje in 3D printers. Dat word nu stil aan minder (o.a. omdat mijn "dayjob" nu full-time 3D printen is) maar ik heb nog wat spullen over. Mijn printer gebruikt carbon armen en door het zagen hou ik steeds een stukje over van 10cm. Ik heb inmiddels honderden van die dingen en ik kan maar niets zinnigs bedenken ervoor. Weggooien vind ik ook weer zonde en carbon is gewoon zo'n mooi materiaal. Er moet toch iets gaafs mee te doen zijn?

Dit zijn ze dus:
Foto 01-05-18 09 33 41.jpg
Foto 01-05-18 09 33 47.jpg
Ze zijn dus 10cm lang, OD is 6mm en ID is 4mm. Het is 3k gewoven carbon.
Ik ben dus in het bezit van (heul veul) 3D printers dus er zijn zo goed als geen limieten qua productie technieken.
Hoeft niet hifi gerelateerd te zijn als het maar iets zinnigs, bruikbaars of gewoon erg stoer is.
Laatst gewijzigd door Vinculum op za 12 mei 2018, 21:55, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Zweitse »

Insectenhotel :-k
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Douwe84 »

Een vliegengordijn
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door OpaBert »

Prachtige afstand bussen.
Als er m4 draadeind in past
Dat is 3,8- 3,9 mm
Om LS Boxen van de vloer te plaatsen
Rubberdop Plaatje plexiglas op de hoeken jouw bussen plexiglas er op en weer een rubber dop of als je hoger wilt langer draadeindje en 4 extra carbon bussen en een plexiglas plaatje kan je wel tot 25 cm hoog met 8 bussen en 3 plaatjes plexiglas en 8 rubberdoppen en 8 moertjes en een mtr draadeind
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Pjotr »

High-End spiekerkabeldragers:

Afbeelding

I.p.v. de satéprikkers jouw reststukken en als je erbij vertelt dat ze CNC-behandeld zijn heb je straks ook dik beleg op je boterham en kun je je een Austin Healey veroorloven :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Shadow »

Mini BR pijpjes?
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door AatV »

Audiofiele vermogensweerstanden! :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Pjotr »

Quantum Nano Noise Absorbers? ZBA Mind-Fuck sickertje er op:
ZBA-Magic_2.gif
ZBA-Magic_2.gif (16.77 KiB) 1194 keer bekeken
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Wowly »

Carbon is geleidend? Misschien om een leuke ontkoppeling te maken tussen woof en mid incl geleiding van interne bekabeling VIA de buisjes?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door ds23man »

Gat graven achter in de tuin en ze er in flikkeren. Opgraven als Carbon door een tekort op de wereldmarkt 100 keer zo duur is, weer opgraven.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door AatV »

ds23man schreef:
Gat graven achter in de tuin en ze er in flikkeren. Opgraven als Carbon door een tekort op de wereldmarkt 100 keer zo duur is, weer opgraven.
Earth to earth, carbon to carbon..

groet,
Aat
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door ds23man »

:rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Ivo »

Beetje kort misschien, maar ik heb ineens allemaal vrienden die op facebook trots melden dat ze een RVS-rietje hebben, zodat ze in restaurants/bars geen plastic rietje hoeven te gebruiken. Alles in de strijd tegen plastic (maar wat het voor het broeikaseffect doet met al dat ijzer smelten...). Je zou eens kunnen kijken of de randjes mooi af te werken zijn, voor een bepaalde markt zie ik wel afzetpotentie.

En zijn er niet lui die basreflexpoorten volproppen met rietjes?

Wat kost zo'n stukje aan materiaalkosten?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Shadow »

Ivo schreef:
En zijn er niet lui die basreflexpoorten volproppen met rietjes?
Flow conditioner :rock:
(maar daar zijn deze te dikwandig voor)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Leeuwarden »

Mini Stalin-orgel van maken!
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Vinculum »

Haha ok ik ben verrast, dat is zeker. Er zit nu nog niets tussen waarvan ik denk, wow dat is het. Overigens wil ik gerust buisjes doneren mocht je deze voor iets willen gebruiken of om een idee uit te werken.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Douwe84 »

Print een kruisboog en maak van de buisjes de pijlen...
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door beijert »

Je kan er kralen van maken. Zijn vast wel liefhebbers voor.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door beijert »

En snuifbuisjes..
Boemeltje
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 9:08

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Boemeltje »

[youtube][/youtube]
beijert schreef:
En snuifbuisjes..
Ze zijn een beetje dun voor crackpijpjes denk ik? :D
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Vinculum »

Pjotr schreef:
High-End spiekerkabeldragers:
I.p.v. de satéprikkers jouw reststukken en als je erbij vertelt dat ze CNC-behandeld zijn heb je straks ook dik beleg op je boterham en kun je je een Austin Healey veroorloven :mrgreen:
Dit idee spreekt me toch wel aan. Sterker nog, ben nu een proto aan het maken. Misschien leuk om deze voor een zba vriendelijk prijsje aan te bieden? Kunnen we allemaal mooie high-end kabel dragers hebben. Is ook goed voor de echtgenotes want dan blijft er veel minder stof aan de kabels plakken en voorkom je stofnesten! En ze kunnen nu onder de kabels zuigen! Waar het allemaal niet goed voor is... :rock:

Oh en een Austin Healey heb ik al eens gehad... Een Sprite MkII met een heel bijzondere neus.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Pjotr »

Vinculum schreef:
Oh en een Austin Healey heb ik al eens gehad... Een Sprite MkII met een heel bijzondere neus.
Ohw die ik een jaar of 3 geleden van je overgenomen had? Moesten toen wel nodig nieuwe remmen in en banden onder :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door FR_Aad »

Frog Eye?

Edit: nope (goed lezen Aad: Sprite MkII)
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Vinculum »

Dit was hem...
Bijlagen
CB865AF7-A70D-4AE7-B711-EF0C9FB63A64.jpeg
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Creativiteit gevraagd!

Bericht door Vinculum »

Ok hier is de eerste vlugge proto. Let even niet op de slechte print, dit waren 3 stuks in 20 min geprint. Ff vlug vlug dus.
Foto 05-05-18 20 55 18.jpg
Foto 05-05-18 20 55 34.jpg
Foto 05-05-18 20 56 02.jpg
Ik denk aan zwart voor de uiteindelijke versie maar kan natuurlijk elke kleur zijn (naja bijna elke kleur). Hij is zo ontworpen dat hij aan 1 kant ook strak tegen de muur kan voor optimale plaatsing zonde veel ruimte verlies. Onderste foto is dat dus aan de rechter kant.

Wat zouden jullie vinden van bijv 5 euro voor een setje van 3 van deze dragers? Dat zijn dan dus 9 3k woven carbon buisjes en een 3d geprinte "kop" in zwart (tenzij andere kleur gewenst is natuurlijk). Is dat redelijk? Is kostendekking voor de buisjes, print materiaal en printer tijd.
Laatst gewijzigd door Vinculum op za 05 mei 2018, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie