DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Moderator: Beheerdersteam
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Heb je de baffle laten zagen op 1000*320 of 996*312?
Ligt er naar mijn idee aan of er wel of geen sierlijsten op de zijkant komen.Thomox schreef:996*312, dus hopen dat dat de goede was![]()
Ik heb daar al verschillende houtpakketten laten zagen, prima idd!
- CoenvanDongen
- Contacteer:
Is het niet slimmer om vanaf nu voor ieder C1 project een apart topic gemaakt worden? Ik ben bang dat ik anders door de bomen het bos niet meer kan zien.
Opmaatzagen.nlray5150 schreef:Waar is daar ?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Goede opmerking. Ook omdat de C1's individueel toch anders zullen zijn. C1 bouwers, kunnen jullie ieder een eigen topic openen als jullie starten?CoenvanDongen schreef:Is het niet slimmer om vanaf nu voor ieder C1 project een apart topic gemaakt worden? Ik ben bang dat ik anders door de bomen het bos niet meer kan zien.
-
vastwelgoed
Superstrak inderdaad, ik ga mijn planken daar ook laten zagen in ieder geval. Het lijkt erop dat je 90 graden hebt aangehouden i.p.v. 88 graden als verstek voor de korte zijden?Thomox schreef:Het begin is erGisteren is het houtpakket afgeleverd, super strak gezaagd, echt niet normaal!
Dit moet de zijkant dan ongeveer worden![]()
IMG_20180419_214905_HDR (Large).jpg
De twee keuzes die ik had besteld als sierbaffle. Misschien toch nog eens orienteren, weet het nog niet zeker....
IMG_20180419_215045_HDR (Large).jpg
Superstrak gezaagd, gaat mij nooit zelf lukken![]()
IMG_20180419_215339_HDR (Large).jpg
- Leeuwarden
Jeroen, in het topic van Dynky gaat het over het vastzetten van de units. Hoe doen jullie dat? Gewoon schroeven of inslagmoere, of misschien nog iets anders...
Klopt, Ik weet nog niet hoe ik dat ga opvangen, alhoewel het waarschijnlijk maar weinig gaat opvallen als ik er niks aan doevastwelgoed schreef:Superstrak inderdaad, ik ga mijn planken daar ook laten zagen in ieder geval. Het lijkt erop dat je 90 graden hebt aangehouden i.p.v. 88 graden als verstek voor de korte zijden?Thomox schreef:Het begin is erGisteren is het houtpakket afgeleverd, super strak gezaagd, echt niet normaal!
Dit moet de zijkant dan ongeveer worden![]()
IMG_20180419_214905_HDR (Large).jpg
De twee keuzes die ik had besteld als sierbaffle. Misschien toch nog eens orienteren, weet het nog niet zeker....
IMG_20180419_215045_HDR (Large).jpg
Superstrak gezaagd, gaat mij nooit zelf lukken![]()
IMG_20180419_215339_HDR (Large).jpg
@Jan, ik ben ook benieuwd naar die montage methode
Artikelnumer 011134238 van Wurth. De lengte is aan de lange kant als de baffle niet echt 40mm is, dus je kan een maatje korter nemen. 011134232.
- Leeuwarden
- hans_b
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Bij Wurth gaat het per doosje van 100 stuks. Dus ik zou voor zwarte schroeven bij bijv. Rumoh gaan.
-
vastwelgoed
Ik heb nog even een vraagje over het voetenwerk: bij voor- en achterkant C1 is er sprake van verschillende belasting en daarmee mogelijk verschillende voetjes voor en achter? Ik twijfel een beetje ...
=========================================================================================================================
Overgenomen uit groupbuy topic: De voetjes die afgelopen zaterdag onder de gedemonstreerde C1's zaten komen van deze site:
http://www.sonicdesign.se/default.htm
De voetjes van 12-28 kilo zijn geschikt voor de C1.
=========================================================================================================================
Overgenomen uit groupbuy topic: De voetjes die afgelopen zaterdag onder de gedemonstreerde C1's zaten komen van deze site:
http://www.sonicdesign.se/default.htm
De voetjes van 12-28 kilo zijn geschikt voor de C1.
Het zwaartepunt ligt duidelijk naar voren dus twee siliconenrubbers voor en eentje achter voldoet prima. Hetzelfde geldt voor de sonic damping feet.
Ik zou niet de audiofiele en duurdere versie van sonic damping nemen, die zijn nogal hoog en dat staat niet mooi bij deze speaker. Is ook niet nodig.
In de huiskamer heb ik trouwens heel eenvoudig vier rondjes vilt op de bodemplaat geplakt en dat voldoet ook uitstekend.
Ik zou niet de audiofiele en duurdere versie van sonic damping nemen, die zijn nogal hoog en dat staat niet mooi bij deze speaker. Is ook niet nodig.
In de huiskamer heb ik trouwens heel eenvoudig vier rondjes vilt op de bodemplaat geplakt en dat voldoet ook uitstekend.
- Leeuwarden
Even een mededeling over de geleverde filteronderdelen: De waarden in het schema zijn leidend en die zijn dan ook geleverd.
In de versie met schotten viel me een verschil op tussen voorbeeld foto's en schema. Of dat in de versie zonder schotten ook het geval is, is mij onbekend. Zoals iedereen weet zouden we het schema niet publiceren.
In de versie met schotten viel me een verschil op tussen voorbeeld foto's en schema. Of dat in de versie zonder schotten ook het geval is, is mij onbekend. Zoals iedereen weet zouden we het schema niet publiceren.
Het maakt niet uit met of zonder schotten. De waarde is aangepast op recentere versies van de tweeter.
-
vastwelgoed
Ben je al klaar?SSassen schreef:Da's nog drie maanden! Ik wil graag volgende week starten! Ik werp mij hierbij op als proefkonijn en zou graag als eerste deze set opbouwen.
- Leeuwarden
Is er überhaupt al iemand die ze (bijna) speelklaar heeft?
Vandaag toevallig hout laten zagen bij de Praxis, 18mm zwart MDF. Volgende week een hele week vrij, eens kijken hoe ver we komen.
- Leeuwarden
Gossie, hebben ze zwart MDF bij de Praxis... Da's niet verkeerd...
En met 25% kortingLeeuwarden schreef:Gossie, hebben ze zwart MDF bij de Praxis... Da's niet verkeerd...
Ik ben al een heel eind mbt mechanisch gedeelte. 1 speaker, op het tweeter gat na, afLeeuwarden schreef:Is er überhaupt al iemand die ze (bijna) speelklaar heeft?
Helaas nog niet aan toe gekomen om een eigen topic te openen. Wel veel foto's gemaakt, dus doe het binnenkort met terugwerkende kracht