Iemand een idee?
Misschien dat Knuisje me kan helpen. (schakeling van de AFDAC of zoiets)
Moderator: Beheerdersteam
Ben je niet bang dat je die eerste OPA1632 last van de hoogfrequent zooi krijgt? Of is die zo snel dat dat wel meevalt?knuisje schreef:Bij de Afdac 2 gebruik ik dit schema op basis van 2 keer OPA1632 en een LME49990. De eerste OPA is de I/V-omzetter, met de 750R weerstand bepaal je het gewenste voltage. Vervolgens volgt een lowpass om hoog frequente rommel weg te filteren, met daarna de tweede OPA1632 als buffer. De LME49990 verzorgt de conversie van gebalanceerd naar single ended.
De OPA1632 is een symmetrische opamp, wijkt dus iets af van een "normale" opamp.
Ik vind dit schema sowieso onelegant omdat de overdrachten van de DAC-uitgangen naar de enkelzijdige uitgang niet precies tegengesteld zijn. De ene heeft een extra filter erin, en als je dat eruit zo slopen, zou de op-amp weer gaan slewen.democles schreef:Nee, wordt te groot Hans,helaas.
Op diyaudio geven ze deze schakeling,maar dan zit er een elco op het eind om de dc offset tegen te houden
Je kunt altijd een klein c-tje parallel aan de IV-weerstand plaatsen maar de ervaring is dat dit niet nodig is.MarcelvdG schreef:Ben je niet bang dat je die eerste OPA1632 last van de hoogfrequent zooi krijgt? Of is die zo snel dat dat wel meevalt?
Komt er van, bezint eer ge begintdemocles schreef:Ondertussen waren er wat onderdeeltjes binnen incl. opampjes.![]()
En nu nog op zoek naar een formaat kleine vingertjes die die opampjes er tussen kunnen drukken![]()