Lenco L75

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joost1975
Berichten: 63
Lid geworden op: za 25 apr 2015, 15:44

Lenco L75

Bericht door Joost1975 »

De oude Lenco van mijn vader onder handen genomen. Helemaal schoon gemaakt, nieuwe bedrading er in en een nieuwe behuizing gemaakt. Zo mag hij weer op de kast verschijnen. Er moet te zijner tijd alleen nog een keer een nieuwe naald in. Dus als iemand nog een tip heeft
Bijlagen
IMG-20180318-WA0010.jpg
IMG-20180318-WA0009.jpg
IMG-20180318-WA0008.jpg
IMG-20180318-WA0007.jpg
IMG-20180318-WA0006.jpg
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Lenco L75

Bericht door rjmulder »

Lenco altijd mooi :)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Lenco L75

Bericht door SARK »

Joost1975 schreef:
Er moet te zijner tijd alleen nog een keer een nieuwe naald in. Dus als iemand nog een tip heeft
De Audio Technica AT95e schijnt een "geheimtipp" te zijn.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Lenco L75

Bericht door Barry2001 »

Mooi geworden!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Lenco L75

Bericht door Shadow »

Nagoaka MP100 ook mooi :D
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Lenco L75

Bericht door Mr Tube »

Ook mijn favoriet, leent zich ook goed voor MC elementen vanwege de vrij zware arm. Elementen met een hoge compliantie zijn wat minder geschikt, je kan eventueel de V blokken vervangen van de arm lagering, die willen nog wel eens slecht zijn.
Gebruikersavatar
Joost1975
Berichten: 63
Lid geworden op: za 25 apr 2015, 15:44

Re: Lenco L75

Bericht door Joost1975 »

De V-blokken waren inderdaad slecht. Heb ze vervangen door messing exemplaren. Die zal ik niet meer doorslijten. Ik heb de hele platenspeler gereviseerd. Nieuwe bedrading, nieuwe plint, lager is schoongemaakt en op de bovenplaat heb ik de mogelijkheid om 78-toerenplaten af te spelen weggehaald evenals het gat voor dat borsteltje.
Dat de AT95e een mooie combi was met de Lenco had ik inmiddels ook gevonden. En zeker voor die prijs :yeah: Die MP100 ken ik niet. Daar zal ik me eens in gaan verdiepen. Thx voor de tip :goedzo:
Plaats reactie