Jammer, is er dan een moderner alternatief beschikbaar?SSassen schreef:Niet meer, wegens nul belangstelling de afgelopen jaren, het ontwerp is inmiddels alweer 10 jaar oud ...
Edit Barry2001: afgesplitst van viewtopic.php?f=7&t=24802&start=325 .
Moderator: Beheerdersteam
Jammer, is er dan een moderner alternatief beschikbaar?SSassen schreef:Niet meer, wegens nul belangstelling de afgelopen jaren, het ontwerp is inmiddels alweer 10 jaar oud ...
dank je Ja inderdaad dat is ook een optieray5150 schreef:Als ik zo vrij mag zijn, kijk eens naar de ontwerpen van Nelson Pass.
Op DIYaudio is een heel gedeelte van het forum aan hem geweid, en ook de printen van zijn versterkers zijn over het algemeen goed verkrijgbaar.
Bijvoorbeeld op Ebay : https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=p ... b&_sacat=0
De F5 is ook hier door een aantal forumleden opgebouwd.
Uiteraard zijn die Pass dingen heel bescheidenShadow schreef:En bescheiden als Ray is, zal hij daarbij zijn eigen Pass niet noemen. Als je in z’n onderschrift de zba versterker van het jaar 2012 aan klikt staat zijn (her) bouwproject van een Pass daar keurig beschreven.
Heeft Snoekie afgedaan?Leeuwarden schreef:Nee, die Ncores plug ik wel. Pas wel op met pcb's voor Pass versterkers van Ebay. Meneer Paas is daar zelf over het algemeen niet blij mee. Op DIYA worden ook, 'legale', pcb's aangeboden...
is dat zo, Jan ? merkwaardig, dan laten ze toch een flink stuk terrein braak liggen.Leeuwarden schreef:Nee, die Ncores plug ik wel. Pas wel op met pcb's voor Pass versterkers van Ebay. Meneer Paas is daar zelf over het algemeen niet blij mee. Op DIYA worden ook, 'legale', pcb's aangeboden...
ray5150 schreef:is dat zo, Jan ? merkwaardig, dan laten ze toch een flink stuk terrein braak liggen.
Gaat wel een beetje OT zo. Het is sowieso zakelijk alleen interessant als marketing voor zijn professioneel productiebedrijf. Zijn inspanningen voor de DIY'er doet hij ook als hobby. Dat werkt ook alleen maar als promotie als je het goed doet. Zoals gezegd is ie ook al op leeftijd en neemt ie het er van. En de Chinezen gaan daar dan op in met printjes. Prima toch? Maar ik zie dat er meanman64 er ook nog een paar heeft voor de liefhebberLeeuwarden schreef:Overigens denk ik niet dat Pass een stuk braak laat liggen door geen PCB's aan te bieden. Zakelijk gezien verre van interessant.
Pjotr schreef:Gaat wel een beetje OT zo. Het is sowieso zakelijk alleen interessant als marketing voor zijn professioneel productiebedrijf. Zijn inspanningen voor de DIY'er doet hij ook als hobby. Dat werkt ook alleen maar als promotie als je het goed doet. Zoals gezegd is ie ook al op leeftijd en neemt ie het er van. En de Chinezen gaan daar dan op in met printjes. Prima toch? Maar ik zie dat er meanman64 er ook nog een paar heeft voor de liefhebberLeeuwarden schreef:Overigens denk ik niet dat Pass een stuk braak laat liggen door geen PCB's aan te bieden. Zakelijk gezien verre van interessant.
400W kachelen , ik neem aan per kanaal?Pjotr schreef:Je moet zoiets echt doen omdat je het per sé wil. In Co zijn geval is het afmaken van wat al voorhanden was op zijn plank. 100W Pure klasse-A is 400W constant kachelen. Ok, ok, in de toekomst moeten we toch elektrisch gaan verwarmen...Een KSA50 is trouwens geen pure klasse-A maar gedeeltelijk klasse-A, zoals de meest commerciële klasse-A dat zijn. Hebben wel een eigen karakter, moet je van houden.
Wanneer wordt het dan voor je de moeite waard?SSassen schreef:Ik wil best de ExtremA optimaliseren, of beter nog, een eenvoudiger variant maken met een lager vermogen, mits daar animo voor is, vrije tijd is iets waar ik veels te weinig van heb en dus moet het wel de moeite waard zijn.
Inderdaad Maximaal 10w klasse A,de rest AB.Leeuwarden schreef:Ik zou voorkeur hebben voor een versterker met (veel) meer vermogen: AB.
Moet je niet bij klasse-A zijn.Leeuwarden schreef:Ik zou voorkeur hebben voor een versterker met (veel) meer vermogen: AB.