Ik kan best mooie dingen bouwen maar tekenen kan ik niet. Zelfs een hond is onherkenbaar. Het meeste zit in mijn hoofd.
Als je dit slechte plaatje kunt visualiseren ..... het is niet belangrijk of je het mooi vindt. Dat spijt me maar ik vind het ontwerp wèl mooi, zeker nadat ik eerst een kartonnen model heb gemaakt.
Enige uitleg over het woord 'NIETS' wat in de tekening staat: de onderste RS225 begint op 25 cm afstand van de grond. Lager is ongewenst maar hoger gaat niet want dan is er geen ruimte genoeg om 9 speakers in te bouwen bij de hoogte van 188 cm. (Tussen de RS100 speakers zit slechts 3 cm ruimte) De onderste beschikbare ruimte is daarmee 19 liter. De ruimte voor nummer 2 (de middelste RS225) en nummer 3 (de bovenste RS225 dus) is ietsje meer maar je moet ze alle 3 gelijk houden qua inhoud natuurlijk vandaar dat er een paar liter 'NIETS' overblijven. Ik kan daar een fles met een briefje in stoppen!
Volgens mij komt de SPL van de 6x RS100 in serie/parallel vrijwel uit op de 3x RS225 welke in serie met 91 DB gelijk blijven. (SPL RS225 is 91 DB en SPL RS100 is 84,6 DB)
Met de geadviseerde Behringer lijkt me dat dit best moet kunnen klinken.
Wat zou kunnen gebeuren natuurlijk is dat de Sony dit niet trekt. Op dit moment staan daar 2 kasten (in parallel) per kanaal op met in totaal 5 speakers (plus 2x passieve woofer) per kast. (Dus 10 aktieve speakers in totaal) Ik weet bijna zeker dat ik 4 Ohm trek en dat is beneden de 6-16 Ohm welke achterop de Sony staat. (never had a problem though) Indien het volume op 12 uur staat rollen de dakpannen naar beneden.
MDF is 22 mm.
Binnen open noppenschuim, geen andere vulling.