Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Moderator: Beheerdersteam
Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Afgesplitst onderwerp van dit luidsprekerdraadje.
Ook wel overtuigd van het gebruiksgemak van zijn streamer, dus vroeg me af wat jullie zouden aanraden? Gebruik nu de Philips Smart TV met Toslink op de NAD, waar dan Spotify op speelt. Zou liever een netwerk en HDD streamer maken waarmee ik ook lossless content kan streamen.
Wat is dan een goede optie? RPI of zo?
Ook wel overtuigd van het gebruiksgemak van zijn streamer, dus vroeg me af wat jullie zouden aanraden? Gebruik nu de Philips Smart TV met Toslink op de NAD, waar dan Spotify op speelt. Zou liever een netwerk en HDD streamer maken waarmee ik ook lossless content kan streamen.
Wat is dan een goede optie? RPI of zo?
Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
De bluesound module in je NAD versterker?Boemeltje schreef:Ondertussen staat de eerste kast er zo bij, eerste plamuurwerk is al weg geschuurd. Moet vooral nog de laatste rib (linksachter) verlijmen en de bovenkanten (waar nu extra stukjes verlijmd zijn omdat de mal te dun werd om fatsoenlijk de ronding tot bovenaan de kast af te maken) bij schuren. Daarna even met de kopieerfrees een frontje maken voordat de buigplex er om gaat.
[graag-bijvoegen]https://i.imgur.com/uxdngvZ.jpg[/graag-bijvoegen]
Ondertussen een leuke avond bij m'n broer gehad waar we mijn NAD C368 vergeleken met zijn Marantz SR6004 en een Chinees ampje van €20.
Verschil tussen de Chinees en de Marantz was kleiner dan ik verwacht had maar al best duidelijk. Verschil tussen de Marantz en de NAD nog ver heel fors (gelukkig! Kneep hem wel een beetje van tevoren). Veel meer detail, strakker laag en sterker hoog en mid. Mijn broer ontdekte details in de muziek die hij nog nooit gehoord had, dus gaat toch ook maar een versterker zoeken die zijn Dynaudio Focus 220 MKII's wat beter aan kan sturen.
Fijne luidsprekers trrouwens, mistte vooral luchtdruk in het laag in vergelijking met mijn Columns (die ik al een maand niet gehoord heb...). Afgesproken na afronding van de columns de luidsprekers eens naast elkaar te zetten
Ook wel overtuigd van het gebruiksgemak van zijn streamer, dus vroeg me af wat jullie zouden aanraden? Gebruik nu de Philips Smart TV met Toslink op de NAD, waar dan Spotify op speelt. Zou liever een netwerk en HDD streamer maken waarmee ik ook lossless content kan streamen.
Wat is dan een goede optie? RPI of zo?
Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Ja, eens. Afgezien van de prijs: wil eerst wel eens zelf wat klussen voor +/- €100-€150 voordat ik een insteekkaart van €500 koop
Is me initieel toch wat te gortig. En zo'n knutselproject geeft veel meer voldoening, wat ervaring met electronica, tijdsbesteding en is ook ergens anders in huis weer bruikbaar
Geen tips op het gebied van zelfbouw oplossingen hier? In het streaming subforum kan ik door de bomen het bos niet echt meer vinden
Is me initieel toch wat te gortig. En zo'n knutselproject geeft veel meer voldoening, wat ervaring met electronica, tijdsbesteding en is ook ergens anders in huis weer bruikbaar
Geen tips op het gebied van zelfbouw oplossingen hier? In het streaming subforum kan ik door de bomen het bos niet echt meer vinden
Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Leuke tip Hans!
Zijn er specifieke voordelen van die Odroid boven een Pi3 met hifi berry bijvoorbeeld? Hij is sneller en zou 4k moeten kunnen streamen, maar gaat mij (vooralsnog) voornamelijk om muziek
Zijn er specifieke voordelen van die Odroid boven een Pi3 met hifi berry bijvoorbeeld? Hij is sneller en zou 4k moeten kunnen streamen, maar gaat mij (vooralsnog) voornamelijk om muziek
Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Wat sneller, en je kunt er nog pittiger c.q emmc sneller geheugen in kwijt.
Maar voor de muziek niet een echte betere optie, als je al een NAS hebt.
Maar voor de muziek niet een echte betere optie, als je al een NAS hebt.
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Dank voor afsplitsing, alhoewel ik zulks modereerbeleid niet terug zien komen in bijvoorbeeld Walt's topic.
Anyway: ik kan door de bomen het bos niet vinden, maar kan iemand misschien zijn/haar topics over RPI en Berry ervaringen die relevant zijn misschien delen?
Had draadje van hannessie met zijn vergelijkingen al wel even doorgenomen
Anyway: ik kan door de bomen het bos niet vinden, maar kan iemand misschien zijn/haar topics over RPI en Berry ervaringen die relevant zijn misschien delen?
Had draadje van hannessie met zijn vergelijkingen al wel even doorgenomen
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Zat zo eens te kijken naar die add-on bordjes en vroeg me af of ik niet beter een Digi+ (http://www.hifiberry.com/products/digiplus) dan een DAC zou kunnen gebruiken?
Hierbij doe ik dan de aanname dat de DAC in de NAD beter zal zijn. Is dat correct?
Hierbij doe ik dan de aanname dat de DAC in de NAD beter zal zijn. Is dat correct?
Laatst gewijzigd door Boemeltje op wo 07 mar 2018, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Een veel gebruikte dac is vaak wel wat makkelijker aan de praat te krijgen.
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
FR_Aad schreef:Een veel gebruikte dac is vaak wel wat makkelijker aan de praat te krijgen.
Waar verwacht je de moeilijkheid dan? Ik zou denken dat die Digi+ ook fatsoenlijk ondersteund is?
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Ik heb met verschillende hard- en software nog weleens wat tijd nodig gehad om de juiste instellingen voor het uitvoerapparaat te vinden.
De Digi+ is geen dac en daar door niet altijd als voorkeuze in te stellen.
De Digi+ is geen dac en daar door niet altijd als voorkeuze in te stellen.
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Komt inderdaad alleen een digitaal signaal uit.
Een aardig overzicht bij Audiophonics.
https://www.audiophonics.fr/en/single-b ... -6316.html
Een aardig overzicht bij Audiophonics.
https://www.audiophonics.fr/en/single-b ... -6316.html
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Dat heeft ook zo zijn charme, vooral als de ts het vuurtje nog eens opstookt.Boemeltje schreef:Dank voor afsplitsing, alhoewel ik zulks modereerbeleid niet terug zien komen in bijvoorbeeld Walt's topic.
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Zelf draai ik met Roon en een rpi3 met digi+
Prijs / gebruiksgemak / kwaliteit fantastisch maar je zit wel met een abo op Roon.
Rpi3 met digi+ of zoiets met Volumio is ook prima te doen. Blijft wel een beetje in de knutseloplossingen hangen maar is gratis.
Prijs / gebruiksgemak / kwaliteit fantastisch maar je zit wel met een abo op Roon.
Rpi3 met digi+ of zoiets met Volumio is ook prima te doen. Blijft wel een beetje in de knutseloplossingen hangen maar is gratis.
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Dat zal wel blijven. Dat spul is net onkruid. Komt overal de grond uit en is steeds weer anders met andere blaadjes en bleometjes.Boemeltje schreef:Anyway: ik kan door de bomen het bos niet vinden, .......................
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Dan doe je Volumio toch wel te kort vind ik.matjans schreef:Zelf draai ik met Roon en een rpi3 met digi+
Prijs / gebruiksgemak / kwaliteit fantastisch maar je zit wel met een abo op Roon.
Rpi3 met digi+ of zoiets met Volumio is ook prima te doen. Blijft wel een beetje in de knutseloplossingen hangen maar is gratis.
Het enige nadeel van Volumio is de Spotify integratie. Die is momenteel heel basic.
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Is ook wel waar. Maar als je gewed bent aan Roon valt het snel tegen. Verwenneritis. Is ook een beetje appels met peren vergelijken.
Library management van Volumio is een aandachtspunt.
Library management van Volumio is een aandachtspunt.
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Je kan volumio toch gewoon via spotify connect gebruiken? Dat werkt perfect!FR_Aad schreef:Dan doe je Volumio toch wel te kort vind ik.matjans schreef:Zelf draai ik met Roon en een rpi3 met digi+
Prijs / gebruiksgemak / kwaliteit fantastisch maar je zit wel met een abo op Roon.
Rpi3 met digi+ of zoiets met Volumio is ook prima te doen. Blijft wel een beetje in de knutseloplossingen hangen maar is gratis.
Het enige nadeel van Volumio is de Spotify integratie. Die is momenteel heel basic.
(wat zou je nog meer willen dan dit???)
Die spotify connect functionaliteit is precies de reden dat ik volumio heb draaien hier
