DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Moderator: Beheerdersteam
-
vastwelgoed
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 1:31
- Locatie: Joure
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Vraag aan de leden: Stel dat ik kies voor een 'pyrasied' afwerking, dan dien ik een plaat te bestellen die te groot is voor wat ik nodig heb, bijv. 1000 x 2440 mm; helaas net geen 4 platen van 320 x 1000mm. Zijn er evt. leden die geïnteresseerd zijn? Gezamenlijk inkopen van dit spul scheelt nogal.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Rekening houdende met zaagverlies haal je er zeker 7 platen van 320x1000 uit.vastwelgoed schreef:Vraag aan de leden: Stel dat ik kies voor een 'pyrasied' afwerking, dan dien ik een plaat te bestellen die te groot is voor wat ik nodig heb, bijv. 1000 x 2440 mm; helaas net geen 4 platen van 320 x 1000mm. Zijn er evt. leden die geïnteresseerd zijn? Gezamenlijk inkopen van dit spul scheelt nogal.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
vastwelgoed
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 1:31
- Locatie: Joure
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ja, je hebt gelijk; ik was al van de halve lengte uitgegaan zie ikZweitse schreef:Rekening houdende met zaagverlies haal je er zeker 7 platen van 320x1000 uit.vastwelgoed schreef:Vraag aan de leden: Stel dat ik kies voor een 'pyrasied' afwerking, dan dien ik een plaat te bestellen die te groot is voor wat ik nodig heb, bijv. 1000 x 2440 mm; helaas net geen 4 platen van 320 x 1000mm. Zijn er evt. leden die geïnteresseerd zijn? Gezamenlijk inkopen van dit spul scheelt nogal.
-
vastwelgoed
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 1:31
- Locatie: Joure
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Oke, je hoeft dus geen hele plaat te bestellen?Leeuwarden schreef:
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
vastwelgoed schreef:Oke, je hoeft dus geen hele plaat te bestellen?Leeuwarden schreef:
Volgens mij niet...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Soms is even een bericht quoten wat handiger......dre schreef:Al die units........
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
De gebruikte woofer heeft een diameter van 272mm +/- 0,4mm speling. De infrezing voor de woofer is aangegeven als 273 mm. In het slechtste geval heb je dus een speling van 0,3 mm om je woofer te plaatsen. Dat lijkt mij wat weinig. Iemand voorstel hoe groot de diameter te maken. Ik ga er van uit dat voor de mid iets soortgelijks aan de hand is...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Het is verstandiger om even een aantal van de feitelijke units exact (!) op te meten, dan weten we hoe het zit met de echte maten en de toleranties.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Bij deze het verzoek aan Hans (ik neem aan dat ze daar liggen?) om een paar units te meten, indien mogelijk ook de SB units die al binnen zijn.
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
als het gat voor de woofer 273 mm is gefreesd dan gaat die daar perfect in passen. Ik heb 273,5 mm gefreesd en er is rondom nog 0.5 mm speling.
voor de SB middentoner heb ik op 152 mm gefreesd en ook daar is er rondom nog 0.5mm speling.
voor de SB middentoner heb ik op 152 mm gefreesd en ook daar is er rondom nog 0.5mm speling.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Hangt wel af van de afwerking, als je gaat lakken moet je wel wat ruimte overlaten voor de n lagen lak
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Dat is, neem ik aan, zonder lak?asterduc schreef:als het gat voor de woofer 273 mm is gefreesd dan gaat die daar perfect in passen. Ik heb 273,5 mm gefreesd en er is rondom nog 0.5 mm speling.
voor de SB middentoner heb ik op 152 mm gefreesd en ook daar is er rondom nog 0.5mm speling.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
of niet.........want je zal net die 6 units meten die een lage tolerantie hebben en daarop de uitfrezingen baseren.SSassen schreef:Het is verstandiger om even een aantal van de feitelijke units exact (!) op te meten, dan weten we hoe het zit met de echte maten en de toleranties.
Zitten er een aantal members tussen die de units in hun uitfrezing moeten meppen
moraal/verhaal: een aantal units meten is aannemen dat de rest gelijk is.
Dan zou ik eerder aandurven om die fabriekspecs te pakken.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Wij hebben op basis van de maten zoals verstrekt op tekening ons commercieel model laten maken en geen enkel probleem met passing gehad. Ik zou het niet ruimer maken, daar wordt het niet mooier van.
Ik moet daarbij wel zeggen dat het niet een hoogglans afwerklaag is dan, met 7 lagen lak en veel politoeren. De afwerking was matzwart, dat is ook heel mooi aan de achterzijde, waardoor de laklaag niet heel dik is. Daarover heen plaatsen wij de pyrasied afwerklaag.
Ik moet daarbij wel zeggen dat het niet een hoogglans afwerklaag is dan, met 7 lagen lak en veel politoeren. De afwerking was matzwart, dat is ook heel mooi aan de achterzijde, waardoor de laklaag niet heel dik is. Daarover heen plaatsen wij de pyrasied afwerklaag.
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
ScanSpeak maten wijken zelden of nooit af! dat geluk heb je.MechanicalAnimal schreef:
of niet.........want je zal net die 6 units meten die een lage tolerantie hebben en daarop de uitfrezingen baseren.
moraal/verhaal: een aantal units meten is aannemen dat de rest gelijk is.
Dan zou ik eerder aandurven om die fabriekspecs te pakken.
SB en AT heb ik te weinig ervaring mee maar vermoed dat ook die vrij juist zijn.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
het ging ook niet om het merk, het ging om de aanname van SSassen.asterduc schreef:ScanSpeak maten wijken zelden of nooit af! dat geluk heb je.MechanicalAnimal schreef:
of niet.........want je zal net die 6 units meten die een lage tolerantie hebben en daarop de uitfrezingen baseren.
moraal/verhaal: een aantal units meten is aannemen dat de rest gelijk is.
Dan zou ik eerder aandurven om die fabriekspecs te pakken.
SB en AT heb ik te weinig ervaring mee maar vermoed dat ook die vrij juist zijn.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Goed, wat een geneuzel over een paar maten, even concreet dan maar, is er al een finale tekening? Want ik zie in dit topic allehande varianten voorbij komen? Ik zou graag een begin (laten) maken met het houtwerk, maar dan wel liefst op basis van correcte tekeningen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ik heb aangegeven dat het handig is mijn tekeningen te controleren. Indien juist zijn er tekeningen, indien niet moet er nog wat aangepast worden...
