Brainstorm: Dynamische 3-weg luidsprekers
Moderator: Beheerdersteam
Re: Brainstorm: Dynamische 3-weg luidsprekers
Zo, filter materiaal is binnen. Nu opbouwen en testen.
Opzetje gemaakt voor de layout van het filter. Bedoeling is om hem op een plankje multiplex op te bouwen. Zelfde materiaal als de kasten. Ik wil hem dan monteren boven op de baskast achter het mid/hoog kastje. En dan met een plexiglas afdekplaatje erboven. Mid/hoog kastje wordt aangesloten met een 4 polige speakon. Kan hem dan makkelijk demonteren voor vervoer.
Is de eerste opzet van het filter gedaan door simulaties van Boxsim? Of had je zelf al enig idee welke filtering je wilde toepassen voor de units?
Alleen voor de tweeter had ik een basis qua filter, komt uit een klang & ton. Simulatie van dit filter op mijn eigen meting laat precies dezelfd curve zien als in het blad
Ik heb verder simulaties gedaan in boxsim op basis van eigen metingen.
Ziet er goed uit, je hebt groot gelijk om dit zichtbaar te houden (als je houd van Techno-Look).sevenup schreef:Opbouw eerste filter is begonnen
groet,
Aat
- VintageHarry
Ben benieuwd hoe het gaat klinken met de Beyma mids!
Ze hebben precies de zelfde maat als de oude units dus montage is geen probleem. Binnenkort weer meten en het filter tweaken.VintageHarry schreef:Ben benieuwd hoe het gaat klinken met de Beyma mids!
Mid/hoog kastjes nu met de Beyma 6MI90 mids.
Klinkt lekker. Vooral het gemak en de dynamiek zijn nogal verslavend
laag blijft super strak bij hogere volumes, de mid unit is erg goed. Het hoog ben ik nog een beetje mee aan het spelen qua verzwakking.
Speel nu met mijn lm1875 versterker. 20W per kanaal is meer dan voldoende.
Speel nu met mijn lm1875 versterker. 20W per kanaal is meer dan voldoende.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Geloof ook zeker dat dit HARD wil
Mooie set geworden zo, geniet ervan.
Ziet eruit als een erg mooi gelukt setje! Heb je bij wat grote vermogensafname geen versmering van het geluid?
Hoe bedoel je? Wel geeft de kamer wat problemen op hogere volumes. Reflecties door de harde ruimte.Thomox schreef:Ziet eruit als een erg mooi gelukt setje! Heb je bij wat grote vermogensafname geen versmering van het geluid?
Straks in de toekomstige luister ruimte zal dat beter gaan met vloerbedekking en gordijnen
Indien je t lekker opendraait, dat de versterker het niet kan trekken en dat daardoor het geluid 'wollig' klinkt?
Geen probleem, kom geen vermogen tekort. 20W en 95dB rendement is meer dan voldoende 
Ik heb hier 96dB en die gaat nooit verder als een paar streepjes open...