Aux ombouwen naar USB?
Moderator: Beheerdersteam
Aux ombouwen naar USB?
Mijn auto is voorzien van een Amerikaanse autoradio. GM.
Helaas heeft deze geen USB ingang.
Om de originaliteit van de auto te houden maar toch met de moderne tijd meegaan zou ik graag de radio willen voorzien van USB ingang om mp3 bestanden af te spelen.
Weet iemand of dat kan?
Kan ik bijvoorbeeld de aux ingang gebruiken om die om te bouwen tot USB?
Zijn er andere mogelijkheden?
Of is het simpelweg niet mogelijk wat ik wil?
Helaas heeft deze geen USB ingang.
Om de originaliteit van de auto te houden maar toch met de moderne tijd meegaan zou ik graag de radio willen voorzien van USB ingang om mp3 bestanden af te spelen.
Weet iemand of dat kan?
Kan ik bijvoorbeeld de aux ingang gebruiken om die om te bouwen tot USB?
Zijn er andere mogelijkheden?
Of is het simpelweg niet mogelijk wat ik wil?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: Aux ombouwen naar USB?
USB is eigenlijk een soort protocol, heeft voedingsspanning nodig, etc. Totaal anders dan de analoge ingang op je radio. Nee gaat niet dus, oplossing zou kunnen zijn een eenvoudig mp3 spelertje aansluiten.
- mikekiwi
- Contacteer:
Oplossing is lijkt mij om een MP3-speler of je telefoon via de aux-kabel aan te sluiten. Je hebt hoe dan ook een interface nodig om geluid de aux-ingang in te sturen... USB via Aux gaat zonder iets ertussen niet werken.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Daar zijn diverse handige kant&klare oplossingen voor, ook met Bluetooth zodat je ook vanaf je telefoon kan streamen. bv de Yatour
Heeft de tadio wel een CD wisselaar mogelijkheid? Zo'n yatour achtig ding is vaak als wisselaar aan te sluiten, dan kan je de mp3 speler gewoon via de radio bedienen
Heeft de tadio wel een CD wisselaar mogelijkheid? Zo'n yatour achtig ding is vaak als wisselaar aan te sluiten, dan kan je de mp3 speler gewoon via de radio bedienen
Ik gebruik in de auto een Xiaomi bluetooth stick. Prima geluid (warm, mist wat tophoog) en voor dat geld het proberen waard. Wel even een USB-ladertje in de buurt hebben. Accu in het stickje gaat zo'n 6 uur mee.
Als het echt oud is kun je evt in het dashboardkastje een moderne radio kwijt?
Volgens mij heeft de TS zijn interesse al weer verloren...
Topics als deze zijn een goede aanleiding om te pleiten dat nieuwe leden eerst 10 berichten moeten plaatsen alvorens zelf een topic te mogen starten.
Topics als deze zijn een goede aanleiding om te pleiten dat nieuwe leden eerst 10 berichten moeten plaatsen alvorens zelf een topic te mogen starten.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Dan gooi je imho het kind met t badwater weg, vaak is een concrete vraag de reden om mee te gaan doen op ons forum, en dat blokkeer je dan
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dit zegt toch alweer genoeg:
En eigenlijk komt dit probleem vnl voor in het car audio forum.....
Dus eerst 10 postings in andere fora voordat je in het car audio forum kan posten!

En eigenlijk komt dit probleem vnl voor in het car audio forum.....
Dus eerst 10 postings in andere fora voordat je in het car audio forum kan posten!
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ja dat zál ze lerenray5150 schreef:Volgens mij heeft de TS zijn interesse al weer verloren...![]()
Niet mee eens, dit is nou niet iets dat je oplost door "even" een weerstandje om te solderen, of iets in die trant...Bertje schreef:misschien ligt het wel aan de kwaliteit van de antwoorden...
Er zijn natuurlijk wel oplossingen met externe apparaten (zoals genoemd) mogelijk, dan is het wel van belang dat TS reageert op de diverse gedane suggesties.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Het is wel fijn visweer zie ik alweer...
...maar inderdaad wel kansloos dat iemand z'n topic "vergeet"