Extreem gewichtige klasse A
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: Extreem gewichtige klasse A
Dit zijn van die lastige grappen. Zou eerst eens observeren of hij altijd bromt of op verschillende tijdstippen. Heb al verhalen voorbij zien komen van brommende versterkers als de wasmachine begon te centrifugeren. Kan zelfs veroorzaakt worden door de zonnepanelen van de buren of slechte smps voedingen in je ventilatiesysteem. Zelf een geintje aan de poot gehad met een Panasonic plasmascherm ( Pro) die dermate veel rotzooi op het lichtnet gooit dat mijn ADSL verbinding wegvalt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Zien er toch wel uit als kwaliteitstrafo's:Pjotr schreef:Of slordig gewikkeld: Rammelende wikkelingen. Of gewoon te krap bemeten: Te weinig ijzer. Een goede ringkern mag bij nullast maar een enkel graadje warmer worden. DC op het net heb ik al geen 35 jaar meer gezien hierin de Randstad. In de jaren '80 in A'dam Noord nog wel eens dankzij de Shell...
viewtopic.php?f=7&t=24802&start=25#p1834197
Maar hij ging niet brommen?ds23man schreef:................geintje aan de poot gehad met een Panasonic plasmascherm ( Pro) die dermate veel rotzooi op het lichtnet gooit dat mijn ADSL verbinding wegvalt.
Oh dat is Brits aan het tel.no. te zien. Als die na de thee gemaakt zijn ligt er geheid wat los...ds23man schreef:Zien er toch wel uit als kwaliteitstrafo's:Pjotr schreef:Of slordig gewikkeld: Rammelende wikkelingen. Of gewoon te krap bemeten: Te weinig ijzer. Een goede ringkern mag bij nullast maar een enkel graadje warmer worden. DC op het net heb ik al geen 35 jaar meer gezien hierin de Randstad. In de jaren '80 in A'dam Noord nog wel eens dankzij de Shell...
viewtopic.php?f=7&t=24802&start=25#p1834197
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 08 feb 2018, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Nee, maar wel de trafo van elektrische deuropener in mijn schuur.......Pjotr schreef:Maar hij ging niet brommen?ds23man schreef:................geintje aan de poot gehad met een Panasonic plasmascherm ( Pro) die dermate veel rotzooi op het lichtnet gooit dat mijn ADSL verbinding wegvalt.
Yep, goed gezien. Dus daar kan het niet aan liggen. Een heel enkele keer treed het effect ook op bij mijn ucd's. Die staan beneden op een andere groep.Shadow schreef:Zo te zien ingegoten trafo's ?
Co
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Shadow schreef:Zitten ze vast gemonteerd of in rubber oid? Kan me zo voorstellen dat dat mooie chassis prima als klankbord werkt...cve schreef:En nog eens zien of er iets aan die brommende trafo’s is te doen. Echt storend is het niet maar het staat me niet aan.
Co
Jawel, maar daarmee blijven het brommende gammele trafo's. Zou als eentje goed is en de ander niet, reclameren bij de leverancier.
Nee, ze brommen allebei. Ze hangen in schotten van Delrin. Zonder de belasting van de eindtrappen hoor je ze niet. Maar daar heb je weinig aan.Pjotr schreef:Het is er toch maar eentje die bromt in je klasse-A?
In de klikaanklikuit die ik gebruik zit al een filter (ontwerp van Sander)
Mechanische ventilatie zit dichtbij en op dezelfde groep.
Co, zelf ook gestoord.
De trafo's komen hier vandaan. Nooit problemen mee gehad, dus die verdenk ik niet.
http://www.canterburywindings.co.uk/standard_range.html
Co
http://www.canterburywindings.co.uk/standard_range.html
Co
Als ze onbelast niet brommen maar belast wel dan lijkt het mij niet liggen aan de dimensionering of evt. DC op het net. Dan liggen de wikkelingen niet strak genoeg gewikkeld. --> Hoe meer stroom er loopt des te meer magnetische kracht wordt er op de wikkelingen uitgeoefend.cve schreef:Nee, ze brommen allebei. Ze hangen in schotten van Delrin. Zonder de belasting van de eindtrappen hoor je ze niet. Maar daar heb je weinig aan.Pjotr schreef:Het is er toch maar eentje die bromt in je klasse-A?![]()
In de klikaanklikuit die ik gebruik zit al een filter (ontwerp van Sander)
Mechanische ventilatie zit dichtbij en op dezelfde groep.
Co, zelf ook gestoord.
Ringkerntrafo's worden toch machinaal gewikkeld ?
Ik denk dat je dan ervan mag uitgaan dat de trekkracht waarmee dat gebeurd altijd constant is ?
Kan natuurlijk altijd wel dat het via een bepaalde curve verloopt, maar dan nog.
Ik denk dat je dan ervan mag uitgaan dat de trekkracht waarmee dat gebeurd altijd constant is ?
Kan natuurlijk altijd wel dat het via een bepaalde curve verloopt, maar dan nog.
Lijkt mij ook maar goed, ik denk dat met de huidige hoeveelheid schakelende voedingen en inverters van zonnepanelen op het net er wel wat DC te vinden is, zal eens meten thuis. Lijkt me wel gaaf om de ExtremA een keer met jouw PASS te vergelijken Ray!
Met of zonder brommende trafo's, volgende luisterdag wat mij betreft.Shadow schreef:Lijkt mij ook maar goed, ik denk dat met de huidige hoeveelheid schakelende voedingen en inverters van zonnepanelen op het net er wel wat DC te vinden is, zal eens meten thuis. Lijkt me wel gaaf om de ExtremA een keer met jouw PASS te vergelijken Ray!
Als er DC op het net staat dan moet ie ook onbelast brommen en dat doet ie volgens Co niet. De magnetisatie van het ijzer is niet afhankelijk van de belasting. De krachten op het koperdraad wel.Shadow schreef:Lijkt mij ook maar goed, ik denk dat met de huidige hoeveelheid schakelende voedingen en inverters van zonnepanelen op het net er wel wat DC te vinden is, zal eens meten thuis. Lijkt me wel gaaf om de ExtremA een keer met jouw PASS te vergelijken Ray!
- scanspeakman
Same here. Jammer van de clash tussen Bruno en Sander want het is echt een uitstekend klinkend onwerp. De LFA50-OA van Elektuur die ik hiervoor gebruikte heeft 15 jaar lang meeste weggespeeld wat er tegenover werd gezet. Maar was geen enkele match voor de Extrema. Die is op alle punten aanzienlijk beter (behalve gewicht en omvang....). Ben wel benieuwd naar hoe het klinkt tov NC400’s.cve schreef:En hoppa, STEREO,![]()
Een nieuwe T1 en het speelt. En hoe, ik weet dat Bruno zelf niet meer achter het ontwerp staat maar als ik het zo hoor heb ik werkelijk geen idee waarom dat zo is.
Ik heb hier een Marantz, Luxman, Denon en Yamaha staan die hier niet bij in de beurt komen. In het weekend kijken of ik hem heelhuids de trap afkrijg en dan vergelijken met de ucd400.
Co
Scanspeakman
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
vergelijk doen in Breda?scanspeakman schreef:Same here. Jammer van de clash tussen Bruno en Sander want het is echt een uitstekend klinkend onwerp. De LFA50-OA van Elektuur die ik hiervoor gebruikte heeft 15 jaar lang meeste weggespeeld wat er tegenover werd gezet. Maar was geen enkele match voor de Extrema. Die is op alle punten aanzienlijk beter (behalve gewicht en omvang....). Ben wel benieuwd naar hoe het klinkt tov NC400’s.cve schreef:En hoppa, STEREO,![]()
Een nieuwe T1 en het speelt. En hoe, ik weet dat Bruno zelf niet meer achter het ontwerp staat maar als ik het zo hoor heb ik werkelijk geen idee waarom dat zo is.
Ik heb hier een Marantz, Luxman, Denon en Yamaha staan die hier niet bij in de beurt komen. In het weekend kijken of ik hem heelhuids de trap afkrijg en dan vergelijken met de ucd400.
Co
Scanspeakman
Als Co z'm Extrema mee neemt, Ray z'n Pass en iemand de NC400's dan hebben we wel een leuke wedstrijd!
Co, heb je ook rubbertjes gebruikt tussen transformatoren en behuizing ?, ik lees wel iets over Delrin, maar dat is een hard materiaal.
best wel mogelijk dat de kast nu mee staat te resoneren.
Heb je ook al spanning en stroom gemeten onder belasting ? daar is ook het een en ander uit af te leiden.
best wel mogelijk dat de kast nu mee staat te resoneren.
Heb je ook al spanning en stroom gemeten onder belasting ? daar is ook het een en ander uit af te leiden.
- Leeuwarden
Shadow schreef:Als Co z'm Extrema mee neemt, Ray z'n Pass en iemand de NC400's dan hebben we wel een leuke wedstrijd!
En dan ook maar even een NCxxxMP erbij...
Dat zou mijn eerste zoektocht ook zijn idd.ray5150 schreef:best wel mogelijk dat de kast nu mee staat te resoneren.
Zoeken we alleen nog een paar goede speakers met de perfecte smaak, idem orenShadow schreef:Als Co z'm Extrema mee neemt, Ray z'n Pass en iemand de NC400's dan hebben we wel een leuke wedstrijd!