Ik heb een paartje Tangband W8-1772 breedbanders
https://www.rumoh.eu/nl/speakers/fullra ... nd-w8-1772 waar ik mee aan het stoeien ben. Passief kon ik geen vrienden worden met deze speakers, maar sinds ik ze actief filter hoor ik de potentie. Ze zitten nu ingebouwd in een spawn kast die ik ooit eens over genomen heb
viewtopic.php?f=3&t=9837&hilit=spawn maar die heeft wat te weinig volume in is me te hoog. Deze speakers worden veel als backloaded horn ingezet. Ik overweeg om daar een mooie eyecatcher van te maken en heb wat plaatjes verzameld. Ik wil graag de vorm van de hoorn in het ontwerp tot uiting laten komen.
Het bovenste ontwerp spreekt me erg aan maar is lastig te maken en af te werken. Het onderste ontwerp vind ik ook mooi door de transparante zijkant. Ik kan hulp krijgen van een vriend die timmerman is. hij zag wel mogelijkheden om beide ontwerpen te realiseren, de bovenste door dunne lagen triplex te buigen en verlijmen, de onderste door met een lintzaag de vorm uit een massief plak hout te zagen.
Ik benieuwd naar jullie suggesties en sta ook open voor vergelijkbare ontwerpen. Verder vroeg ik me af hoe ik de lengte en vorm van de hoorn het beste kan berekenen.