Slecht geluid VU+ Solo

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Slecht geluid VU+ Solo

Bericht door ToTo »

Ik ben voor het TV kijken aangewezen op de schotel.
Aangezien ik alweer 3 weken plat lig met Mn hernia, maar eens een STB gekocht.
Buurman had nog wat aansluitingen op de schotel over, andere buurman nog wat coaxkabel.
Samen hebben ze het voor mij aangesloten! ( buurman en buurman).

Vooraf de VU+Solo bekeken vwb aansluitmogelijkheden. En ik heb het als volgt gedaan:
HDMI kabel naar TV geeft een redelijk, maar volgens mij niet optimaal geluid.
Optische kabel naar de Afdac2 heel vreemd geluid.
Veel galm raar, weet niet goed hoe het geluid te omschrijven.

Weet iemand wat buurman en buurman niet juist gedaan hebben?
Sowieso hebben ze geen van tweeen kaas gegeten van hifi.

O ja, op de VU staat openpli!
Laatst gewijzigd door ToTo op zo 21 jan 2018, 7:33, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Bericht door ds23man »

Kan zijn dat er een verkeerd digitaal signaal uitgestuurd wordt:

https://wiki.vuplus-support.org/index.p ... omen%C3%BC
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Bericht door ToTo »

Ik heb in het menu aan audioinstellingen:
AC3 downmix ja of nee
ACC downmix ja of nee
3D surround aan of uit
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Bericht door ds23man »

ToTo schreef:
Ik heb in het menu aan audioinstellingen:
AC3 downmix ja of nee JA
ACC downmix ja of nee JA
3D surround aan of uit UIT
En PCM mehrkanalton uit.
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Bericht door ToTo »

Zo staat het nu en toch ....
Die PCM...
Is dat bij mij “algehele PCM vertraging”? Deze staat op 0
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Bericht door sevenup »

Heb je het geluid van de tv ook aan staan als je de versterker gebruikt?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Bericht door ds23man »

sevenup schreef:
Heb je het geluid van de tv ook aan staan als je de versterker gebruikt?
Dat is ook wel een goeie! :rofl: :rofl:
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Bericht door ToTo »

Nee het volume van de tv staat uit!
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Bericht door ToTo »

Er zijn nog wel meer dingetjes welke niet optimaal zijn.
Durf ook niet al te veel te wijzigen omdat ik er nagenoeg niks van weet.
Zo zie ik geen radio posten en ik zou graag Radio2 storingsvrij beluisteren.
Voor mij niet logische manier voor het zoeken van een bepaalde zender.
Te veel zenders en lijsten.
Heb al wel het een en ander gelezen over het scanen van beschikbare zenders en eigen lijst maken, maar durf daar nog niet aan te beginnen! Ben bang dat er instellingen voor CCCam verloren gaan.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Bericht door dre »

Heb je er geen fastscan functie op zitten dan?
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Bericht door ToTo »

Geen idee, daarom, ik weet veel te weinig van dit spul.
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Bericht door ToTo »

Fastscan gevonden!
Heb nu inderdaad radiosenders.
Ook nog wat instellingen gevonden tv automatisch aan enzovoort.
Nu speelt radio2 zonder dat de tv aanstaat.

Het geluid is beter maar ik blijf het “dun” vinden klinken!
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Bericht door knuisje »

Waarschijnlijk is de bitrate dusdanig geknepen dat er geen fatsoenlijke kwaliteit meer over blijft.
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Bericht door ToTo »

Zou kunnen.
Wel jammer want Radio2 hier storingsvrij ontvangen is een ramp!
Plaats reactie