Radiostreams in hoge resolutie
Moderator: Beheerdersteam
Radiostreams in hoge resolutie
Via deze link kun je makkelijk radiozenders vinden:
https://www.internet-radio.com/
Het aardige is dat de resolutie wordt vermeld.
voorbeeld:
Deze blueszender stuurt 256kbit/s over het net.
http://debluesradio.gkstreamen.nl:8018
De nederlandse publieke zenders zijn er op max 192kbit/s:
http://icecast.omroep.nl/radio1-bb-mp3
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
http://icecast.omroep.nl/3fm-bb-mp3
http://icecast.omroep.nl/radio4-bb-mp3
zie voor de kleinere streams en andere Nederlandse zenders: https://www.mp3streams.nl/allezenders
https://www.internet-radio.com/
Het aardige is dat de resolutie wordt vermeld.
voorbeeld:
Deze blueszender stuurt 256kbit/s over het net.
http://debluesradio.gkstreamen.nl:8018
De nederlandse publieke zenders zijn er op max 192kbit/s:
http://icecast.omroep.nl/radio1-bb-mp3
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
http://icecast.omroep.nl/3fm-bb-mp3
http://icecast.omroep.nl/radio4-bb-mp3
zie voor de kleinere streams en andere Nederlandse zenders: https://www.mp3streams.nl/allezenders
Re: Radiostreams in hoge resolutie
En als je de hele wereld wil: http://vtuner.com/setupapp/guide/asp/Br ... rtpage.asp
Re: Radiostreams in hoge resolutie
streaming flac 
http://radiobit.50webs.com/
en een paar bij
http://www.24bit96.com/24bit96khz-downl ... reams.html
werkt niet allemaal overigens.
en natuurlijk http://www.linn.co.uk/radio (320kbit)
http://radiobit.50webs.com/
en een paar bij
http://www.24bit96.com/24bit96khz-downl ... reams.html
werkt niet allemaal overigens.
en natuurlijk http://www.linn.co.uk/radio (320kbit)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Radiostreams in hoge resolutie
audiofiele streams: https://stream.psychomed.gr/
ik heb vandaag de klassieke stream op staan, en klinkt idd prima, ook de uitvoeringen zijn prima te pruimen
ik heb vandaag de klassieke stream op staan, en klinkt idd prima, ook de uitvoeringen zijn prima te pruimen
Re: Radiostreams in hoge resolutie
http://www.hionline.eu/ Hier staan een paar hoge kwaliteit streams, alle stijlen ietwat middle of the road.
Radio Paradise heeft ook een HQ stream: http://stream-uk1.radioparadise.com/aac-320 .
Radio Paradise heeft ook een HQ stream: http://stream-uk1.radioparadise.com/aac-320 .
Re: Radiostreams in hoge resolutie
Radio Paradise is nu ook te beluisteren via Flac. Dat kan via de apps of via een plugin in squeezebox, windows volgt later.
We are very pleased to announce our highest-fidelity stream ever. CD-quality FLAC audio is now available in our free iPhone and Android apps, and our apps for AppleTV and FireTV.
Next, we'll be bringing FLAC audio to our new web player (current release date Feb 2018) and we'll make it available via other hardware and software players as soon as we can. Users of Logitech Squeezebox devices can access it via this plugin.
There is not currently a FLAC stream URL you can use for VLC, Sonos, Winamp, etc. The iPhone app requires iOS 11+ for FLAC, and even with that version it will not be available on some older hardware. The AppleTV app works on Gen 4 (Siri remote) devices only.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Radiostreams in hoge resolutie
Ik lees op de site dat 'real humans' de plaatjes de plaatjes draaien
is de muziek hachelen, en wordt er gepresenteerd? (Gel*l tussendoor knap ik nog wel eens op af)
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Radiostreams in hoge resolutie
Vanmorgen een paar uur naar Paradise geluisterd; aangenaam verrast. Ik luisterde via de web portal, en dan heb je geen FLAC, maar max 192k (medio februari ook hier FLAC dus).
Nauwelijks of geen gepraat (geen gezwets in elk geval), geen reclame, en heel belangrijk nauwelijks of geen soundprocessing, geen pompende compressors. Klinkt gewoon met deze 192k al erg goed. Ga 'm thuis zeker op de Squeezebox nog even proberen (plugin beschikbaar, wel FLAC). En lekkere muziek hoor, geen extremen, prima voor tijdens het werk.
Goede tip dus John!
Oja, geinige feature, staat een kaartje op de website waar ter wereld hoeveel mensen luisteren naar PR
Nu dus:
Nauwelijks of geen gepraat (geen gezwets in elk geval), geen reclame, en heel belangrijk nauwelijks of geen soundprocessing, geen pompende compressors. Klinkt gewoon met deze 192k al erg goed. Ga 'm thuis zeker op de Squeezebox nog even proberen (plugin beschikbaar, wel FLAC). En lekkere muziek hoor, geen extremen, prima voor tijdens het werk.
Goede tip dus John!
Oja, geinige feature, staat een kaartje op de website waar ter wereld hoeveel mensen luisteren naar PR
Re: Radiostreams in hoge resolutie
De app werkt bij mij niet (Squeezebox touch en Synology 116). Ik krijg de melding dat de Perl module IO::Socket::SSL niet geinstalleerd is . Op de Synology is het Perl pakket geïnstalleerd en ik weet niet hoe ik een los pakket kan installeren. Ik heb wel een IO-Socket-SSL-2.052.tar.gz bestand gedownload maar dat ziet Synology niet als installeerbaar pakket. Enig zoeken op Google levert gedoe op met SSL connecties en Linux commands, ik doe daar niet aan mee. Voorlopig blijft het dus 320K resolutie.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Radiostreams in hoge resolutie
Ok. Ik hoor het verschil zelf niet tussen 320k en FLAC, denk ook door veel concertbezoek e.d. en leeftijd
Maar er zijn natuurlijk hele volksstammen die het wel horen, want sommige mensen horen namelijk alles. Ik vind de 192k op die webradio al wel goed te hachelen, maar de overgang naar 320k moet zelfs mij opvallen denk ik.
Neemt niet weg dat de zender prettig luisteren is, heeft wel een beetje de stijl van F.I.P.
En het forum wordt toch wel druk bezocht blijkbaar, inmiddels zijn er wat Paradise luisteraars bijgekomen.
Neemt niet weg dat de zender prettig luisteren is, heeft wel een beetje de stijl van F.I.P.
En het forum wordt toch wel druk bezocht blijkbaar, inmiddels zijn er wat Paradise luisteraars bijgekomen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Radiostreams in hoge resolutie
via https://www.internet-radio.com/search/? ... o+paradise lukt t hier ook, ondanks t filter dat er bij ons op internet staat (de site direct is geblokt). 320kbps. 156 luisteraars op dit moment 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Radiostreams in hoge resolutie
Typisch zeg, geprobeerd, 320k klopt inderdaad via de link die je geeft. Als je op RP website de player gebruikt is 192k het hoogst. Tenminste, dat zijn de bitrates die vermeldt staan, maar zijn ze dat ook werkelijk?
Re: Radiostreams in hoge resolutie
Ik geloof dat de 320K stream eigenlijk alleen voor NAIM klanten is. Tenminste dat staat in de streamomschrijving. Daar ik potentieel NAIM koper ben neem ik gewoon een voorsprongetje.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Radiostreams in hoge resolutie
volgens wmp was t idd 320Barry2001 schreef:Typisch zeg, geprobeerd, 320k klopt inderdaad via de link die je geeft. Als je op RP website de player gebruikt is 192k het hoogst. Tenminste, dat zijn de bitrates die vermeldt staan, maar zijn ze dat ook werkelijk?
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Radiostreams in hoge resolutie
Ik luister al jaren Radioparadise op mn werk en via app op de telefoon.. caching van stream tot 12 uren op telefoon maakt het rijden onderweg naar je vakantie bestemming wel erg aangenaam
Zo tevreden ook over de streamkwaliteit dat ze al meerdere malen een paypal donatie hebben mogen ontvangen
DIe andere lossless streams ga ik testen thx!
Gerjan
DIe andere lossless streams ga ik testen thx!
Gerjan
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Radiostreams in hoge resolutie
Wmp, bedoel je Winamp? Daar zie je inderdaad bitrate. Ff niet aan gedacht, ga het proberen, gebruikte tot nu toe de webplayer.Henkjan schreef:volgens wmp was t idd 320Barry2001 schreef:Typisch zeg, geprobeerd, 320k klopt inderdaad via de link die je geeft. Als je op RP website de player gebruikt is 192k het hoogst. Tenminste, dat zijn de bitrates die vermeldt staan, maar zijn ze dat ook werkelijk?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Radiostreams in hoge resolutie
Heb 'm thuis op de Squeezebox onder de voorkeuze gezet, ook in de avonduren blijft de muziekkeuze prima. Vind dit ook wel een donatie waard, draaien ze grotendeels op, ga ik ook zeker doen..Mtraxx schreef:Ik luister al jaren Radioparadise op mn werk en via app op de telefoon.. caching van stream tot 12 uren op telefoon maakt het rijden onderweg naar je vakantie bestemming wel erg aangenaamZo tevreden ook over de streamkwaliteit dat ze al meerdere malen een paypal donatie hebben mogen ontvangen
![]()
![]()
DIe andere lossless streams ga ik testen thx!
Gerjan
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Radiostreams in hoge resolutie
donatie is zeker een goed idee, echt een fijn radio station.
thuis maar snel in de SB zetten idd
ik hoorde net tussen de muziek door dat ze via hun app een FLAC stream aanbieden
thuis maar snel in de SB zetten idd
ik hoorde net tussen de muziek door dat ze via hun app een FLAC stream aanbieden
windhoos media playerBarry2001 schreef:Wmp, bedoel je Winamp? Daar zie je inderdaad bitrate. Ff niet aan gedacht, ga het proberen, gebruikte tot nu toe de webplayer.Henkjan schreef:volgens wmp was t idd 320Barry2001 schreef:Typisch zeg, geprobeerd, 320k klopt inderdaad via de link die je geeft. Als je op RP website de player gebruikt is 192k het hoogst. Tenminste, dat zijn de bitrates die vermeldt staan, maar zijn ze dat ook werkelijk?
Re: Radiostreams in hoge resolutie
Probeer eens zo'n stream te openen met foobar. Die klinkt door het omzeilen van de windhoos audiomixer hoorbaar beter.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Radiostreams in hoge resolutie
werk pc, is enorm dichtgetimmerd. andere apps kanniet, ben al blij dat t lukt om muziek te luisteren.knuisje schreef:Probeer eens zo'n stream te openen met foobar. Die klinkt door het omzeilen van de windhoos audiomixer hoorbaar beter.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Radiostreams in hoge resolutie
Henkjan schreef:donatie is zeker een goed idee, echt een fijn radio station.
thuis maar snel in de SB zetten idd
ik hoorde net tussen de muziek door dat ze via hun app een FLAC stream aanbieden
windhoos media playerBarry2001 schreef:Wmp, bedoel je Winamp? Daar zie je inderdaad bitrate. Ff niet aan gedacht, ga het proberen, gebruikte tot nu toe de webplayer.Henkjan schreef:volgens wmp was t idd 320
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Radiostreams in hoge resolutie
Goede tip, probeer ik maandag direkt ff!knuisje schreef:Probeer eens zo'n stream te openen met foobar. Die klinkt door het omzeilen van de windhoos audiomixer hoorbaar beter.
Re: Radiostreams in hoge resolutie
Werkt met foobar2000 en volumio : http://stream-uk1.radioparadise.com/aac-320
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Radiostreams in hoge resolutie
ondertussen nog dichter getimmerd, het internetfilter (jaja) blokkeert ondertussen ook Radio Pardise (en ook Pinguin, en nog een hoop anderen). Maar voor RP is er een fijne rescue: met de app kan je een heel blok (bv 8 uur lang) van te voren downloaden naar je telefoon en dan off-line afspelen. In het uur tussen opstaan en vertrekken zet ik dat aan, lukt ook in FLAC kwaliteit.ik schreef:werk pc, is enorm dichtgetimmerd. andere apps kanniet, ben al blij dat t lukt om muziek te luisteren.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Radiostreams in hoge resolutie
De nieuwe webplayer van Radio Paradise is er (eindelijk): https://new.radioparadise.com/player
Nu in FLAC, de mogelijkheid om een nummer te skippen, song / artiest info. Geweldig!
Nu in FLAC, de mogelijkheid om een nummer te skippen, song / artiest info. Geweldig!
