Voor wie geïnteresseerd is in bovengenoemd oud roest, zie mij QRZ pagina hier:
https://www.qrz.com/db/PA4URK
Ik heb de gok gemaakt en de Chinese gelijkrichter vervangen door de 5Z4GT. Hij staat nu het hele weekend al zonder problemen te draaien. Tube rolling religion

Het enige verschil dat ik zie en hoor is dat deze gelijkrichter iets feller brandt en dat de amper waarneembare brom nu iets harder is met het oor tegen de KEF'jes. Van geluidsverschil is geen sprake, althans, niet waarneembaar door mij.
Brengt me bij een ander punt: Ik heb nog twee mooie 6L6 buizen van RCA liggen en ben benieuwd of die ook in deze schakeling toepasbaar zijn.
Wie kan me vertellen of dit kan en welke aanpassingen er dan gemaakt moeten worden?
Klopt het dat de naar pen 8 doorverbonden pen 1 dan losgemaakt moet worden en aan massa gelegd of komt er meer bij kijken? Ik ben benieuwd