DLCP hypex
Moderator: Beheerdersteam
DLCP hypex
ik stoei nu geruime tijd met de nanodigi (minidsp).
De recensie ook hier op het forum zijn niet echt lovend qua audiofielen gevoelens voor dit kastje.
ik gebruik de nanodig nu in een tri-amp opstelling voor de vertigo's
als ik overstap op de DLCP heb ik er 2 nodig voor tri-amp?
zijn deze onderling aan elkaar te knopen?
en kan ik zowel digitaal in als out werken?
ik werk n.l. met digitale versterkers die via spdif of toslink aangesloten worden
De recensie ook hier op het forum zijn niet echt lovend qua audiofielen gevoelens voor dit kastje.
ik gebruik de nanodig nu in een tri-amp opstelling voor de vertigo's
als ik overstap op de DLCP heb ik er 2 nodig voor tri-amp?
zijn deze onderling aan elkaar te knopen?
en kan ik zowel digitaal in als out werken?
ik werk n.l. met digitale versterkers die via spdif of toslink aangesloten worden
Re: DLCP hypex
Mag ik weten welke versterkers je hebt? Snap niet zo goed hoe je digitaal naar je amps kan gaan.. Ik heb de DLCP als 12 kanaals versie uitgevoerd, maar zoals ik jouw tekst begrijp moet je gewoon alles enkel nemen. 6 kanaals dus 3 links 3 rechts
Re: DLCP hypex
3 versterkers denon pma60
nu ga ik spdif coax vanuit de (pc) geluidskaart naar de nanodigi en daaruit met coax spdif naar de versterkers
nu ga ik spdif coax vanuit de (pc) geluidskaart naar de nanodigi en daaruit met coax spdif naar de versterkers
Re: DLCP hypex
Nog effe zitten denken ,correct my als ik het verkeerd zie, het nanodigi kastje wordt digitaal gevoed .
Dus geen audio maar 1en0 ,dan wordt dit digitale signaal bewerkt, en verlaat het kastje ook digitaal als 1en0.
Pas in de versterker vindt er d/a conversie plaats,
Dus waar bij de analoge Minidsp de goedkopere structuur invloed heeft op het signaal, is dit bij digitaal toch anders lijkt mij?
Of vind er ook op digitaal niveau upsampling plaats in de nanodigi?
Ik heb te weinig kennis om dit inzichtelijk te krijgen, via de beschrijving van de nano wordt je niet veel wijzer.
Dus geen audio maar 1en0 ,dan wordt dit digitale signaal bewerkt, en verlaat het kastje ook digitaal als 1en0.
Pas in de versterker vindt er d/a conversie plaats,
Dus waar bij de analoge Minidsp de goedkopere structuur invloed heeft op het signaal, is dit bij digitaal toch anders lijkt mij?
Of vind er ook op digitaal niveau upsampling plaats in de nanodigi?
Ik heb te weinig kennis om dit inzichtelijk te krijgen, via de beschrijving van de nano wordt je niet veel wijzer.
Re: DLCP hypex
De NanoDigi zal de inkomende datastroom resamplen naar 96Khz (afhankelijk van de aangeboden sample frequentie kan dat dit dus zowel up als downsamplen zijn) en dan de DSP functies er op loslaten. Richting je MPA60 versterkers met ingebouwde DAC gaat dan een datastroom met een sample frequentie van altijd 96Khz.
Dat hij met 96Khz werkt staat beschreven in de 2x8 plugin datasheet.
De NanoDigi heeft 2x4 kanalen/uitgangen, een DLCP 2x3 en dat laatste is alleen analoog.
Dat hij met 96Khz werkt staat beschreven in de 2x8 plugin datasheet.
De NanoDigi heeft 2x4 kanalen/uitgangen, een DLCP 2x3 en dat laatste is alleen analoog.
Laatst gewijzigd door hsmeets op do 04 jan 2018, 9:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DLCP hypex
Dan upsampled hij alles van 48 naar 96 voor hij de DSP bewerkingen doet. Verder niks mis mee.Wim P schreef:De meeste muziek op mijn pc is 48Khz
Re: DLCP hypex
Het analoge deel van de MiniDSP heeft wel wat haken en ogen. Bij de NanoDigi heb je daar geen last van. Een audiofiel zal mogelijk wat mompelen over jitter ivm het SPdif protocol maar een beetje moderne DAC weet daar wel raad mee dmv buffering en re-clocking. Volgens het blokschema van de NanoDigi zijn de SPDif uitgangen ook via een transformator gekoppeld, dus galvanisch gescheiden.
Re: DLCP hypex
Als ik het goed beschouw dan voegt een dlcp in mijn huidige configuratie weinig toe
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: DLCP hypex
Niets.Wim P schreef:Als ik het goed beschouw dan voegt een dlcp in mijn huidige configuratie weinig toe
