Dat je de moeite hebt gedaan om het te controleren.ds23man schreef:Dan vind ik het knap dat je het hebt gevonden, staat er namelijk niet in......Hondasnl schreef:Ik moest ff de dikke erbij pakken voor de een na laatste reactie.
The Big Tube!
Moderator: Beheerdersteam
Re: The Big Tube!
- Bijlagen
-
- Capture.JPG (9.43 KiB) 597 keer bekeken
- pappaleo
- Contacteer:
Gelul: Dan kan er nu weer op de inhoudelijke vragen ingegaan worden.ds23man schreef:Dan vind ik het knap dat je het hebt gevonden, staat er namelijk niet in......Hondasnl schreef:Ik moest ff de dikke erbij pakken voor de een na laatste reactie.
pappaleo schreef:Gelul:ds23man schreef:Dan vind ik het knap dat je het hebt gevonden, staat er namelijk niet in......Hondasnl schreef:Ik moest ff de dikke erbij pakken voor de een na laatste reactie.
IMG_20171230_173628~2.jpg
Dan kan er nu weer op de inhoudelijke vragen ingegaan worden.
In de moderne taal is een contraptie meestal negatief, zoiets als one ugly bastard! 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
In de online versie staat ie dus niet!
Maar wat ik er mee bedoel is dat ik hier een ontwerp steeds meer nodeloos ingewikkeld zie worden.
Maar wat ik er mee bedoel is dat ik hier een ontwerp steeds meer nodeloos ingewikkeld zie worden.
Wordt het te ingewikkeld voor u?
Niet meer volgen is mijn advies en naar de Kerstlampjes blijven luisteren.
Niet meer volgen is mijn advies en naar de Kerstlampjes blijven luisteren.
@Rich: idd, op google staat ook zoveel zooi.
Zag je reactie....helaas weer weg.
Ja; ik bedacht me dat er hier al genoeg over contraptie geschreven is.Hondasnl schreef:@Rich: idd, op google staat ook zoveel zooi.
Beter de webruimte besteden voor nuttiger zaken.
richard schreef:Ja; ik bedacht me dat er hier al genoeg over contraptie geschreven is.Hondasnl schreef:@Rich: idd, op google staat ook zoveel zooi.
Beter de webruimte besteden voor nuttiger zaken.
- pappaleo
- Contacteer:
Hier waren we gebleven, geloof ik.pappaleo schreef:Ik heb het hele topic nog een keer nagelezen en mis het besluit om van de Satelite mid behuizing over te stappen naar OB. Misschien lees ik er overheen.
Verder ben ik er benieuwd naar wat de gedachtengang is achter de afgeschuinde schijf op de bodem waarvan de loze ruimte daaronder wordt opgevuld met pur schuim.
pappaleo schreef:Hier waren we gebleven, geloof ik.pappaleo schreef:Ik heb het hele topic nog een keer nagelezen en mis het besluit om van de Satelite mid behuizing over te stappen naar OB. Misschien lees ik er overheen.
Verder ben ik er benieuwd naar wat de gedachtengang is achter de afgeschuinde schijf op de bodem waarvan de loze ruimte daaronder wordt opgevuld met pur schuim.
- anonamemouse
Plannen veranderen, en niet alles wordt hier gepost. Ik ben een paar maanden geleden wezen genieten bij Jeroen thuis, en toen heb ik besloten om voor mid en hoog open baffle te gaan, maar gedeeltelijk uit kostenbesparing en om niet het standaard paadje te bewandelen (wat veel mensen hier doen, tegenwoordig zelden eens echt iets aparts hier te vinden) doe ik het laag gesloten.pappaleo schreef:Ik heb het hele topic nog een keer nagelezen en mis het besluit om van de Satelite mid behuizing over te stappen naar OB. Misschien lees ik er overheen.
Het schuine gedeelte op de bodem is om het geluid te reflecteren de punt in, a la de Nescio en in miniatuurversie, de Nautilus. Ook hoop ik een staande golf te voorkomen, omdat geen enkel vlak recht terugreflecteerd.
Er komt trouwens geen purschuim onder. Wel iets solides, zoals kunsthars of zo.
- anonamemouse
Hmm... Ik heb net even door je 64822 posts gespeurd. Eigenlijk kwam ik niet tot conclusies.ds23man schreef:In de online versie staat ie dus niet!
Jah...
Mijn excuses dat ik geen Hypex gebruik.
- pappaleo
- Contacteer:
Ik was uitgegaan van deze tekening: Dus als ik het goed begrijp moet ie andersom?anonamemouse schreef:Het schuine gedeelte op de bodem is om het geluid te reflecteren de punt in, a la de Nescio en in miniatuurversie, de Nautilus. Ook hoop ik een staande golf te voorkomen, omdat geen enkel vlak recht terugreflecteerd.
Is je plan met betrekking tot passief/actief filteren ook gewijzigd?
Ik vemoed dat het passief erg lastig wordt om de mid met zo'n klein baffletje goed aan te laten sluiten op het laag bij de gekozen scheidingsfrequentie. Actief (dsp) geeft dat veel minder problemen.
Maar het is slechts een vermoeden, in de praktijk zou het best goed uit kunnen pakken.
Wil nog wel eens zo iets bouwen.Hondasnl schreef:De Basissen blijven gewoonweg de beste, qua laag![]()
![]()
.
Nu ff actief gesloten.
Lijkt me duidelijk:pappaleo schreef:Ik was uitgegaan van deze tekening:anonamemouse schreef:Het schuine gedeelte op de bodem is om het geluid te reflecteren de punt in, a la de Nescio en in miniatuurversie, de Nautilus. Ook hoop ik een staande golf te voorkomen, omdat geen enkel vlak recht terugreflecteerd.
Screenshot_20171230-195429.jpg
Dus als ik het goed begrijp moet ie andersom?
Ik vemoed dat het passief erg lastig wordt om de mid met zo'n klein baffletje goed aan te laten sluiten op het laag bij de gekozen scheidingsfrequentie. Actief (dsp) geeft dat veel minder problemen.
Maar het is slechts een vermoeden, in de praktijk zou het best goed uit kunnen pakken.
- anonamemouse
Hij moet niet andersom, als hij andersom zou zitten kaatst het geluid juist niet de punt in.pappaleo schreef:Ik was uitgegaan van deze tekening:
Screenshot_20171230-195429.jpg
Dus als ik het goed begrijp moet ie andersom?
Filteren wordt passief, als het echt niet gaat werken gaan we voor de luie mensen oplossing.
- pappaleo
- Contacteer:
Oh, het is een schaal. Ik had eerst de indruk dat het een massieve plaat was met schuine randen aan de onderkant.
Hoe zet je dan de pyramide vast?
Tsja, tekening lezen is ook een vak.pappaleo schreef:Oh, het is een schaal. Ik had eerst de indruk dat het een massieve plaat was met schuine randen aan de onderkant.
Mbv schroeven en houtlijm vanaf de onderzijde
- pappaleo
- Contacteer:
Oh, sorry hoor. Succes verder.Hondasnl schreef:Tsja, tekening lezen is ook een vak.
Domme en kritische vragen zijn niet welkom in Marcus zijn topics Leo, dat weet je inmiddels toch wel?
Gr. Walter
Gr. Walter