Waar inkopen?
Moderator: Beheerdersteam
Waar inkopen?
In het verleden liep ik meestal tegen spullen aan, of haalde ik bij een speakerbouw zaak in Rotterdam wat onderdelen om mijn TQWT af te bouwen. Dat is inmiddels jaren geleden, ik kom minder in Rotterdam en ik begrijp dat de zaak daar ook al niet meer bestaat. Vandaar mijn vraag.
Ik heb hier nu twee Visaton FRS8's liggen die in een kastje moeten. Daar heb ik ook nog dempingswol, vilt en speaker terminals voor nodig.
Vandaar de vraag, waar halen jullie je spullen? Online inkopen, of zijn er nog leuke zaken? Ik woon in het zuid-westen, een uurtje onder Rotterdam en hier in de stad zit niet veel. Maar waar dan wel? Tips?
Ik heb hier nu twee Visaton FRS8's liggen die in een kastje moeten. Daar heb ik ook nog dempingswol, vilt en speaker terminals voor nodig.
Vandaar de vraag, waar halen jullie je spullen? Online inkopen, of zijn er nog leuke zaken? Ik woon in het zuid-westen, een uurtje onder Rotterdam en hier in de stad zit niet veel. Maar waar dan wel? Tips?
Re: Waar inkopen?
Ik denk dat de meesten hier, hun spulletjes bestellen bij http://www.rumoh.eu/
Re: Waar inkopen?
Evt Speakerkits in Dordrecht.
Let wel, is alleen op zaterdag open.
Maar de meeste hier bestellen online bij Rumoh.eu.
Let wel, is alleen op zaterdag open.
Maar de meeste hier bestellen online bij Rumoh.eu.
Re: Waar inkopen?
Speakerkits is waarschijnlijk de opvolger van de speakerbouwzaak uit Rottedam.
Die (Speaker&Co) is van de Bergweg verhuist naar Dordrecht, en telefonisch bijna altijd bereikbaar.
http://www.speakerkits.nl/
Die (Speaker&Co) is van de Bergweg verhuist naar Dordrecht, en telefonisch bijna altijd bereikbaar.
http://www.speakerkits.nl/
Re: Waar inkopen?
Ik heb de mazzel dat ik 5 minuten lopen van een luidspreker winkel woon :
http://www.plsaudio.nl/
Maar de meeste keus heb je mijns inziens toch bij rumoh.eu
http://www.plsaudio.nl/
Maar de meeste keus heb je mijns inziens toch bij rumoh.eu
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Waar inkopen?
Ik zou wel even prijs vergelijken tussen diverse leveranciers,
Ik zie soms ruime verschillen in prijzen.
http://www.audio.nl/
https://www.eltim.eu/
Ik zie soms ruime verschillen in prijzen.
http://www.audio.nl/
https://www.eltim.eu/
Re: Waar inkopen?
Daar heb je op zich gelijk in, Bas. maar TS is op zoek naar wat dempings en aansluitmateriaal.
Dan praat je over een prijsverschil van enkele dubbeltjes of kwartjes tussen verschillende aanbieders.
Dan praat je over een prijsverschil van enkele dubbeltjes of kwartjes tussen verschillende aanbieders.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Waar inkopen?
Nou zou toch even kijken, ik weet een ruim voorbeeld daarom kom ik ermee, wat de prijsverschillen van de rest is weet ik niet.ray5150 schreef:Daar heb je op zich gelijk in, Bas. maar TS is op zoek naar wat dempings en aansluitmateriaal.
Dan praat je over een prijsverschil van enkele dubbeltjes of kwartjes tussen verschillende aanbieders.
Demping 10 bij de een €15,- bij de ander €19,-., is toch een 30%.
Ik mag toch hopen dat de rest wel een beetje op gelijk niveau is.
Natuurlijk zullen de verhoudingen tussen prijzen van drivers veel ruimer zijn.
- Lohengrimas
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
- Locatie: 070
Re: Waar inkopen?
Ghe, helemaal geen idee dat er zo'n zaak zo dichtbij zat. Dat is handig.ray5150 schreef:Ik heb de mazzel dat ik 5 minuten lopen van een luidspreker winkel woon :
http://www.plsaudio.nl/
Maar de meeste keus heb je mijns inziens toch bij rumoh.eu
Re: Waar inkopen?
Ik ben daar een tijdje geleden wel eens langs geweest. Het is meer een uit de hand gelopen woonhuis, en wat spullen in de schuur. Niet echt een 'winkel'. Systematische voorraad had hij niet.
Wel erg sympathiek.
Wel erg sympathiek.
Re: Waar inkopen?
Je zou ook eens bij Loudspeakerfreaks kunnen kijken. Ik weet dat er veel negative berichten over dit bedrijf de ronde doen, maar ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met dit bedrijf.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Waar inkopen?
Zweitse schreef:Je zou ook eens bij Loudspeakerfreaks kunnen kijken. Ik weet dat er veel negative berichten over dit bedrijf de ronde doen, maar ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met dit bedrijf.
Dan heb je veel mazzel gehad. Gezien de berichten heb ik daar nooit iets durven bestellen. De man is ook al een paar keer van naam veranderd. Wordt het niet betrouwbaarder van...
Re: Waar inkopen?
Klopt, maar ik lees maar weinig slechte berichten de laatste tijd op het DIYforum, misschien heeft hij zijn zaken dan eindelijk wel op orde.Leeuwarden schreef:Zweitse schreef:Je zou ook eens bij Loudspeakerfreaks kunnen kijken. Ik weet dat er veel negative berichten over dit bedrijf de ronde doen, maar ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met dit bedrijf.
Dan heb je veel mazzel gehad. Gezien de berichten heb ik daar nooit iets durven bestellen. De man is ook al een paar keer van naam veranderd. Wordt het niet betrouwbaarder van...
Re: Waar inkopen?
Ik vind november 2017 toch redelijk recent.
http://www.diyaudio.com/forums/multi-wa ... dio-8.html
http://www.diyaudio.com/forums/multi-wa ... dio-8.html
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Waar inkopen?
Bovendien kennen een hoop mensen Rudy (rumoh) persoonlijk. Hij komt vaak op luisterdagen. Ik bestel daar ook mijn spullen, ook al zou ik ergens anders misschien een euro goedkoper uit zijn.
Dat is dan de gun-factor.
Dat is dan de gun-factor.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Waar inkopen?
+1234pappaleo schreef:Bovendien kennen een hoop mensen Rudy (rumoh) persoonlijk. Hij komt vaak op luisterdagen. Ik bestel daar ook mijn spullen, ook al zou ik ergens anders misschien een euro goedkoper uit zijn.
Dat is dan de gun-factor.
Re: Waar inkopen?
Inderdaad, goede beargumetering.
Het zelfbouw audio wereldje in NL is niet zo heel erg groot. ik denk een paar duizend echt actieve mensen.
In dat opzicht is het heel verstandig hoe mensen als Rudy op deze wijzen met potentiele klanten in contact proberen te komen.
Zoals bijvoorbeeld ook Tony Genius doet, op luisterdagen komen, je producten daar demonsteren, met mensen in gesprek gaan.
Het zelfbouw audio wereldje in NL is niet zo heel erg groot. ik denk een paar duizend echt actieve mensen.
In dat opzicht is het heel verstandig hoe mensen als Rudy op deze wijzen met potentiele klanten in contact proberen te komen.
Zoals bijvoorbeeld ook Tony Genius doet, op luisterdagen komen, je producten daar demonsteren, met mensen in gesprek gaan.
Re: Waar inkopen?
Ik geef alleen maar aan dat ik goede ervaringen heb met Loudspeakerfreaks, daarbij is een ieder natuurlijk vrij waar hij zijn spullen koopt. Ook ik koop regelmatig bij Rumoh, maar soms is het prijsverschil zo groot dat ik bij een ander koop. Ik zou een dief zijn van mijn eigen portemonnee als ik dat niet zou doen.
Re: Waar inkopen?
Soms maakt het verschil.
Je kan op zo'n moment ook Rudy mailen en vragen of er nog wat ruimte in de prijs zit.
En betrouwbaarheid heeft misschien ook zijn prijs.
Je kan op zo'n moment ook Rudy mailen en vragen of er nog wat ruimte in de prijs zit.
En betrouwbaarheid heeft misschien ook zijn prijs.
Re: Waar inkopen?
+1 al meerdere keren gedaan en soms kan ie mee, soms niet, even goeie vrienden hoor.
