detonatio dt150 met brom

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
ralf

detonatio dt150 met brom

Bericht door ralf »

ik heb een actieve subamp type detonation dt150
deze geeft een licht hoorbare 50 hz brom over de Volt woofer waar deze op in aangesloten
sub amp is nu aangesloten op de sub out/LFE van mijn pioneer vsx-d1011
receiver, ook op de pre out van een vincent voorversterker komt het probleem voor, de versterkermodule funtioneert verder prima en heeft de aarde niet aangesloten op de eurostekker voor 220 v
dus een aardlus lijkt mij uitgesloten
heb een standaard interlink van pure sonic, maar voor de zekerheid ook een ander geprobeerd
iemand een idee wat het kan zijn
daniel

Bericht door daniel »

aardlus tussen bron en voorversterker wellicht? Zowel dvd-speler als televisie op voorversterker aangesloten, en ook televisie en dvd onderling? Dat kan je lus zijn.
ralf

Bericht door ralf »

op geaarde voorversterker van vincent met hierop alleen ongeaarde cdspeler en 2 x ongeaarde monoblokken heb ik het probleem ook
de tv is maar op 1 manier aangesloten op de receiver:

digitale tv tuner die via een glasvezel op een digitele ingang zit voor muziek in beide gevallen zie ik geen aardlus, blijft vreemd die 50 hz brom
indoubt

Bericht door indoubt »

heb ik ook gehad met een dt150. het begon na enkele weken en was alleen hoorbaar op lfe. aangezien in de definitieve opstelling alleen high level ingangen werden gebruikt heb ik er toen niets aan gedaan. lijkt me geen aardlus maar een tekortkoming in de versterker. verder wel een hele goede versterker trouwens
Wijx

Bericht door Wijx »

er zit een vlieg vast in de versterker?
ralf

Bericht door ralf »

als deze dan niet ook nog eens in de fik vliegt dan kan ik er wel mee leven, en anders verkopen via marktplaats
ralf

Bericht door ralf »

tijdje gedraait met de dt150 en via de low level geen brom
inderdaad best een goede subamp met voldoende vermogen
om woofer onder controle te houden
heb nu een thommessen sw1.4 voor in de plaats gezet en 1 vd 2 zal het veld moeten ruimen, vindt qua opbouw en uiterlijk de thommesen er beter uitzien en deze heeft een ringkerntrafo, de dt150 niet
Plaats reactie