Coillon rings o.i.d

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef:
Mwah, die ringen worden vooralsnog niet door marketing aangedreven.
Wat niet is, kan nog komen.
Kwestie van een goed en pakkend verhaal erbij bedenken. is met de kurkjes tenslotte ook gelukt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Pjotr »

Vind ik toch niet helemaal gelukt hoor. Blijft een schemerige niche. Lees de verontwaardigde reacties op de link naar Audiogon in het "Walt" draadje eens. Da's andere koek. De werking staat daar niet ter discussie. Wel dat de zwarte in de aanbieding gaan terwijl de nieuwe blauwe vèèl beter zijn, maar dat daar geen ruchtbaarheid aan gegeven wordt. Antwoord: Niet zeuren. Dit is een hobby waar heel veel geld in omgaat en zo gaat het nou eenmaal.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door markbakk »

En ik dacht dat wij af en toe konden zwetsen zeg... :rofl:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Ah!buis »

markbakk schreef:
En ik dacht dat wij af en toe konden zwetsen zeg... :rofl:
Kan nog beter hoor, schepje erop doen :lol:
ring.jpg
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Pjotr »

Het zal best helpen geluid te maken Anne, maar met audio heeft dat toch niets meer te maken?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ds23man »

Nou verbeterd de plaatsing in de diepte behoorlijk met een neusring Peter. :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Nou verbeterd de plaatsing in de diepte behoorlijk met een neusring Peter. :lol:
Heb je nog geen ongemakken genoeg? :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ds23man »

Deze "tweak" kan er ook nog wel bij. :lol:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Ah!buis »

Pjotr schreef:
Het zal best helpen geluid te maken Anne, maar met audio heeft dat toch niets meer te maken?
Die andere ringen wel dan ? :o
Anne
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Shadow »

Anne for president :lagge:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Pjotr »

Ah!buis schreef:
Pjotr schreef:
Het zal best helpen geluid te maken Anne, maar met audio heeft dat toch niets meer te maken?
Die andere ringen wel dan ? :o
Anne
Was een makkelijk inkoppertje hè :lol: Het laatste woord er over zal er wel niet mee gezegd zijn.
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Aaad »

Ah!buis schreef:
markbakk schreef:
En ik dacht dat wij af en toe konden zwetsen zeg... :rofl:
Kan nog beter hoor, schepje erop doen :lol: ring.jpg Anne
Oppassen voor inductie, krijg je een warme neus.
Dus niet te dicht bij de kookplaat komen

Aad
Gebruikersavatar
211audio
Berichten: 191
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 23:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door 211audio »

De interpretatie van muziek is per definitie perceptie gedreven. Zaken als emotie, geur, gevoel èn jawel de muziek bepalen samen de beleving van muziek. Waarom klinkt een live optreden op locatie anders dan thuis met een 32bit / 384KHz reproductie? Sfeer? De trillingen en het gebonk door je lijf? De geur van bier en frites? Je snapt wel wat ik bedoel. Het is de persoonlijke perceptie (hoe je brein omgaat met allerlei input van 'sensoren') hoe je de muziek beleeft. En dan heb ik het nog niet eens gehad over zoiets simpels als een verkoudheid....

Dit werk ook andersom. Als je muziek hoort spelen waarmee je een bepaalde gebeurtenis associeert, krijg je er alle opgedane indrukken er gratis bij.

Om een lang verhaal kort te maken: zoiets als de verguisde koolstoflamp zou zomaar iets aan je perceptie kunnen veranderen... als was het maar door de specifieke kleuring van het licht, die de omgeving 'gezelliger' maakt.

Niet meetbaar, geen fysiek verschil in de weergave zelf, maar mogelijk wel van invloed op de beleving (perceptie) van de weergegeven muziek op de luisteraar.
Kurk en ringen vallen buiten deze redenatie.... Tenzij de gebruiker er een gelukkig gevoel bij krijgt en er toch iets aan zijn perceptie veranderd :D

.... en om het nog platter te slaan: beide partijen hebben vanuit hun eigen standpunt/perspectief bezien gelijk.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door hannesie »

Wat ik wel mis, tenminste is dat mijn indruk, dat de akoestische eigenschappen van de ruimte zo weinig wordt betrokken bij de waargenomen wijzigingen.
Men voegt wel in de meeste gevallen toe, en maar zelden is het beter met minder.
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 08 aug 2018, 19:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Shadow »

Als ik thuis ouwe hardrock luister zet ik ook altijd ff de frietpan aan en trek ik een Maes pils open, ben ik zo weer terug op Graspop 2002 :rock:
Gebruikersavatar
211audio
Berichten: 191
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 23:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door 211audio »

:lol:
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door leonidas »

Ik heb mijn onderzoek afgesloten.
Ga er verder niet over uitweiden.
Ik heb de "lamp" nooit getest (maar vermoed dat het identiek werkt)

Een waarschuwing is wel op zijn plaats:

Mocht ik gelijk hebben dan :

Als je iets dergelijks gebruikt en je merkt dat je gezondheidsklachten krijgt dan verwijder de materie onmiddellijk !!
Vaker verkouden kan al een indicatie zijn .

Met verwijderen bedoel ik : ver weg van je huis !!

mvgr. Leon
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Walt »

Hallo Leon,

Dat sluit aan bij de waarschuwingen van Van der Heide, Berret en Dhr. Gehakt.

Heb jij ontdekt hoe de geheime behandelingen van bijv. de koolstof werken?

Gr. Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ray5150 »

Nah, ik vind dit eerlijk gezegd een stuk toepasselijker... :lol:

Gebruikersavatar
Tom Magchielse
Berichten: 1139
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 13:32
Locatie: Borger (Dr)

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Tom Magchielse »

Walt schreef:
Hallo Leon,

Dat sluit aan bij de waarschuwingen van Van der Heide, Berret en Dhr. Gehakt.

Heb jij ontdekt hoe de geheime behandelingen van bijv. de koolstof werken?

Gr. Walter
Ik zie deze discussie voor het eerst, geloof ik. Wat coillon is weet ik niet, koilos is gewoon Grieks en betekent hol, niet massief.
Wat de geheime bewerking van het koolstof betreft, de heer Van der Heide heeft een tijdje in mijn groep bij de NOS gewerkt, en toen wel eens onthuld dat de koolstof moest worden behandeld in het veld van een permanente magneet. Ik meen dat een veldspoel ook werkte, mits de stroom maar weer door van kool voorziene, behandelde draden werd gevoerd.
Als ik hier opschrijf wat nog meer heilzaam was, qua akoestiek, verklaren jullie me voor gek. De confrontatie met Van der Heide en zijn volgelingen heeft op de duur ertoe geleid dat wij er mee hebben ingestemd dat hij elders ging werken...
Tom
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ds23man »

Je bedoelt dat er gewoon een ontslagprocedure is ingezet...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Je bedoelt dat er gewoon een ontslagprocedure is ingezet...
Nee joh, dit is de NOS, die is gewoon elders achter een buro gekropen met behoud van salaris etc. de NOS draait immers toch volledig op belastinggeld.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Pjotr »

Is v.d.Hul (van de pu naaldjes en speakersnoeren) toen niet op die koolstofkabels gesprongen? Die heeft er een aardig boterhammetje aan verdiend volgens mij. Allerlei verhalen over muzikanten die door koolstofkabels konden reizen en gevaarlijke structuurinformatie uit vroeger tijden, en zo kwam er aan te pas. Maar van Coillon ringen was toen geen sprake volgens mij. Dat is geen bedenksel van v.d.Heide.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door pappaleo »

Akoestiek onderzoeker pur sang:
Iets meer naar het westen !
Iets meer naar het westen !
Plaats reactie