'ZBA CA versterker' Zoekinstructie geeft een heel bos met CA gelinkte bommen waar ik niet veel wijzer van word.
DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Moderator: Beheerdersteam
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
wat is een CA versterker?
ja sorry, ben er even tussenuit geweest!
'ZBA CA versterker' Zoekinstructie geeft een heel bos met CA gelinkte bommen waar ik niet veel wijzer van word.
'ZBA CA versterker' Zoekinstructie geeft een heel bos met CA gelinkte bommen waar ik niet veel wijzer van word.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=23677asterduc schreef:wat is een CA versterker?ja sorry, ben er even tussenuit geweest!
'ZBA CA versterker' Zoekinstructie geeft een heel bos met CA gelinkte bommen waar ik niet veel wijzer van word.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Nee HJ dat is de bouwdraad, dit is het ontwerp;
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=22898
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=22898
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
We zitten alweer op een nieuwe blz.
Tijdens de demo:
En dan de mensen die willen kletsen over wat ze wel of niet van de C1 vinden,....... buiten de kamer houden !!!

Tijdens de demo:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Je moet maar zien Barry. Als het kan is het mooi meegenomen. Maar voor OB wooferwerk is hij nooit bedoeld geweest of ontworpen.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Op mijn Orfeo's (84dB) doet de ZBA CA het in ieder geval voortreffelijk met ruim voldoende headroom.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ja dat geloof ik, maar voor een OB gaan er wat meer ampere's in zitten...
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Het dubbele vanwege de parallel geschakelde woofers met ongeveer hetzelfde rendement.
Ik denk niet dat we voor een precies vergelijk moeten gaan. Meer zoals Barry aangeeft, is het het wel of niet geschikt, in hoeverre kom je weg met solid state en een niet heel groot vermogen.
Ik denk niet dat we voor een precies vergelijk moeten gaan. Meer zoals Barry aangeeft, is het het wel of niet geschikt, in hoeverre kom je weg met solid state en een niet heel groot vermogen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15175
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Laten we het gewoon proberen. Nu heb ik altijd gezegd dat luisteren op microniveau erg lastig is op een luisterdag en daar blijf ik ook bij; je kunt 100 x vragen of het stil kan zijn tijdens de sessies, maar er komen mensen binnen of gaan de kamer uit, het is altijd rumoerig, mensen hebben elkaar lang niet gezien, ergens snap ik het wel. Een luisterdag is meer geschikt om een indruk van iets te krijgen, een impressie, heeft het potentie.
Vorig jaar zijn er ruim 160 bezoekers geweest in Hengelo, ik ga dan ook niet met een paar man met de deur op slot zitten, gaat het idee van een luisterdag voorbij vind ik, het moet een open karakter houden. Bij iemand thuis met een paar man rustig luisteren is dan een betere optie als het echt de diepte in moet, maar persoonlijk kan ik er wel goed omheen luisteren. Hoeft ook niet lang te duren, als het tegenvalt weten we dat ook en kan de NCore weer in stelling, zou dus toch de luisterdag willen voorstellen. Nu alleen nog een CA versterker
Vorig jaar zijn er ruim 160 bezoekers geweest in Hengelo, ik ga dan ook niet met een paar man met de deur op slot zitten, gaat het idee van een luisterdag voorbij vind ik, het moet een open karakter houden. Bij iemand thuis met een paar man rustig luisteren is dan een betere optie als het echt de diepte in moet, maar persoonlijk kan ik er wel goed omheen luisteren. Hoeft ook niet lang te duren, als het tegenvalt weten we dat ook en kan de NCore weer in stelling, zou dus toch de luisterdag willen voorstellen. Nu alleen nog een CA versterker
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Als m'n soldeerspul binnen is ga ik pas bouwen aan de CA 
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
net een dik uurtje in de luisterruimte gaan afkicken van een lastige werkweek.
De vorige luistersessies met de C-1's heb ik voornamelijk met klassieke muziek gedaan omdat ik de speaker daar vooral mee associeerde.
De sessie van daarnet was met Fusion, Blues en Smooth Jazz.
Ik sta toch echt versteld hoe goed hij gaat, ... ook in het laag.
Wat hij niet doet is het ultrasub laag, maar dat mag met deze woofers en OB wel duidelijk zijn. Ik mis het echter niet.
De vorige luistersessies met de C-1's heb ik voornamelijk met klassieke muziek gedaan omdat ik de speaker daar vooral mee associeerde.
De sessie van daarnet was met Fusion, Blues en Smooth Jazz.
Ik sta toch echt versteld hoe goed hij gaat, ... ook in het laag.
Wat hij niet doet is het ultrasub laag, maar dat mag met deze woofers en OB wel duidelijk zijn. Ik mis het echter niet.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Smooth Jazz en Fusion spreekt mij wel aan, welke artiesten beluister je dan zoal?
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Vandaag weer een luisteraar in Rijswijk. De C1 zal in januari 2018 niet meer in de AT mid versie te beluisteren zijn, aangezien ik die ga doorontwikkelen voor de versie met extra schotten voor versteviging en hoger rendement.
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
vrijdag was dat o.a. fourplay, Alex Bugnon, Wayman Tisdale, Bob James, Brian Bromberg, Miles Davis, David Benoit, Lee RitenourZweitse schreef:Smooth Jazz en Fusion spreekt mij wel aan, welke artiesten beluister je dan zoal?
Wat bij de C-1 vooral opvalt bij deze muziek is de articulatie van het laag.
Welk trouwens een typische eigenschap is van een OB, tenminste als hij niet te sterk opgetrokken is in het sublaag.
Dat viel me reeds op bij het eerste OB systeem dat Jeroen destijds in Breda demonstreerde (ik dacht op de 2de of 3de Breda luisterdag), dat was als ik mij goed herinner met de Peerless SLS woofers. Dat laag was toen wat terughoudender, de C-1 is wat dat betreft aanzienlijk volwassener geworden.
Vanochtend de Shangri-La CD van Mark Knofler gedraaid met de Lyngdorf op standje '90'. Zet die maar mee op het lijstje voor de luisterdag in Hengelo. Nooit eerder hoorde ik Knofler's stem zo rauw en knorrig, en die beat geloof je nooit dat die bij dergelijk hoog volume uit een bescheiden OB komt. Je hoort ook precies wanneer zijn gitaarversterker in overdrive gaat.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
jeroen_d schreef:Vandaag weer een luisteraar in Rijswijk. De C1 zal in januari 2018 niet meer in de AT mid versie te beluisteren zijn, aangezien ik die ga doorontwikkelen voor de versie met extra schotten voor versteviging en hoger rendement.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Daar wordt de AT met schotten, dus iets hoger rendement, getoond.
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op za 16 dec 2017, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Voor mij allemaal bekende artiesten, lijkt mij dan ook een prima systeem voor mij, even Hengelo afwachten.asterduc schreef:vrijdag was dat o.a. fourplay, Alex Bugnon, Wayman Tisdale, Bob James, Brian Bromberg, Miles Davis, David Benoit, Lee RitenourZweitse schreef:Smooth Jazz en Fusion spreekt mij wel aan, welke artiesten beluister je dan zoal?
Wat bij de C-1 vooral opvalt bij deze muziek is de articulatie van het laag.
Welk trouwens een typische eigenschap is van een OB, tenminste als hij niet te sterk opgetrokken is in het sublaag.
Dat viel me reeds op bij het eerste OB systeem dat Jeroen destijds in Breda demonstreerde (ik dacht op de 2de of 3de Breda luisterdag), dat was als ik mij goed herinner met de Peerless SLS woofers. Dat laag was toen wat terughoudender, de C-1 is wat dat betreft aanzienlijk volwassener geworden.
Vanochtend de Shangri-La CD van Mark Knofler gedraaid met de Lyngdorf op standje '90'. Zet die maar mee op het lijstje voor de luisterdag in Hengelo. Nooit eerder hoorde ik Knofler's stem zo rauw en knorrig, en die beat geloof je nooit dat die bij dergelijk hoog volume uit een bescheiden OB komt. Je hoort ook precies wanneer zijn gitaarversterker in overdrive gaat.
Laatst gewijzigd door Zweitse op za 16 dec 2017, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ik weet niet of Jeroen mij bedoelt (Er was nog iemand anders om te luisteren), maar ik heb ook een poosje mogen genieten van de C1's. Ik kwam daar helemaal niet voor, maar als je er dan toch bent, zou niet luisteren een gemis zijn. Ik moet zeggen dat dit toch wel heel lekker klinkt. Natuurlijk ken ik de AT middentoners, maar dan in in een box. Dit is echter ook een heerlijk systeem en bij zelfbouw ook nog een koopje. Nu is het wel zo dat je bij Jeroen thuis naar een kompleet systeem luistert en dus ook de kwaliteit van de hele voortrein mee krijgt. Ja, ja, inclusief zekeringenjeroen_d schreef:Vandaag weer een luisteraar in Rijswijk. De C1 zal in januari 2018 niet meer in de AT mid versie te beluisteren zijn, aangezien ik die ga doorontwikkelen voor de versie met extra schotten voor versteviging en hoger rendement.
Groet,
Leobus
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ha Leo,
En heb je het bij Jeroen dan gehoord met of zonder sub? In Breda stond er i.i.g. ook een sub bij. Die zie ik in de opzet van Ed eigenlijk niet meer terug.
En heb je het bij Jeroen dan gehoord met of zonder sub? In Breda stond er i.i.g. ook een sub bij. Die zie ik in de opzet van Ed eigenlijk niet meer terug.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ik heb bij Hans beide versies gehoord zonder sub. En dat gaat prima!
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Er stonden wel subs in de ruimte, maar die stonden niet aan. Dat is trouwens wat mij betreft niet nodig. Het laag is voldoende en strak als een snaar. Voor mij zouden die extra schotten niet eens hoeven. Het is wel ander (en ik denk ook wel beter) laag dan ik gewend ben.
Groet,
Leobus
Groet,
Leobus
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Welke en hoeveel kosten komen er ongeveer nog bij, bij de groepsaankoop?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
De groepsinkoop bestaat uit alle filteronderdelen en speakerunits. Voor de rest is het aan jou hoe je de baffle en voet gaat maken. Het is aan jou om te bepalen met welke materialen je dat gaat doen en dus hoeveel geld dat gaat kosten. Hou je het simpel dan wordt het tientjes werk...rjmulder schreef:Welke en hoeveel kosten komen er ongeveer nog bij, bij de groepsaankoop?
