Fatsoeneren/opknappen Hypex A1500
Moderator: Beheerdersteam
Re: Fatsoeneren/opknappen Hypex A1500
Ok dan ga ik dat morgen uitzoeken, bedankt ah!buis
net nog even snel gekeken en heb weerstand R32 gevonden, dat is de rood omcirkelde.
De geel omcirkelde is R33
net nog even snel gekeken en heb weerstand R32 gevonden, dat is de rood omcirkelde.
De geel omcirkelde is R33
Wel een uitzoekerij zo. Kijk vooral goed na of de verbindingen kloppen want is R32,R33 wel R32 en R33 van het schema
Wa bijv.ook opvalt, 6 diodes in 't schema en wel 18 op de print
.
Bedacht nog dat er voor de veiligheid nog een weerstandje bij kan.Zonder dat, als de loper van de potmeter 's geen kontakt maakt (kraakt) zou de uitgang van de versterker wel's rare sprongen kunnen maken.
Anne
Wa bijv.ook opvalt, 6 diodes in 't schema en wel 18 op de print
Bedacht nog dat er voor de veiligheid nog een weerstandje bij kan.Zonder dat, als de loper van de potmeter 's geen kontakt maakt (kraakt) zou de uitgang van de versterker wel's rare sprongen kunnen maken.
Anne
- Bijlagen
-
- potRr.jpg (25.44 KiB) 293 keer bekeken
Nee ik ben alleen bang dat ik zo'n zelfde bakbeest net van marktplaats gellukt heb 
Dacht even dat je jorg bedoeldeShadow schreef:Nee ik ben alleen bang dat ik zo'n zelfde bakbeest net van marktplaats gellukt heb
En doet deze 't wel ?
Anne
Ja volgens de verkoper wel, eerste eigenaar, circa 50u gebruikt en vervolgens in onbruik geraakt / studio gesloten. We gaan het zien, voor de prijs kon ik hem niet laten liggen...
Hij heeft twee grote voordelen ten opzichte van moderne plaat versterkers.
Er is geen SMD gebruikt, en de voeding is een gewone ringkerntrafo, ipv een SMPS.
Er is geen SMD gebruikt, en de voeding is een gewone ringkerntrafo, ipv een SMPS.
Heeft volgens mij dezelfde grap als die Dynacord Ray; ene helft van het koelblok min en de andere plus. Oppassen dus.