3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Pjotr

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Ik ook Peter maar er zijn anders denkenden...
Heb het even aangepast met een quote uit dat stukje over die Japanner. Daar wordt gesproken over de kracht van de verbeelding. Krijg toch ook wel de indruk dat we hier ook te maken hebben met de zwakte van de verbeelding: Waardoor maar eindeloos blijven proberen en proberen en proberen en proberen......... omdat een ander dat zegt. En daarbij niet zelf meer nadenkt en de eigen verbeelding opzij schuift.
Walt

Bericht door Walt »

Hallo Peter,

Geloof je dan wel dat de CA versterker beter klinkt dan bijv. een cheap ass Sony, of is dat ook inbeelding?

Groetjes Walter
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Walt schreef:
Hallo Peter,

Geloof je dan wel dat de CA versterker beter klinkt dan bijv. een cheap ass Sony, of is dat ook inbeelding?

Groetjes Walter
Dus toch het geloof wat voor jou belangrijk is? :think: Zou zeggen, lees de betreffende topics eens door. Er is meer dan genoeg over gezegd.
Walt

Bericht door Walt »

Hallo Peter,

Volgens mij heb ik in die topics nooit ABX testresultaten gezien van een CA versterker versus een simpelere versterker. Wel wordt er vaak gesteld dat de CA versterker goed klinkt, maar precies hetzelfde zeg ik ook van deze zekeringen. Ook al is een complete versterker iets anders dan een simpele zekering, ze staan er hetzelfde voor, subjectieve luisterindrukken, meer niet.

Groetjes Walter
ray5150

Bericht door ray5150 »

Ik zie Ron Kemp nog wel bij Walt thuiskomen om de hele elektrische installatie te verbouwen.
Je kunt daar behoorlijk ver in doorgaan.
Shadow

Bericht door Shadow »

Ik zie Walt eerder verhuizen naar een nieuw huis met eigen luisterruimte...
ray5150

Bericht door ray5150 »

Heeft hij nu toch ook ?
Walt

Bericht door Walt »

Klopt, maar wel een erg kleintje, iets van 270 x 450cm schat ik. En de achterwand achter de luisterstoel is algemene opslagruimte.

Peter, mocht ik het ABX vergelijk met de CA versterker gemist hebben (zou goed kunnen, volg het versterker subforum niet zo), doe dan even een linkje naar het topic, ik ben wel benieuwd.

Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op zo 03 dec 2017, 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Ach, zat forumleden die het zonder moeten doen... :relax:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Walt schreef:
Hallo Peter,

Volgens mij heb ik in die topics nooit ABX testresultaten gezien van een CA versterker versus een simpelere versterker. Wel wordt er vaak gesteld dat de CA versterker goed klinkt, maar precies hetzelfde zeg ik ook van deze zekeringen. Ook al is een complete versterker iets anders dan een simpele zekering, ze staan er hetzelfde voor, subjectieve luisterindrukken, meer niet.

Groetjes Walter
Klopt. Je had er zelf bij kunnen zijn in Hengelo en Alphen. Gebruik zelf even de zoekfunctie naar betreffende topics. Laten we het nu maar weer over de avonturen van "Groetjes Walter" hebben.
Walt

Bericht door Walt »

Vreemd, ik dacht dat ik op ‘verstuur’ had geklikt, maar mijn bericht is verdwenen, of nooit verschenen, dus nieuwe poging:

Ik heb al zitten zoeken, maar kan geen topic vinden over een ABX test met de CA versterker. Wellicht zoek ik niet goed, kun je een linkje geven? Alvast bedankt!

Groetjes Walter
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

je moet zelf ff een nieuwe zekering steken ofzo, die opmerking staat gewoon een paar posts hierboven
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 6#p1864066
en Peter heeft er gewoon op gereageerd.
Walt

Bericht door Walt »

Laat maar, het is me wel duidelijk.

Back on topic dan maar, de SR zekeringen staan inmiddels in bestelling, ik ben zeer benieuwd wat ze gaan doen in de aansturing: voeding, DAC en ASP.

Groetjes Walter
Walt

Bericht door Walt »

@hannesie: is dat zekeringen vergelijk nog door gegaan? Konden jullie verschil horen? Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
dre

Bericht door dre »

Ja,ik ben ook zeer benieuwd.
Walt

Bericht door Walt »

Ik lees een beetje mee in de Daudio C1 topics, ik denk dat jullie mij toch iets meer complimenten/credits moeten geven over mijn zelfbouw set. Het is mij namelijk gelukt om zonder CNC tekeningen een plank te bouwen met daarin een paar gaten voor de mid en woofers. Blijkt erg lastig als ik het zo lees...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sorry, kon het niet laten. Kom op jongens, maak het niet moeilijker dan het is.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Walt schreef:
Ik lees een beetje mee in de Daudio C1 topics, ik denk dat jullie mij toch iets meer complimenten/credits moeten geven over mijn zelfbouw set. Het is mij namelijk gelukt om zonder CNC tekeningen een plank te bouwen met daarin een paar gaten voor de mid en woofers. Blijkt erg lastig als ik het zo lees...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sorry, kon het niet laten. Kom op jongens, maak het niet moeilijker dan het is.
Ja, hoe moeilijk kan het zijn. Ok, geregeld, jij freest dus de baffles voor de GB? :lol:
Walt

Bericht door Walt »

Het is toch een zelfbouw forum, beetje zagen, frezen, gaatjes boren, lijmen is het gemiddelde forumlid niet vies van toch? Het moet ook niet veel gekker worden, mij wordt verweten dat mijn topic weinig meer met zelfbouw te maken heeft, maar in de tussentijd moet alles kant en klaar CNC gefreest in een pakketje met de post komen, rigth... :lol:

Groetjes Walter
RNacoustics
Contacteer:

Bericht door RNacoustics »

Walt schreef:
Het is toch een zelfbouw forum, beetje zagen, frezen, gaatjes boren, lijmen is het gemiddelde forumlid niet vies van toch? Het moet ook niet veel gekker worden, mij wordt verweten dat mijn topic weinig meer met zelfbouw te maken heeft, maar in de tussentijd moet alles kant en klaar CNC gefreest in een pakketje met de post komen, rigth... :lol:

Groetjes Walter
Dan moet je het ook niet als een totaal oplossing verkopen! Iedereen kan wel een speaker/filter pakketje samenstellen :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Walt

Bericht door Walt »

Niet geheel mee eens, juist de keuze units en de uitgekiende volledig passieve filtering maken de C1 zo’n bijzondere speaker...
RNacoustics
Contacteer:

Bericht door RNacoustics »

Walt schreef:
Niet geheel mee eens, juist de keuze units en de uitgekiende volledig passieve filtering maken de C1 zo’n bijzondere speaker...
Ik doel meer op het samenstellen van een baffle voor de speaker/filter samenstelling.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Walt schreef:
@hannesie: is dat zekeringen vergelijk nog door gegaan? Konden jullie verschil horen? Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
power.JPG
Stabiele stroomverzorging en filter voor de audio spulletjes.

Tot in de kelder afgedaald, maar we hebben verder ons bezig gehouden met de dingen waar het echt om gaat.

SERIEUS LUISTEREN :mrgreen:..............het wisselen van de zekeringen zou op die set teveel de zaak verstoren.!!

Het was een topper, en de reis zeker waard, een nieuwe norm neergezet voor de AVMN.
LUISTEREN.JPG
Shadow

Bericht door Shadow »

Schunning wat een zooi in die kelder aan snoeren en buizen...als je dat showt zorg je toch dat het netjes is?

Mooi dat het goed klonk Hans, maar geen vergelijk gemaakt dus?
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Klopt!
Leobus

Bericht door Leobus »

Ik was ook een van de gelukkigen die dit fraais mocht beluisteren en bekijken. In de kelder waren de kabels nog niet netjes op hun plek gelegd. Dat was een project dat later uitgevoerd zou worden. Verder was alles echter tot in de puntjes verzorgd. Kwalitatief zeer goede apparatuur, akoestiek, plaatsing van de speakers, dempende componenten, aan alles was aandacht besteed. Om maar niet te spreken over de catering; die was geweldig, wat een heerlijke broodmaaltijd.
Er stonden twee sets opgesteld:
Één set met voornamelijk MSB apparatuur spelend op Tidal Boxen en een set met een goedkopere MSB dac met Thrax versterking en Thrax speakers. Alles van zeer hoge kwaliteit en helaas voor de meesten van ons ook extreem prijzig.
Maar beide sets klonken geweldig. Wat een rust in het geluidsbeeld, maar ook enorme dynamieksprongen en als het in de opname zat ook krachtig en gecontroleerd laag. Het enige dat voor mij nog beter had gekund, waren toch de Tidal speakers met Accuton units. (Ik vermoed overigens alleen de mid unit) Ik ben toch meer een liefhebber van de Audio Technology units. Maar dat is echt een kwestie van smaak. Die laatste had Frank (de eigenaar) gebruikt bij zijn demo bij de AVMN met zijn DAC en versterking. Die ruimte haalt het niet bij die in Antwerpen, maar de sound was daar meer naar mijn smaak. De kleinere set had geen Accuton units en daar vond ik het net iets smoother klinken.
Heb ik nu naar mijn nieuwe referentie zitten luisteren? Als ik de herinnering van de demo bij de AVMN en die van gisteren combineer, dan denk ik van wel. Hoogstens de set die ik bij Sonore heb gehoord komt daarbij in de buurt.
Ik heb een erg leuke dag gehad bij een audioliefhebber waar je aan alle kanten kunt zien dat hij weet waar het om gaat. "Beleving"
Meer info over de apparatuur op de site van "Very fine solutions"

Groet,
Leobus
Gesloten