Buizenversterker per Aliexpress
Moderator: Beheerdersteam
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Er achter zit namelijk nog een printje waar dat groene draadje óók aan hoort te zitten. Ik zal dus proberen er met de soldeerbout tussen te komen om het draadje door te solderen naar het massa printje. Wordt vervolgd 
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Weet je zeker dat je geen aardlussen aan het aanleggen bent???
- Ik neem aan dat de min van beide printen namelijk wel degelijk is doorverbonden. Gewoon via de signaal min. Die 4 lipjes van de chassisbussen zijn toch uiteindelijk verbonden met de min van het bovenste plaatje, en daarmee met het groene draadje? Volgens mij zie ik duidelijk dat de 2 afschermingen van de signaalkabeltjes naar de voortrap toe zijn doorverbonden met het groene draadje. Dus tenzij de min van het signaal helemaal niet is aangesloten (= geen geluid) zit de aarde van dat onderste printje al aan je groene draadje vast.
- Omdat je dat groene draadje daar al hebt zitten, en de twee afschermingen van de signaalkabeltjes naar de voortrap daar ook al vast zitten, moet je er wel op letten dat dit dus het ENIGE punt is waar je de versterkerschakeling aan het chassis legt. Dus niet nog meer groene draadjes
- Ik neem aan dat je zeker bent dat de ingangsbussen geen contact maken met het chassis in de doorvoer, toch? Normaliter zit daar wel een isolatie ringetje tussen.
- Ik neem aan dat de min van beide printen namelijk wel degelijk is doorverbonden. Gewoon via de signaal min. Die 4 lipjes van de chassisbussen zijn toch uiteindelijk verbonden met de min van het bovenste plaatje, en daarmee met het groene draadje? Volgens mij zie ik duidelijk dat de 2 afschermingen van de signaalkabeltjes naar de voortrap toe zijn doorverbonden met het groene draadje. Dus tenzij de min van het signaal helemaal niet is aangesloten (= geen geluid) zit de aarde van dat onderste printje al aan je groene draadje vast.
- Omdat je dat groene draadje daar al hebt zitten, en de twee afschermingen van de signaalkabeltjes naar de voortrap daar ook al vast zitten, moet je er wel op letten dat dit dus het ENIGE punt is waar je de versterkerschakeling aan het chassis legt. Dus niet nog meer groene draadjes
- Ik neem aan dat je zeker bent dat de ingangsbussen geen contact maken met het chassis in de doorvoer, toch? Normaliter zit daar wel een isolatie ringetje tussen.
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Hoi Jan-Geert, het printje waar je de ingangsbedrading en het groene aarddraadje ziet is uitsluitend verbonden met de +pennen van de ingangen.- Ik neem aan dat de min van beide printen namelijk wel degelijk is doorverbonden. Gewoon via de signaal min. Die 4 lipjes van de chassisbussen zijn toch uiteindelijk verbonden met de min van het bovenste plaatje, en daarmee met het groene draadje? Volgens mij zie ik duidelijk dat de 2 afschermingen van de signaalkabeltjes naar de voortrap toe zijn doorverbonden met het groene draadje. Dus tenzij de min van het signaal helemaal niet is aangesloten (= geen geluid) zit de aarde van dat onderste printje al aan je groene draadje vast.
De ingangsbussen zijn door nylon ringetjes gescheiden van het chassis en hebben na het aanbrengen van de doorverbinding naar het printje alleen daar een verbinding. Daarvoor meette / mat ik geen enkele verbinding tussen de buitenkant van de cinchbusjes en het chassis. Nu wel- Ik neem aan dat je zeker bent dat de ingangsbussen geen contact maken met het chassis in de doorvoer, toch? Normaliter zit daar wel een isolatie ringetje tussen.
Ik heb de groene draad los gesoldeerd, daarna zo lang gestript dat hij door het soldeergaatje heen ook het achterliggende printje raakt en toen kon ik er net tussen met de bout
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Ok, dan had je dus niet alleen geen verbinding met aarde/ chassis, maar ook gewoon geen geluid.PA4URK schreef:
Hoi Jan-Geert, het printje waar je de ingangsbedrading en het groene aarddraadje ziet is uitsluitend verbonden met de +pennen van de ingangen.
Zoals je het n hebt lijkt he mte goed te zitten.
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Wat denken jullie, zou ik deze dingen ook kunnen solderen:
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Lijkt me wat link, vermoedelijk smelt de kunststof.
Met zoiets onder de moer misschien ? Anne
Met zoiets onder de moer misschien ? Anne
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Zo te zien is het metaal van het chassisdeel massief. normaliter zijn die dingen hol zodat je er een draad in kunt steken en dan vast solderen.
Ik zou het ook niet doen. beter is om op zoek te gaan naar een handje mooie soldeerogen. die vergulde zijn nog wel eens per stuk of per twee te krijgen bij een car-audio zaak.
als je mazzel hebt kun je ook met rode en zwarte isolatie krijgen.
Ik zou het ook niet doen. beter is om op zoek te gaan naar een handje mooie soldeerogen. die vergulde zijn nog wel eens per stuk of per twee te krijgen bij een car-audio zaak.
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Waarom moet dat verguld zijn ?
Die AMP dingetjes zijn vertind denk ik
en doen het zonder dat ik gekke dingen merk
Is het Voor het mooi
of is het ook Elektrisch een verbetering 
Die AMP dingetjes zijn vertind denk ik
Is het Voor het mooi
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Met noordzeevis in de buurt kan 't wel beter verguld zijnBert61 schreef:Waarom moet dat verguld zijn ?
Die AMP dingetjes zijn vertind denk iken doen het zonder dat ik gekke dingen merk
Is het Voor het mooiof is het ook Elektrisch een verbetering
Anne
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Nee, het hoeft van mij niet perse verguld te zijn. is meer een optische kwestie.
Alhoewel ik meen dat er met het fysiek koppelen van 2 verschillende metalen op elkaar ook wel iets is, maar ik denk dat Anne dat beter kan uitleggen.
Met verguld ben je natuurlijk altijd wel verzekerd van een goed kontakt, alhoewel dat met die goedkope dingen ook wel weer meevalt.
tis goudkleurig, en daar is alles mee gezegd.
Alhoewel ik meen dat er met het fysiek koppelen van 2 verschillende metalen op elkaar ook wel iets is, maar ik denk dat Anne dat beter kan uitleggen.
Met verguld ben je natuurlijk altijd wel verzekerd van een goed kontakt, alhoewel dat met die goedkope dingen ook wel weer meevalt.
tis goudkleurig, en daar is alles mee gezegd.
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Afijn de vertinde Amp dingetjes , kabeloogje m4-5 heb ik nog zat
Maar of dat goudkleurtje ook maar echt enig goud bevat betwijfel ik
Maar het ziet er wel blingbling uit
Maar of dat goudkleurtje ook maar echt enig goud bevat betwijfel ik
Maar het ziet er wel blingbling uit
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Hé mannen, het zit aan de binnenkant hè? Dus het hoeft alleen maar verbinding te maken, meer niet
Ik vroeg het me alleen af, anders moet ik zitten klooien met hele kleine moertjes op een onmogelijke plek achter een smoorspoel
Ik vroeg het me alleen af, anders moet ik zitten klooien met hele kleine moertjes op een onmogelijke plek achter een smoorspoel
Re: Buizenversterker per Aliexpress
En dit dan,hoeft de moer er niet af,alleen los,klem er tussen en vast draaien.
Anders smoorspoel even los maken
Anders smoorspoel even los maken
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Die vorkje kan je daar niet gebruiken Demo
Die zijn geschikt als er een plaatje (rechthoekige Ring) op legt en het tussen schotjes in zit
Als je erzo een moer op draait duw je een kant van het vorkje opzij
Met een Ring er tussen kan je gaan pielen als je er niet bij kan om het vorkje onder die ring te schuiven
Maar proberen kan altijd als je ze hebt liggen
Die zijn geschikt als er een plaatje (rechthoekige Ring) op legt en het tussen schotjes in zit
Als je erzo een moer op draait duw je een kant van het vorkje opzij
Met een Ring er tussen kan je gaan pielen als je er niet bij kan om het vorkje onder die ring te schuiven
Maar proberen kan altijd als je ze hebt liggen
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Ik denk dat met een tand-ringetje ertussen, het wel moet blijven zitten.
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Het lukt al met degene waar ik het makkelijkste bij kan, nou die andere nog. Gewoon die rooie knijp oogjes gebruikt zonder de rooie isolatie en die gesoldeerd. Andere vraag: In het schema wordt aangegeven dat de LS min aan massa moet. Op andere sites heb ik weer gezien dat ze dat afraden. Wat zeggen jullie? En nu geen 50% wel en 50% niet hè? 
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Als je terugkoppeling NFB zou hebben moet het
Nu bij jou staat wel in het schema maar geen idee waarom wel of niet
Nu bij jou staat wel in het schema maar geen idee waarom wel of niet
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Nou kijk
De andere wikkeling zit op iets van 300volt, een kleine lek en de LS zit ook zo hoog.De capaciteit van het geheel is niet erg groot, edoch kan wel onprettig aanvoelen.
Met de massaverbinding voorkom je zoiets, voor de werking van de versterker maakt 't niet uit.
Anne
Met de massaverbinding voorkom je zoiets, voor de werking van de versterker maakt 't niet uit.
Anne
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Ah!buis schreef:Nou kijkDe andere wikkeling zit op iets van 300volt, een kleine lek en de LS zit ook zo hoog.De capaciteit van het geheel is niet erg groot, edoch kan wel onprettig aanvoelen.
Met de massaverbinding voorkom je zoiets, voor de werking van de versterker maakt 't niet uit.
Anne
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Mogge vrienden, gistermiddag voor het eerst de spanning er op en... niks. De HS komt wel in de gelijkrichtbuis, maar er niet uit. Even de soldeerverbindingen bekeken en wat met de buis zitten wrikken. Et voila, nu komt er een dikke brom uit de twee speakertjes. Alle gemeten spanningen lijken goed te zijn dus dat is een pré. De brom is waarschijnlijk afkomstig uit de voortrap die vanaf de volumepot naar de buisjes nog niet is aangesloten zoals het hoort. Ik wil morgenmiddag eerst even twee ouwe speakertjes uit de Kringloop halen want wat er nu op zit is niet echt bedoeld voor testen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Brom komt vrijwel altijd uit de voortrap bij een buizenversterjer zoals je zelf ook al zegt, zelden uit de voortrap. Om dit zeker te weten zou je de voortrap lis kunnen koppelen van de eindtrap, als dat eenvoudig te doen is bij jou versterker ivm printmontage.
