Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Ok, dank voor de tip, genoteerd. Maar hoe gebruik jij Spotty, ook op een Squeezebox? Maw wat heeft dat met W10 te maken, of begrijp ik je verkeerd?
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Klopt inderdaad, ik heb ook versie 3.22 geïnstalleerd staan. De koppeling was naar een site met beschrijving en plaatjes die het e.e.a. verduidelijkte.Barry2001 schreef:De link die je noemt is oud, Picoreplayer v1.22 terwijl we inmiddels op v3.22 zitten. De dingen die ik daar zie zijn ook niet echt meer up to date. Ik krijg het idee, ook door de verschijnselen die je noemt (geluid afspelen op de RPI dat je kunt sturen met de SB radio) dat er onder water een andere link is dan gewenst. Kan ook niet rijmen dat ik als ik bv Squeezeplay op de pc (link naar Picoreplayer) er wel geluid is.. Ik wil nog wat dingen proberen na er even over nagedacht te hebben, maar moet nu wat anders doen; wordt vervolgdDit komt aan de praat, hoe dan ook
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Nadat ik de SB-Radio volledig had gereset vond ik onder Instellingen > Synchroniseren > piCorePlayer. Nadat ik deze had aangevinkt was het probleem opgelost 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Goed man, gefeliciteerd! Dat synchroniseren > Picoreplayer is een setting in je Squeezeboxradio denk ik? Tenminste, kan me net herinneren dit bij de LMS settings te hebben gezien.
Bij mij verder geen nieuws, heb er verder nog niet weer naar gekeken.
Bij mij verder geen nieuws, heb er verder nog niet weer naar gekeken.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
dat sync is per server, zo kan je meerdere spelers het zelfde laten weergeven.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
ik heb op de Logitech Duet afstandsbediening de optie in het advanced menu zitten. kan verder ff niets controleren wegens nog steeds buiten gebruik zijnde server 
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Zie mijn voorgaande beschrijving, ik heb het aan de praat gekregen via mijn SB-Radio. Pas daarna (maar toen draaide het al) was de SB-Radio ook zichtbaar onder 'muzieksysteem kiezen' in de LMS, net links naast het Logitech logo dat zich rechts bovenin het scherm bevindt.
Succes!
Succes!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Ok. Kwam eigenlijk niet veel verder, heb een verse install gedaan op de RPI (Picoreplayer v3.22). LMS weer geinstalleerd (v7.9.1), maar zie bij de plug-ins geen 3rd party plugins staan. Dus ook Spotty niet... iemand een idee, moet ik dit ergens aktiveren oid?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Henkjan schreef:Ja, dat is een instelling ergens
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
On the LMS web gui scroll down to the bottom right hand corner and click on Settings.
On that page click on the "Advanced" tab.
On top left hand corner click on dropdown box "Formatting"
Scroll down to and click on "Spotty Spotify for Squeezebox".......................
On that page click on the "Advanced" tab.
On top left hand corner click on dropdown box "Formatting"
Scroll down to and click on "Spotty Spotify for Squeezebox".......................
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
You click apply to enable the plugin and a box pops up to say you need to restart LMS - you click OK thinking this means it will do the restart for you.
No - you are acknowledging that you need to do a restart thats all and have to go to piCorePlayer interface to hit restart LMS
No - you are acknowledging that you need to do a restart thats all and have to go to piCorePlayer interface to hit restart LMS
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Het probleem is dat ik geen 3rd party plugins zie. Op het punt dat je laat zien Demo kom ik nog helemaal niet 
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Bij mij (ook LMS versie 7.9.1) onder Instellingen en dan onder tabblad Plug-ins. Maar als je daar Plug-ins van derden niet bij ziet staan, dan lijkt de (her)installatie niet compleet. 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Ok, sd kaartje even helemaal leeggehaald (geformatteerd), en opnieuw de disk image erop gezet, Picoreplayer v3.22. RPI is nu aan het opstarten, zal zo LMS installeren.
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Begrijp ik,Het probleem is dat ik geen 3rd party plugins zie. Op het punt dat je laat zien Demo kom ik nog helemaal niet
Zie je wel, onder ,,advansed,, en dan uitklappen naast ,,formatting,, in het uitklapmenu ,,spotty,, staan?
Dus niet onder plugins!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Nee zie ik niet staan daar. Volgens mij zie je daar ook alleen wat als je de plugin hebt geinstalleerd toch? Ben nu het nieuw beschreven kaartje aan het proberen, eerst LMS installeren vanuit de LMS gui.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Dit gaat beter, ik zie weer de 3rd party lijst, en Spotty dus.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Geprobeerd, Spotty geaktiveerd, LMS geinstaleerd en een restart gegeven. Wat jij bedoelt Demo is de authenticatie voor Spotify, gebruikersnaam + passwd. Dat was al wel ok, anders had ik überhaupt niet af kunnen spelen..
Ben weer op hetzelfde punt, het speelt, geen geluid. Wel als ik een hoofdtelefoontje in de 3.5mm vd RPI druk, maar niet op de Squeezebox.
Wat hebben jullie hier staan, moet ik daar nog wat aanpassen?
Ben weer op hetzelfde punt, het speelt, geen geluid. Wel als ik een hoofdtelefoontje in de 3.5mm vd RPI druk, maar niet op de Squeezebox.
Wat hebben jullie hier staan, moet ik daar nog wat aanpassen?
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Wat kun je kiezen onder ,,Audio output,, hij staat nu standaard op de hoofdtelefoon. (Analog audio)
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Het probleem heeft niets te maken met de geluidskaartinstelling van de RPI, maar dat de SB-Touch niet gesynchroniseerd is met de LMS. Eerder schreef ik dat ik het heb opgelost met een volledige reset van mijn SB-Radio (daarmee bedoelde ik naar de fabrieksinstellingen, was misschien niet helemaal duidelijk). Daarna pas kreeg ik de optie om te synchroniseren met de LMS bij de instellingen op de SB-Radio te zien (en waarschijnlijk tegelijkertijd ook op de LMS, zie in mijn vorige beschrijving). Dat moet je vervolgens activeren.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Volgens mij heb je gelijk. Als ik daar bv Hifiberry DAC kies (en deze ook aansluit) zie ik dat íe geactiveerd wordt. Heeft dus inderdaad betrekking op de RPI, en niet op mijn probleem.
Dan, als ik de fabrieksinstellingen herstel op de SB, en een muzieksysteem kies, Picoreplayer, ga ik naar Instellingen -Synchroniseren. Daar zie ik 'Voeg een of meerdere Squeezebox muzieksystemen toe om ze te synchroniseren voor optimale audio in meerdere kamers tegelijk'. Volgens mij de je dit als je meerdere SB-en hetzelfde wil laten afspelen. Los daarvan, ik heb een muzieksysteem toegevoegd, die ik niet zie..
Maar kom nu wel bij de kern van het probleem denk ik.
Dan, als ik de fabrieksinstellingen herstel op de SB, en een muzieksysteem kies, Picoreplayer, ga ik naar Instellingen -Synchroniseren. Daar zie ik 'Voeg een of meerdere Squeezebox muzieksystemen toe om ze te synchroniseren voor optimale audio in meerdere kamers tegelijk'. Volgens mij de je dit als je meerdere SB-en hetzelfde wil laten afspelen. Los daarvan, ik heb een muzieksysteem toegevoegd, die ik niet zie..
Maar kom nu wel bij de kern van het probleem denk ik.
