chinese divers

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

chinese divers

Bericht door floeper »

Hoi Allemaal,

Ik vroeg me af, zijn er mensen die ervaring hebben met goedkope drivers van bijvoorbeeld aliexpress?

Ikzelf heb vandaag een setje ribbon tweeters besteld. voor 24€ per setje is het spotgoedkoop, met een grote kans dat ik er niks mee kan, maar gezien de grafiek wilde ik ze wel eens proberen.

Andere mensen die iets dergelijks hebben getest?

Even voor de duidelijkheid, Ik ben niet op zoek naar redenen om dit niet te doen :hide: maar meer kijken of er hidden gems te vinden zijn en hoe deze geimplementeerd zijn.

Mvg,

Coen
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: chinese divers

Bericht door PimDriessen »

Hoi Floeper,
Ben heel benieuwd hoe dat klinkt, ziet er zo op het eerste gezicht niet slecht uit, maar de prijs verraad misschien wel een addertje onder het gras.
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: chinese divers

Bericht door pappaleo »

Dezelfde driver is al eens aan de orde gekomen: in dit en in dit topic.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: chinese divers

Bericht door ds23man »

Het bekende riedeltje:

1. Het zijn geen ribbons, laat staat AMT. Zij gewoon planar's.
2. Gepubliceerde spec's komen NOOIT overeen met de werkelijkheid.
3. Onderlinge productieverschillen zijn vaak dramatisch, je moet 50 bestellen om 2 gelijke te matchen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: chinese divers

Bericht door ray5150 »

Waar laat je dan de 48 units die je overhoud :?: :idea:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: chinese divers

Bericht door ds23man »

Op marktplaats. :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: chinese divers

Bericht door dre »

Voor die prijs lijkt het me geen verkeerde unit.
Het is inderdaad wel een planar,maar dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: chinese divers

Bericht door Henkjan »

ze verkopen ook B&G Neo3 klonen:
https://nl.aliexpress.com/item/Diy-moni ... 9329&tpp=1

maar die spreiding is wel een ding, zelfs toen B&G de productie nog zelf deed, vielen er vrij grote percentages af bij de QC hier in Europa. meer dan 3dB verschil tussen drivers bijvoorbeeld.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: chinese divers

Bericht door ds23man »

Henkjan schreef:
ze verkopen ook B&G Neo3 klonen:
https://nl.aliexpress.com/item/Diy-moni ... 9329&tpp=1

maar die spreiding is wel een ding, zelfs toen B&G de productie nog zelf deed, vielen er vrij grote percentages af bij de QC hier in Europa. meer dan 3dB verschil tussen drivers bijvoorbeeld.
Toch wel weer knap die meting, dat haalt zelfs de neo8s niet in het laag.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: chinese divers

Bericht door toetertje »

Ik heb ze ook, en klankmatig vallen ze beslist niet tegen.

Ik had ook nog een ander setje tweeters besteld bij ali.
Deze waren nog iets goedkoper, en klinken ook best goed.
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: chinese divers

Bericht door floeper »

Ds23man, ik snap dat wat er staat in dit soort gevallen te perfect lijkt, en ga ook zeker niet van de gegeven specs uit. Maar dit topic is niet om die chinese drivers af te vallen, maar ben benieuwd of er mensen ervaring mee hebben, dus iedereen alvast bedankt voor wat er al gedeeld is.

Het is voor mij ook een experiment, om van te leren, Ribbon/AMT/planar, who cares, in dit geval gaat het om wat het ding daadwerkelijk kan en of het bruikbaar is en in wat voor design het zou passen.
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: chinese divers

Bericht door floeper »

@toetertje, in wat vior design (s) heb je ze gebruikt?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: chinese divers

Bericht door toetertje »

Ik heb ze in een klassieke 3 weg monitor van scan speak geprobeerd.
Ze spelen alleen nog wat te luid. Maar ik ben nu met een andere (Htr) set
bezig. Maar daar zijn ook nieuwe chinese tweeters in gekomen, en die
bevallen mij ook prima.
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: chinese divers

Bericht door floeper »

Ze klinken echt fantastisch (voor een tweeter van 12€ps). Ik heb betere tweeters gehoord, maar die gingen al snel richting de €80+ regio.
Plaats reactie