Driehoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Driehoekje.

Bericht door pappaleo »

Woensdag een tripje met een paar vrienden naar Stassen in Tegelen gemaakt, gevestigd in dat leuke kasteeltje.

We werden heel hartelijk ontvangen en kregen een rondleiding door het gebouw met zijn diverse luisterruimtes gevolgd door een prima kop koffie.

Muziek werd er ook geluisterd. Een van mijn vrienden, een B&W fan, wilde eerst de 803 horen die daar stond opgesteld. Klonk in eerste instantie prima, veel detail (heel anders dan de wollig klinkende B&W 604S3 die ik hier ook thuis heb staan). Na een tijdje had ik toch de indruk dat je overspoeld werd met detail, het werd wat rommelig en de speaker "betrok" je niet bij de muziek.

Lachend werd toen een ca 50cm hoog schitterend afgewerkt luidspekertje aangesloten van een mij onbekend merk: Triangle Magellan (de Duetto).

Mijn bek viel open. WTF? :shock:
De drie keer zo dure B&W's volkomen weggespeeld. Kansloos. Alles klopte, van laag tot hoog, ruimtelijkheid en muzikaliteit. Fenomenaal, ik heb nog een heleboel te leren op het gebied van luidsprekerontwerp.

Dat merk maakt ook grote (en heel dure) luidspekers. In een zaaltje stonden de Grande Concerto. Twee zuilen van 2m20 hoog die voor een halve ton van eigenaar kunnen wisselen. Daar was ik nu wel heel benieuwd naar. Er werd een platenspeler aangezwengeld en de bekende plaat (vinyl dus) van Roger Waters werd opgezet.

Ik ken de plaat behoorlijk goed, maar in de achtergrondgeluidjes valt nog veel meer waar te nemen dan ik me ooit voorgesteld had. Ondanks het volume klonk alles nog vrij rustig en vanzelfsprekend. Fabelachtig.

Het is dat ik besef dat die dingen meer luisterruimte nodig hebben dan ik ze kan bieden om zo tot hun recht te komen als ik ze gehoord heb. Anders was ik een hypotheekgesprek aangegaan. :rofl: :rofl:

Zo, dat moest ik even kwijt. Het zou zomaar kunnen zijn dat er een model van de triangel in huize PappaLeo zijn opwachting maakt.

Stassen, bedankt. :mrgreen:
Triangle Magellan Duetto
Triangle Magellan Duetto
2036813.jpg (36.78 KiB) 953 keer bekeken
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Driehoekje.

Bericht door Shadow »

Voor 2600 't stuk zou ik ook even met mamalou overleggen voor je daar mee thuis komt, je luistert nu naar 2 budgetspeakers, een verkouden B&W of een antieke Isobarix waarvan je zelf zei dat de units verlopen [-X
En ik denk dat er geen Supertech radio aan hing ](*,)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Driehoekje.

Bericht door ds23man »

Ik zou het eerst maar eens beluisteren in je eigen, bekende luisteromgeving voordat je conclusies trekt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Driehoekje.

Bericht door Shadow »

Ja ik denk dat ze bij Stassen ook wel weten hoe je een luisterruimte aan kleed...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Driehoekje.

Bericht door ray5150 »

Deze foto is wat duidelijker :
Triangle_Duetto2_1.jpg
ds23man schreef:
Ik zou het eerst maar eens beluisteren in je eigen, bekende luisteromgeving voordat je conclusies trekt.
Dan kan hij hem gelijk openschroeven om de filters te documenteren. :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Driehoekje.

Bericht door pappaleo »

Shadow schreef:
Voor 2600 't stuk zou ik ook even met mamalou overleggen voor je daar mee thuis komt
Gelukkig bepaal ik zelf waar ik naar luister en wat ik er aan uitgeef. :mrgreen:
Shadow schreef:
je luistert nu naar 2 budgetspeakers, een verkouden B&W of een antieke Isobarix waarvan je zelf zei dat de units verlopen [-X
Klopt. Daarom is er ook ruimte voor verbetering.
Shadow schreef:
En ik denk dat er geen Supertech radio aan hing ](*,)
Nee, Marantz.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Driehoekje.

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
Ik zou het eerst maar eens beluisteren in je eigen, bekende luisteromgeving voordat je conclusies trekt.
Vanzelfsprekend.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Driehoekje.

Bericht door Shadow »

Wat voor Marantz? PM10?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Driehoekje.

Bericht door pappaleo »

Shadow schreef:
Ja ik denk dat ze bij Stassen ook wel weten hoe je een luisterruimte aan kleed...
Ja, hoewel de beperkingen ook gedemonstreerd werden door in de handen te klappen om te laten horen dat de akoestiek ook niet volkomen ideaal was.

En de B&W van €17500pp werd gedemonstreerd in dezelfde ruimte op dezelfde plek.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Driehoekje.

Bericht door Walt »

Ik denk een speciale uitvoering, Marantz MC PM10 Crypt, SE limited.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Driehoekje.

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
Dan kan hij hem gelijk openschroeven om de filters te documenteren. :mrgreen:
Dat heeft weinig zin als je niet beschikt over dezelfde units.
Laatst gewijzigd door pappaleo op do 23 nov 2017, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Driehoekje.

Bericht door Shadow »

Maar om te zien is het een lekker speakertje hoor :kwijl:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Driehoekje.

Bericht door pappaleo »

Shadow schreef:
Wat voor Marantz? PM10?
Ja, het was niet de PM5005 :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Driehoekje.

Bericht door Shadow »

Da's Hypex Ncore dus :rock:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Driehoekje.

Bericht door pappaleo »

Shadow schreef:
Maar om te zien is het een lekker speakertje hoor :kwijl:
Ook om te zien inderdaad. Tadelloze afwerking.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Driehoekje.

Bericht door Walt »

Wel met een Marantz voortrap ervoor die alsnog het geluid verpest he, zou Gerhard zeggen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Driehoekje.

Bericht door Pjotr »

Leo is verliefd Afbeelding

En tegen de criticasters: Een beetje geoefend oor luistert wel door de akoestiek heen en kan best de kwaliteiten beoordelen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Driehoekje.

Bericht door Shadow »

Ik vind het Marantz sausje over het algemeen erg fijn :hide:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Driehoekje.

Bericht door pappaleo »

pappaleo schreef:
Het zou zomaar kunnen zijn
Ik loop niet te hard van stapel hoor. Ik maakte zelf nog een voorbehoud :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Driehoekje.

Bericht door Shadow »

Wanneer heb je ze staan?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Driehoekje.

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef:
Leo is verliefd Afbeelding
:mrgreen: Ja alweer een jaar of 30. Onverminderd :wink:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Driehoekje.

Bericht door pappaleo »

Shadow schreef:
Wanneer heb je ze staan?
Hoogstwaarschijnlijk nooit. Zo nuchter ben ik ook nog wel.

Maar dat ik (zeer) positief verrast werd moge duidelijk zijn.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Driehoekje.

Bericht door pappaleo »

Ok, bye.
Laatst gewijzigd door pappaleo op vr 24 nov 2017, 7:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Driehoekje.

Bericht door Shadow »

Heb dat gehad met een speaker van een budget wedstrijd ooit es... :-k
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Driehoekje.

Bericht door SSassen »

Ik zie een 17cm woofer met faseplug en een tweeter met traxtix hoorn, hoe moeilijk kan het zijn?
Plaats reactie