Ik heb de 2x24V ringkern en de losse 8V trafo van Anne aangeschaft.
Nu ik alles binnen heb borrelen er natuurlijk allemaal vragen op, ik hoop dat jullie me er een beetje doorheen kunnen loodsen.
Gelukkig heb ik uit Toetertjes topic een mooie voorbeeldfoto, mijn uitvoering is wat simpeler omdat er geen PI in zit.
1) De ringkerntrafo heeft 2 rode draden waarvan is verwacht dat die naar de netentree moeten lopen.
Daarnaast zitten er 2 sets blauw/zwart waarvan er 1 set met gele krimpkous is gemarkeerd, ik denk om ze uit elkaar te houden.
Is het nu de bedoeling dat ik de blauwe en zwarte in elkaar twist en net voor het printje weer scheid?
Er zitten 3 schroefjes op het printje 26v-GND-26V dus ik ga er vanuit dat de blauwe in de 26V gaan en dat de zwarte beide in de middelste GND gaan, klopt dat?
2) Voor de gloei heb ik dus deze trafo https://www.eoo-bv.nl/print-trafo-vanaf ... 8v-1a.html
Een zijde naar het printje en de andere naar de netentree, dat moet lukken.
Het is alleen een blokje met flaporen en aan de onderzijde 4 pinnen, wat is de beste manier om zoiets te monteren?
Draadjes vastsolderen, voorzien van krimpkous en 'zwevend' met schroeven monteren zodat de draden er onderuit komen?
Moeten deze draden dan ook weer zoveel mogelijk getwist worden?
3) LS bedrading ook twisten neem ik aan?
4) Signaalkabel, ik las ergens in het CA topic dat men daar het beste een coax kabel voor gebruikt.
Buitendraad aan massa en voor het printje weer samenvoegen en in de GND schroeven?
Ben ik een beetje op de goede weg of krijg ik brand als ik het zo aansluit?