Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Firmware upgrade op m'n AFDAC
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Lijkt mij verlengkabel wel. Zaal 10 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Ook weer thuis. Is niet mijn kabel.
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Overal netjes aan de snelheid gehouden, heenweg was een kwartiertje korter.
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Tof om mee te maken! Zo veel verschillende dingen gezien en gehoord, echt een leuke ervaring
Voor mij waren de CT218's de verrassing van de dag: ik weet nog hoe ik stond te kijken dat het geluid bij binnenkomst niet uit de luidsprekers van satefan kwam, maar 'uit die kleine zwarte dingetjes'. Mooi spul!
De set van RNacoustics heeft me overdonderd op plaatsing en dat afgronddiepe en krachtige laag
Ik ben niet zo van de orgels, maar dit was behoorlijk overtuigend
Werd voor mij wel wat rommeliger bij snellere, meer poppy nummers, maar voor klassiek volgens mij echt ge-wel-dig. Welk nummer was dat trouwens van die a capella Ierse dame?
De Illuminas vond ik ook erg mooi: heel mooie weergave en dito afwerking met dat fineer! Prachtig om te zien en te horen spelen dus. Vond ook die laatste versterker die er aan hing inspirerend: welke was dat nou precies?
De laatste set die ik gehoord heb was de buizenbak (welke?) in kamer 8 met die bruine 'jaren 70 look' luidsprekers. Er werd jazz gedraaid en de combo tussen versterker en luidsprekers was zo lekker dat je de rook in de jazz kroeg haast kon ruiken
Mooie combo! Moet zeggen dat die buizenbak er ook wel erg mooi uit zag, alhoewel ik hem alleen vanuit de achterkant van de kamer gezien heb.
Set die voor bij het beste klonk en die het best gebalanceerd leek te zijn waren de speakers van satefan. Toen die vier units begin van de middag stonden te blazen was ik echt verbaasd: zo'n mooie balans met zulke relatief kleine units
Petje af. Bouwwerk ook op locatie al geprezen: echt heel vet met die plakjes constructie van multiplex. Hulde
Voldoende reden om me zelf druk te maken om de Columns af te krijgen, dan kunnen die volgend jaar ook mee in het vergelijk. Sterker nog: dan is het nog veel beter om een oordeel te kunnen vellen over bronnen en versterkers. Dat is toch wel heel lastig op onbekende luidsprekers/met voor mij vaak onbekende muziek. Desalniettemin een mooie dag zo, dank!
Voor mij waren de CT218's de verrassing van de dag: ik weet nog hoe ik stond te kijken dat het geluid bij binnenkomst niet uit de luidsprekers van satefan kwam, maar 'uit die kleine zwarte dingetjes'. Mooi spul!
De set van RNacoustics heeft me overdonderd op plaatsing en dat afgronddiepe en krachtige laag
De Illuminas vond ik ook erg mooi: heel mooie weergave en dito afwerking met dat fineer! Prachtig om te zien en te horen spelen dus. Vond ook die laatste versterker die er aan hing inspirerend: welke was dat nou precies?
De laatste set die ik gehoord heb was de buizenbak (welke?) in kamer 8 met die bruine 'jaren 70 look' luidsprekers. Er werd jazz gedraaid en de combo tussen versterker en luidsprekers was zo lekker dat je de rook in de jazz kroeg haast kon ruiken
Set die voor bij het beste klonk en die het best gebalanceerd leek te zijn waren de speakers van satefan. Toen die vier units begin van de middag stonden te blazen was ik echt verbaasd: zo'n mooie balans met zulke relatief kleine units
Voldoende reden om me zelf druk te maken om de Columns af te krijgen, dan kunnen die volgend jaar ook mee in het vergelijk. Sterker nog: dan is het nog veel beter om een oordeel te kunnen vellen over bronnen en versterkers. Dat is toch wel heel lastig op onbekende luidsprekers/met voor mij vaak onbekende muziek. Desalniettemin een mooie dag zo, dank!
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Oh, en tof om her en der gezichten te krijgen bij de forumnamen trouwens. Had hannesie 30 jaar jonger verwacht, bijvoorbeeld
Sowieso lag de gemiddelde leeftijd wat hoger dan ik verwacht had
Voelde me wel wat jong, zullen we maar zeggen

Sowieso lag de gemiddelde leeftijd wat hoger dan ik verwacht had
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Even een berichtje over de cd's van Robin Haijes: die doen het niet
Er is een foutje gemaakt in de fabriceerproces waardoor ze geen geluid weergeven (waarschijnlijk zijn ze gewoon niet voorzien van 1-tjes en 0-etjes). Dit gaan we uiteraard rechttrekken, Robin weet er ook al van. Sommigen van jullie hebben de cd ter plaatse al geretourneerd, anderen - zoals ook ik - hebben de cd nog bij zich.
We komen hier nog op terug de komende dagen.
Stuur even een berichtje naar mij (via PB) waarin je laat weten of jij de cd hebt aangeschaft en of je hem nog in bezit hebt. We zorgen dat dit zsm in orde wordt gemaakt.
Verder wil jullie bedanken voor de deelname, de prima sfeer, de genomen én getoonde flexibiliteit. Ik ben wederom zeer onder de indruk van wat ik allemaal voorbij heb zien komen, petje af!
Tot volgend jaar weer!
Er is een foutje gemaakt in de fabriceerproces waardoor ze geen geluid weergeven (waarschijnlijk zijn ze gewoon niet voorzien van 1-tjes en 0-etjes). Dit gaan we uiteraard rechttrekken, Robin weet er ook al van. Sommigen van jullie hebben de cd ter plaatse al geretourneerd, anderen - zoals ook ik - hebben de cd nog bij zich.
We komen hier nog op terug de komende dagen.
Stuur even een berichtje naar mij (via PB) waarin je laat weten of jij de cd hebt aangeschaft en of je hem nog in bezit hebt. We zorgen dat dit zsm in orde wordt gemaakt.
Verder wil jullie bedanken voor de deelname, de prima sfeer, de genomen én getoonde flexibiliteit. Ik ben wederom zeer onder de indruk van wat ik allemaal voorbij heb zien komen, petje af!
Tot volgend jaar weer!
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Ja thuus! Zo dwars door rotjeknor op zaterdagavond
dat was druk!
Heren allen bedankt voor weer een gezellige dag met voor mij als extra verrassing de speakers van Stefan en van Roland
Heren allen bedankt voor weer een gezellige dag met voor mij als extra verrassing de speakers van Stefan en van Roland
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
De nieuwe generatie!Boemeltje schreef:Oh, en tof om her en der gezichten te krijgen bij de forumnamen trouwens. Had hannesie 30 jaar jonger verwacht, bijvoorbeeld![]()
Sowieso lag de gemiddelde leeftijd wat hoger dan ik verwacht hadVoelde me wel wat jong, zullen we maar zeggen
![]()
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Bedankt voor de leuke dag allemaal.
Veel leuke bouwsels voorbij zien komen en een prima sfeertje inderdaad!
Helaas toch weer te weinig foto's gemaakt.
Fijn dat de Illumina's nog even konden spelen op de versterker van Toetertje, dat klonk mij toch wat beter in de oren als met Le Monstre maar het vergelijk is niet helemaal eerlijk omdat het tijdens de eerste sessie vrij rumoerig in de zaal was.
Op een gegeven moment zat ik met Leeuwarden en ouwebok te luisteren en we vonden de Illumina's erg mooi spelen, bijna on-scan speak-achtig... bleek even later dat we naar de OOOB's van Henk-Jan zaten te luisteren
Veel leuke bouwsels voorbij zien komen en een prima sfeertje inderdaad!
Helaas toch weer te weinig foto's gemaakt.
Fijn dat de Illumina's nog even konden spelen op de versterker van Toetertje, dat klonk mij toch wat beter in de oren als met Le Monstre maar het vergelijk is niet helemaal eerlijk omdat het tijdens de eerste sessie vrij rumoerig in de zaal was.
Op een gegeven moment zat ik met Leeuwarden en ouwebok te luisteren en we vonden de Illumina's erg mooi spelen, bijna on-scan speak-achtig... bleek even later dat we naar de OOOB's van Henk-Jan zaten te luisteren
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Nou nog vrouwen, Aat is nog steeds op zoek naar een glimmende doos.........dre schreef:De nieuwe generatie!Boemeltje schreef:Oh, en tof om her en der gezichten te krijgen bij de forumnamen trouwens. Had hannesie 30 jaar jonger verwacht, bijvoorbeeld![]()
Sowieso lag de gemiddelde leeftijd wat hoger dan ik verwacht hadVoelde me wel wat jong, zullen we maar zeggen
![]()
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Misschien kunnen we een ombouwkit ontwikkelen. 
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Ik heb maar een paar foto's gemaakt.
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
En dan elke ZBA dag een demodre schreef:Misschien kunnen we een ombouwkit ontwikkelen.
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Die kan wel eens van mij zijn.Henkjan schreef:151102356655186605236.jpg
Van wie is dit:
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
9 dacht ikRNacoustics schreef:Lijkt mij verlengkabel wel. Zaal 10![]()
ik hoor t wel... ik neem m wel mee naar Hengelotoetertje schreef:Die kan wel eens van mij zijn.Henkjan schreef:151102356655186605236.jpg
Van wie is dit:![]()
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Het is niet die van mij.Henkjan schreef:9 dacht ikRNacoustics schreef:Lijkt mij verlengkabel wel. Zaal 10![]()
ik hoor t wel... ik neem m wel mee naar Hengelotoetertje schreef:Die kan wel eens van mij zijn.Henkjan schreef:151102356655186605236.jpg
Van wie is dit:![]()
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Ik ben heel benieuwd of de vriendelijke jongedame achter de bar al weer een beetje bekomen is van van de bestelling van Andre, Aad, mijzelf en nog iemand wiens naam ik even kwijt ben... Het had niet veel gescheeld of ik had haar voor de zekerheid een half Valiumpje moeten geven 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Dat was inderdaad op het randje......
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Het was inderdaad een beetje rommelig.....Leeuwarden schreef:Ik ben heel benieuwd of de vriendelijke jongedame achter de bar al weer een beetje bekomen is van van de bestelling van Andre, Aad, mijzelf en nog iemand wiens naam ik even kwijt ben... Het had niet veel gescheeld of ik had haar voor de zekerheid een half Valiumpje moeten geven
