Sorry ik was een beetje lui. T zijn gewone trafo’s: één ringkern en één bobbin trafo.paulebappie schreef:Ik vind de 1:1 trafo's een beetje verwarrend. Of zijn dit 2 gewone trafo's?
Klopt helemaalErgens in de kast zou ik 1 centraal aardpunt maken, daar komen alle 0-punten van de schakelingen bij elkaar. Dit punt dan via 1 ground loop breaker aan de kast verbinden. Als je de 0-punten aan het eind van de voedingen neemt heb je ook meteen de 0 van de schakeling te pakken. (let op voor ground loops).
Ook fijn leesvoer: http://www.diyaudio.com/forums/diyaudio ... ction.html
edit: Ik lees net dat je 2 kasten gebruikt en de voedingen dus in een aparte kast zet
Ah ok dus wat je zegt is alle nulpunten aan elkaar knopen in kast 1 (voedingkast) en dan een RC en een korte kabel afgeschermd naar kast 2 (pi en DAC). In kast 2 vervolgens ook een centraal aardpunt maken waar alle nullen bij elkaar komen incl die uit kast 1 (voedingkast).Dan zou je wellicht toch 2 breakers in kunnen zetten. Maar in de kast van de dac, pi, etc. 1 ground loop breaker toepassen.
Dan komen de 0-punten in de tweede kast bij elkaar. Zie de 2 kasten als 1 schakeling en kies in dit geheel 1 centraal 0-punt. Je moet dus netjes alle 0-lijnen uit de voedingskast pas in de 2e kast aan elkaar knopen.
Nadeel van deze opstelling: lange voedingslijnen die ook nog eens buiten de kast doorgevoerd worden. Probeer de psu-lijnen zo kort mogelijk te houden en scherm de doorvoerkabel af. 1 kant van de afscherming aan de bron kant aan de kast verbinden.
Hartstikke bedankt voor de links. Heb ze bijna geheel doorgelezen.
Waar ik bang voor ben is conductive coupling tussen de vieze wisselstroom nul van de trafo en de mooie schone gelijkstroom nul na het voedingsboard. Zou dat kunnen of begrijp ik dat niet goed?

Daarom wilde ik een speciale RC voor de schone gelijkstroom nul (van het sjöström board).
Op het sjöström board wordt wel een groundplane gebruikt dus mischien is dat wel exact dezelfde nul als de ingang en zeg je daarom dat het geen issue is. Probeer het geheel te begrijpen.
Verder is jou verhaal me denk ik helemaal duidelijk en goed om te weten want eerlijk gezegd dat ik dit gehele aardingsplan niet meegenomen in m’n ontwerp dus nogmaals bedankt daarvoor
Oh korte andere vraag. Bobbin trafo hoef ik niet aan de lamellen te aarden toch? Het is een geïsoleerde trafo.