Ook kwam ik enkele situaties tegen die ik zeker moet aanpassen/vervangen!!
Nu vraag ik me af welke onderdelen ik het beste kan vervangen, en als ik het vervang welke upgrade daar in te doen.
Als eerste merkte ik op dat er niet de originele tweeter in zit, maar een upgrade. nl de scan speak 2905/9300000. Welke modificatie behoort er officieel aan het filter gedaan te worden? Als je het filter ziet (zie foto) is daarin al een modificatie voor de tweeter? (heb ook gelezen dat er eigenlijk geen modificatie nodig is...)
De bedrading van de tweeter is uiterst belabberd. Zie de verlenging
Welke onderdelen zorgen voor het meest en mooist sprankelijke sound in het filter? MKP+ ? Maar wil 'm verder wel roomzacht houden en niet schel/hard laten klinken.
Op het laag kan je, als ik het goed begrijp, een trafokernspoel plaatsen. Welke komen hier allemaal voor in aanmerking? Niet de allerduurste maar een mooie middenmoter... Dit was volgens mij de duurste variant: FE96/6.8/160 of FE130/6.8/25 relatief goedkopere tegen de duurdere. Of is zo een interessant: I96/6.8/085
En wat zal het grote verschil zijn met de huidige spoel die er in zit?
Welke interessante upgrades kan ik nog meer doen als jullie dit filter zo zien?
Is het verder toch aan te raden om het filter opnieuw op te bouwen en deze buiten de kast te monteren (netjes misschien met een transparant plaatje op de achterzijde van de speaker, zoiets: filter zichtbaar
Dit is het filter vanuit t ontwerp, weet niet of het huidige filter exact gelijk is aan dit schema. Zover ben ik nog niet: