het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
Re: het "te koop gezien" topic....
Is voor mij om de hoek en ik ga naar Alphen. Dus als iemand wat nodig heeft...
Stel dat ik als buizenleek een klein SE versterker zou willen maken, wat zou ik dan voor trafo's van de beste man moeten overnemen?
Stel dat ik als buizenleek een klein SE versterker zou willen maken, wat zou ik dan voor trafo's van de beste man moeten overnemen?
Re: het "te koop gezien" topic....
Hij heeft het al een beetje voorgesorteerd. Gewoon 1 voedingstrafo en een paar uitgangen. Wanneer je nog keuze hebt: de dikste (meeste ijzer) die je kan vinden.
Succes, Paul
Succes, Paul
Re: het "te koop gezien" topic....
Twee UGT en een voedingstrafo.Een beginnend zelfbouwer zou wel ergens een smoorspoel moeten halen.SE versterkers zijn nogal gevoelig voor brom op de voeding.knuisje schreef:Is voor mij om de hoek en ik ga naar Alphen. Dus als iemand wat nodig heeft...
Stel dat ik als buizenleek een klein SE versterker zou willen maken, wat zou ik dan voor trafo's van de beste man moeten overnemen?
Omdat in die ouwe toestellen meestal een handigheidje zat om het zonder die spoel te doen zullen de UGT wel daarop voorzien zijn.Hoef je niet te gebruiken maar om 't wel te doen kun je dan niet zomaar een standaard ontwerpje nabouwen.
Anne
Re: het "te koop gezien" topic....
De Music Angel 845SE van Anko/ Buisbuzz staat alweer te koop....
Wel met een duidelijk verhaal erbij, en zelfs een verwijzing naar dit topic.
Benieuwd welke 845 hiervoor in de plaats is gekomen. Zoveel modellen zijn er nu ook weer niet op de markt, en veel ervan zijn angstaanjagend duur.
@buisbuzz: misschien ook maar even hier op het forum te koop zetten??
Wel met een duidelijk verhaal erbij, en zelfs een verwijzing naar dit topic.
Benieuwd welke 845 hiervoor in de plaats is gekomen. Zoveel modellen zijn er nu ook weer niet op de markt, en veel ervan zijn angstaanjagend duur.
@buisbuzz: misschien ook maar even hier op het forum te koop zetten??
Re: het "te koop gezien" topic....
@Anne: het ligt ongetwijfeld aan mijn beschadigde oren, maar ik heb een paar keer met redelijk succes een EL84 SE versterktje gebouwd waar geen smoorspoel in te bekennen was, ook niet als extra wikkeling op de UGT. Een weerstand van 150 ohm, 10 watt, dat was het wel.
Natuurlijk kan alles beter en in mijn huidige SE komt een forse smoorspoel, maar dat doe ik vooral vanwege al die waarschuwende geluiden hier (en omdat ik een gaaf ingegoten exemplaar ben tegengekomen), niet vanwege de particuliere luister-ervaring.
Gelukkig kost een smoorspoel je de kop niet. Ik heb er meerdere op het forum voor oude radio's gekocht rond de 5 euro. Je moet er alleen wat ruimte voor reserveren op je chassis en het niet achteraf proberen er in te schoenlepelen....
Groeten, Paul
Natuurlijk kan alles beter en in mijn huidige SE komt een forse smoorspoel, maar dat doe ik vooral vanwege al die waarschuwende geluiden hier (en omdat ik een gaaf ingegoten exemplaar ben tegengekomen), niet vanwege de particuliere luister-ervaring.
Gelukkig kost een smoorspoel je de kop niet. Ik heb er meerdere op het forum voor oude radio's gekocht rond de 5 euro. Je moet er alleen wat ruimte voor reserveren op je chassis en het niet achteraf proberen er in te schoenlepelen....
Groeten, Paul
Re: het "te koop gezien" topic....
6x Visaton F8SC 4 Ohm nieuw
€5,- per stuk of alle 6 voor €20,-
https://link.marktplaats.nl/m1223390605
€5,- per stuk of alle 6 voor €20,-
https://link.marktplaats.nl/m1223390605
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: het "te koop gezien" topic....
Ohio Sound TD-88
Bestaande uit onderstaande Philips drivers:
AD12252/W8
AD50600/SQ8
AD11600/T8
Foto is niet van de advertentie.
https://link.marktplaats.nl/m1223388635
Bestaande uit onderstaande Philips drivers:
AD12252/W8
AD50600/SQ8
AD11600/T8
Foto is niet van de advertentie.
https://link.marktplaats.nl/m1223388635
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op vr 10 nov 2017, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: het "te koop gezien" topic....
Met al die speakers zo los in een doos gefrot, vrees ik ervoor dat de konussen niet zonder schade zijn...
Re: het "te koop gezien" topic....
Focal woofer en Morel tweeter:
https://link.marktplaats.nl/m1223420477
https://link.marktplaats.nl/m1223420477
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic....
En, was jij de gelukkige? Denk dat er veel belangstelling was.beijert schreef:Ik hoop dat ik daar achter ga komen..
Re: het "te koop gezien" topic....
Yep, ben net weer thuis.
Vooral veel belangstelling zoals vaker op marktplaats, een hoop gezeur om bepaalde modellen en zo. Terwijl de prijs gewoon echt wel goed is.
Vooral veel belangstelling zoals vaker op marktplaats, een hoop gezeur om bepaalde modellen en zo. Terwijl de prijs gewoon echt wel goed is.
Re: het "te koop gezien" topic....
Moet ik nog bekijken, krijgen zo verjaardagsvisitie en zijn nu als een dolle het huis toonbaar aan het maken..
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic....
Inderdaad, voor zo'n prijs moet je gewoon niet zeuren, er was voldoende te zien op de foto's om het bedrag al te rechtvaardigen. Maar da's Maarktplaats hé, een afspiegeling van Nederland. Mooi dat jij de verzameling te pakken hebt!beijert schreef:Vooral veel belangstelling zoals vaker op marktplaats, een hoop gezeur om bepaalde modellen en zo. Terwijl de prijs gewoon echt wel goed is.
Re: het "te koop gezien" topic....
Niet zonder kleerscheuren er vanaf gekomen helaas.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: het "te koop gezien" topic....
Zeker, oa. Twee maal de AD0211 en AD163 t15 nieuw in doos. Twee nieuwe 8 inchers in doos, één met mfb, wat auto speakertjes.
Helaas ook een hoop enkele stuks isophon, goodmans.
Helaas ook een hoop enkele stuks isophon, goodmans.
Re: het "te koop gezien" topic....
Mooie terracotta hoorns..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic....
TangBand W3-1723 coax, wellicht leuk voor in een Needle:
https://link.marktplaats.nl/m1228319277
https://link.marktplaats.nl/m1228319277
