Ikea Bekant scherm
Moderator: Beheerdersteam
Ikea Bekant scherm
Ik heb een kamer van 3,50 x 3,60 met een laminaatvloer allemaal harde voorwerpen (bureau en lage kasten).
Ik wil wat reflecties wegnemen. Zijn deze bruikbaar in een stereo opstelling:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70268811/
En waar kan ik die het beste toepassen. Het beste in mijn situatie zou achter de luidspreker zijn, maar heeft dat nut?
Ik wil wat reflecties wegnemen. Zijn deze bruikbaar in een stereo opstelling:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70268811/
En waar kan ik die het beste toepassen. Het beste in mijn situatie zou achter de luidspreker zijn, maar heeft dat nut?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ikea Bekant scherm
Het meeste effect is ze te gebruiken om de eerste reflectie van je zijmuren te dempen.
Re: Ikea Bekant scherm
Als je ze achterstevoren tegen de muur zet heb je superstoere absorptie 'wedges'. In de holle ruimte die erachter ontstaat, kun je nog extra absorberend materiaal verbergen voor breedbandigere absorptie. Tenminste, dan ga ik er vanuit dat er niet een dichte plaat in die dingen zit.
Re: Ikea Bekant scherm
Als ze niet bevallen, of niet werken, kun je ze toch makkelijk terug brengen. 
- Lohengrimas
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
- Locatie: 070
Re: Ikea Bekant scherm
Gaaf ding. Denk dat een paar strategisch geplaatste Ludde's ook wonderen doen. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/83235110/
Re: Ikea Bekant scherm
Helaas heb ik niet de mogelijkheid om ze zodanig te plaatsen om de eerste reflecties op te vangen. Links een deur en rechts een bureau met computer. Links achter een hoge kast en Rechts achter een raam met gordijnen. Het idee om ze omgedraaid te plaatsen spreekt mij wel aan. Overigens wil ik nog een hoogpolig tapijtje plaatsen voor de kast. zoiets als deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90259250/
Re: Ikea Bekant scherm
+1
Wij hadden van IKEA een sisal tapijt van 170x240 aan de muur, werkte voortreffelijk, tot het verschoot, en geen knallend rood meer was, hebben we het opgeruimd.
Wij hadden van IKEA een sisal tapijt van 170x240 aan de muur, werkte voortreffelijk, tot het verschoot, en geen knallend rood meer was, hebben we het opgeruimd.
Re: Ikea Bekant scherm
Dat is bijzonder, het werkte alleen toen het nog rood was?hannesie schreef:+1
Wij hadden van IKEA een sisal tapijt van 170x240 aan de muur, werkte voortreffelijk, tot het verschoot, en geen knallend rood meer was, hebben we het opgeruimd.
groet,
Aat
Re: Ikea Bekant scherm
Als je het van de muur haalt, en je ziet het effect van de jaren dan is kijken of er een alternatief is.
En dus niet gevonden
Re: Ikea Bekant scherm
Misschien Anne van den Heuvel eens langs laten komen:
http://www.viltexpo.nl/portfolio-item/a ... en-heuvel/
http://www.viltexpo.nl/portfolio-item/a ... en-heuvel/
