Coillon rings o.i.d
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28476
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Coillon rings o.i.d
Ah. Na Vim, Vanisch Gold, Champagne en een toiletblokje voegt HJ de galzeep nog even toe.......
Re: Coillon rings o.i.d
Back on topic. Ik heb er eentje voor de believers. Koilon-ringen werken niet. Bewijs maar eens het tegendeel.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28476
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Coillon rings o.i.d
Heeft iemand die dingen al eens om de binnenkomende faseleiding(en) in de meterkast geprobeerd. Volgens mij kan je dan alle zekeringen weglaten.....
Re: Coillon rings o.i.d
Op zo'n manier werk je jezelf in een onvoordelige postie:markbakk schreef:Back on topic. Ik heb er eentje voor de believers. Koilon-ringen werken niet. Bewijs maar eens het tegendeel.
Jij stelt iets, dus het is aan jou om het te bewijzen of aan te tonen.
En aantonen dat iets niet bestaat is niet zo makkelijk..
groet,
Aat
Re: Coillon rings o.i.d
Denk dat dat wel meevalt. De hypothese is gesteld, nu zie ik graag het experiment dat de hypothese verwerpt. En reken maar dat ik elk gepresenteerd experiment waarvan de uitkomst mij niet bevalt (met een beetje hulp van de non-believers) kan disclassificeren.AatV schreef:Op zo'n manier werk je jezelf in een onvoordelige postie:markbakk schreef:Back on topic. Ik heb er eentje voor de believers. Koilon-ringen werken niet. Bewijs maar eens het tegendeel.
Jij stelt iets, dus het is aan jou om het te bewijzen of aan te tonen.
Re: Coillon rings o.i.d
Heeft niks met Grieks te maken hoor, Frans is een Latijnse taal.
Met de bankenkrisis, al weer enige jaren geleden, was er in de VS iets met een benaming waaruit (achteraf) duidelijk te zien was dat het nep was.En iedereen? trapte erin.Wat precies weet ik niet meer, word te oud om alles te onthouden.
Zou kunnen dat de grappemaker die dit verzon ook een verbastering van het Frans gebruikte.
Koillon is niet ver van couillonner, met iemand ballen rammelen, belazeren
Ook "quel couillon", zeggen wij? wat een lul !
Anne
Met de bankenkrisis, al weer enige jaren geleden, was er in de VS iets met een benaming waaruit (achteraf) duidelijk te zien was dat het nep was.En iedereen? trapte erin.Wat precies weet ik niet meer, word te oud om alles te onthouden.
Zou kunnen dat de grappemaker die dit verzon ook een verbastering van het Frans gebruikte.
Koillon is niet ver van couillonner, met iemand ballen rammelen, belazeren
Ook "quel couillon", zeggen wij? wat een lul !
Anne
Re: Coillon rings o.i.d
Beste markbakk,
Als je het zo dwars/hoog zit, zoek dan eens contact met ‘Berret’ van het audiofreaks forum, hij kan je wel het 1 en ander aan van der heide tweaks laten horen denk ik. Beter zelf eens ervaren toch?
Groetjes Walter
Als je het zo dwars/hoog zit, zoek dan eens contact met ‘Berret’ van het audiofreaks forum, hij kan je wel het 1 en ander aan van der heide tweaks laten horen denk ik. Beter zelf eens ervaren toch?
Groetjes Walter
Re: Coillon rings o.i.d
Ja, zo lust ik er nog wel een paar: Vannacht om 02:43:21 vloog er een UFO overlangs de A37 nabij Klazienaveen volgens een boer die wakker werd van een knorrende maag. Niemand heeft de UFO gezien. Bewijs maar eens dat het niet zo was.markbakk schreef:Denk dat dat wel meevalt. De hypothese is gesteld, nu zie ik graag het experiment dat de hypothese verwerpt. En reken maar dat ik elk gepresenteerd experiment waarvan de uitkomst mij niet bevalt (met een beetje hulp van de non-believers) kan disclassificeren.AatV schreef:Op zo'n manier werk je jezelf in een onvoordelige postie:markbakk schreef:Back on topic. Ik heb er eentje voor de believers. Koilon-ringen werken niet. Bewijs maar eens het tegendeel.
Jij stelt iets, dus het is aan jou om het te bewijzen of aan te tonen.
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Coillon rings o.i.d
Het verschil tussen Mark en de boer is dat Mark beweert dat er niets is en het in twijfel getrokken tegendeel graag aangetoond wil zien. De boer beweert iets onwaarschijnlijks en legt de bewijslast van het tegendeel bij de sceptici.
Laat degenen die iets onwaarschijnlijks beweren de waarheid daarvan zelf maar aantonen.
Laat degenen die iets onwaarschijnlijks beweren de waarheid daarvan zelf maar aantonen.
Re: Coillon rings o.i.d
Psies en laat Mark maar bewijzen dat wat er niet is er ook daadwerkelijk niet is. Het zal nog een hele klus worden om dat wat er niet is eenduidig te omschrijven. Om te beweren/bewijzen dat iets er niet is zul je dat "iets" eerst moeten kunnen omschrijven.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Coillon rings o.i.d
Als iemand er in geloofd zal hij dat horen.
Iemand die het niet geloofd hoort niets.
Dit wetende heb ik me neergelegd dat in deze conflict situatie er simpel weg niets te bewijzen is, beide partijen er nooit uit zullen komen.
En daarom vrolijk lees wat deze tweaks bij sommige voor resultaten geven, want in hun beleving is er een verbetering. Dat vind ik leuk om te lezen.
Ze hoeven mij niet te overtuigen dat het werkelijk waar is, ik geloof heilig dat zei het kunnen waarnemen.
Iemand die het niet geloofd hoort niets.
Dit wetende heb ik me neergelegd dat in deze conflict situatie er simpel weg niets te bewijzen is, beide partijen er nooit uit zullen komen.
En daarom vrolijk lees wat deze tweaks bij sommige voor resultaten geven, want in hun beleving is er een verbetering. Dat vind ik leuk om te lezen.
Ze hoeven mij niet te overtuigen dat het werkelijk waar is, ik geloof heilig dat zei het kunnen waarnemen.
- Lohengrimas
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
- Locatie: 070
Re: Coillon rings o.i.d
Als ik ooit in een situatie van "underemployment" kom begin ik een fabriekje "Audiomanda" waarin ik op uiterst mystieke wijze koperen kabels en vergruisde potloodkernen ga instralen. Gepensioneerde tandartsen zullen in de rij staan voor het fabelhafte effect op hun sets!
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Coillon rings o.i.d
Vergeet ook niet dat een versterkt effect bereikt wordt als de tweaks goed ingesmeerd worden:
Re: Coillon rings o.i.d
Probleem is dat je eerst een "naam" moet opbpouwen, zoals bijvoorbeeld het (audiofiel gezien) sterke merk Duelund.Lohengrimas schreef:Als ik ooit in een situatie van "underemployment" kom begin ik een fabriekje "Audiomanda" waarin ik op uiterst mystieke wijze koperen kabels en vergruisde potloodkernen ga instralen. Gepensioneerde tandartsen zullen in de rij staan voor het fabelhafte effect op hun sets!
Daarna kan je rustig een stukje potlood in een kokertje stoppen, aansluitingen bevestigen en tot slot een behoorlijke prijs vragen voor al die moeite.
Zoiets dus (duelund en faber castel): groet,
Aat
Re: Coillon rings o.i.d
Het is ook een kwestie van geduld en uithoudingsvermogen zoals Bybee. De echte goeroe op dit gebied was toch wel de inmiddels overleden Peter Belt: https://www.stereophile.com/content/pet ... MAsIiIE.97 Hij gaf veel van zijn tweaks gratis weg en zijn ultieme tweak is ronduit geniaal en niet te overtreffen: Leg een blanco stukje papier onder één maar dan ook echt één van de voetjes van één van je apparaten. Dat hoeft niet eens een audioapparaat te zijn, mag ook de pendule op de schoorsteen zijn. En geniet daarna van de teweeggebrachte verbetering van je audioset! Dat papiertje moet wel echt blanco zijn, mogen ook geen voorbedrukte lijntjes op staan.
"The scientific grounding of Peter Belt's work has been called into question by many, but the man's sincerity, honesty, and integrity remain beyond doubt."
Dat laatste kun je van veel verkopers van mystieke doosje en plakkertjes helaas niet zeggen.
"The scientific grounding of Peter Belt's work has been called into question by many, but the man's sincerity, honesty, and integrity remain beyond doubt."
Dat laatste kun je van veel verkopers van mystieke doosje en plakkertjes helaas niet zeggen.
Re: Coillon rings o.i.d
Ik kende deze beste man niet, van wat ik nu gelezen heb zou hij wel eens de grondlegger kunnen zijn van de meeste hedendaagse audio tweaks.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Coillon rings o.i.d
Beslist en met dien verstande dat hij geen honderden euries vroeg voor een blikken doosje met een aarddraadje er aan. Het ging hem om de "Mindset" van de gebruiker, niet om de "Mindset" van de verkoper van al dat magie.
Re: Coillon rings o.i.d
Wel iedere dag een vers stukje papier?
Dan komt de mindset beter tot zijn recht.
Dan komt de mindset beter tot zijn recht.
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 05 nov 2017, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Coillon rings o.i.d
Ik geloof ook wel in zijn gedachtegoed. De tweaks veranderen niet zozeer het geluid van de set, maar de perceptie van de luisteraar. Verklaart mogelijk ook de werking van bijv. de Audiolamp. Door het aangename licht/gloeien van de lamp ervaart de luisteraar een soort van rust waardoor deze ontvankelijker is voor de informatie op de cd.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Coillon rings o.i.d
Ook als het stil is? Maar ok, er zullen weinig mensen zijn met tl bakken in hun luisterruimte. En die dat wel hebben zullen dat wel prettig vinden.ds23man schreef:Als je een tl bak in je luisterruimte hangt klinkt alles kil.
@Hannesie
Dat zal denk ik per mindset verschillen
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28476
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Coillon rings o.i.d
Bewijs het tegendeel maar eens.Pjotr schreef:Ook als het stil is? Maar ok, er zullen weinig mensen zijn met tl bakken in hun luisterruimte. En die dat wel hebben zullen dat wel prettig vinden.ds23man schreef:Als je een tl bak in je luisterruimte hangt klinkt alles kil.
