Een hybride versterker zonder zwiepende VU-meters, maar met groene gloeidraden: http://www.mcintoshlabs.com/us/Products ... ctId=MA252
Lijkt me leuk om na te bouwen, want hij zal wel spuugduur zijn.
Iemand een idee van het schema?
McIntosh MA252
Moderator: Beheerdersteam
Re: McIntosh MA252
Vermoed dat je daar niet veel van te weten komt.Rare jongens, veel geblaat weinig wol.
Zou me niks verwonderen dat die buizen voor de show zijn, hoogstens kathodevolgers.
Is voor lui die bij een schilderij staan te leuteren wat het kost, niet hoe mooi het (niet?) is
Anne
Zou me niks verwonderen dat die buizen voor de show zijn, hoogstens kathodevolgers.
Is voor lui die bij een schilderij staan te leuteren wat het kost, niet hoe mooi het (niet?) is
Anne
Dat zijn geen groene gloeidraden, maar kleine LED's die onder de buis gemonteerd zitten.
Vind het persoonlijk nogal
De kans dat je er een schema van gaat vinden is vrij klein, daarvoor is de versterker nog te kort op de markt.
Vind het persoonlijk nogal
De kans dat je er een schema van gaat vinden is vrij klein, daarvoor is de versterker nog te kort op de markt.
Steel je toch mooi de show met jeray5150 schreef:Dat zijn geen groene gloeidraden, maar kleine LED's die onder de buis gemonteerd zitten.
Vind het persoonlijk nogal![]()
Ik denk dat ze de 12AT7(ECC81) als SRPP (Series Regulated Push-Pull) gebruiken.
Als je die hoogohmig belast met een complementaire Darlington/MOSFET-eindtrap heb je verder geen spanningsversterking nodig.
De 12AX7(ECC83) kan gebruikt worden als (motorgestuurde) toon/volume regeling.
Als je die hoogohmig belast met een complementaire Darlington/MOSFET-eindtrap heb je verder geen spanningsversterking nodig.
De 12AX7(ECC83) kan gebruikt worden als (motorgestuurde) toon/volume regeling.