Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
John, ik weet niet of Knuis ze nog heeft liggen, ik kan anders voor zaterdag wel aan zo'n fetje komen, als ik dit vandaag voor de middag weet.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
OokHenkjan schreef:handig hè Farnell
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ok,
ik neem mee:
AF-DAC2 zo ver hij klaar is
Soldeerstation
BSS138 ( als ze binnen zijn (Conrad)) anders graag van Knuisje.
Achter in de auto heb ik dan nog plaats voor een ZBA Comp versterker en wat speakers
ik neem mee:
AF-DAC2 zo ver hij klaar is
Soldeerstation
BSS138 ( als ze binnen zijn (Conrad)) anders graag van Knuisje.
Achter in de auto heb ik dan nog plaats voor een ZBA Comp versterker en wat speakers
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Die andere organisaties ook niet, of je betaald de hoofdprijs aan bezorgkosten.Barry2001 schreef:Conrad? Die is er gegarandeerd niet morgen.
Lokaal in de stad zit ook niets fatsoenlijks meer.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Jazeker wel, EOO zoals Knuis al tipte. Vandaag voor 14:00 besteld is morgen binnen met briefpost a EUR 1,75. Conrad duurt altijd een paar dagen, magazijn in DL.
Trouwens, op 10 min rijden van de luisterdaglocatie zit nog een old school onderdelen zaakje (het is de vraag of ze dit specifiek in smd hebben natuurlijk).
Trouwens, op 10 min rijden van de luisterdaglocatie zit nog een old school onderdelen zaakje (het is de vraag of ze dit specifiek in smd hebben natuurlijk).
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dat is ook geen absolute zekerheid, ik heb ook wel eens een week gewacht op een zending van hunnie.Barry2001 schreef:Jazeker wel, EOO zoals Knuis al tipte. Vandaag voor 14:00 besteld is morgen binnen met briefpost a EUR 1,75.
jammer dat ik het gisteravond nog niet wist van die FET, heb vanmiddag een bestelling bij EOO opgehaald, had er graag een voor John meegnomen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Je kwam toch niet naar Hengeloooo?ray5150 schreef:Dat is ook geen absolute zekerheid, ik heb ook wel eens een week gewacht op een zending van hunnie.Barry2001 schreef:Jazeker wel, EOO zoals Knuis al tipte. Vandaag voor 14:00 besteld is morgen binnen met briefpost a EUR 1,75.
jammer dat ik het gisteravond nog niet wist van die FET, heb vanmiddag een bestelling bij EOO opgehaald, had er graag een voor John meegnomen.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Is het afgelopen zaterdag nog gelukt om het probleem op te lossen ?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Helaas niet, er was iets niet goed wat we terplekke niet konden meten.ray5150 schreef:Is het afgelopen zaterdag nog gelukt om het probleem op te lossen ?
Er is nu een nieuwe oscillator onderweg, hopen dat dit de oorzaak is.
De vorige had de soldeereilanden op een ongelukkige plaats zitten (alleen op de onderkant).
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Knuisje heeft een nieuwe oscillator geplaatst, de vorige zat idd niet goed.
Vanavond heerlijk zitten klussen onder het genot van een zingende DAC
Peter mijn dank is groot.
Vandaag wat frees mallen gemaakt, morgen maar eens herrie maken.
Vanavond heerlijk zitten klussen onder het genot van een zingende DAC
Peter mijn dank is groot.
Vandaag wat frees mallen gemaakt, morgen maar eens herrie maken.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik zie het helemaal voor me,
een dansende en swingende man, die voor het eerst lekkere herrie
uit een stukje elektronica hoort komen.

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Gefelici John, succes met de verdere bouw.
p.s. nog bedankt voor het lekkere wijntje!
p.s. nog bedankt voor het lekkere wijntje!
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
mmm
vanavond maar eens thuis kijken.
volgens mij heeft hannesie een camera bij mij hangen.
vanavond maar eens thuis kijken.
volgens mij heeft hannesie een camera bij mij hangen.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hannesie heeft me al geholpen met een NanoPi Neo2:-).
Afdac2 blijft echter "no lock" geven.
Wil toch eens zien of het lukt om de Neo2 via I2S aan te sluiten (zonder de Amanero dus).
Met wat hulp (natuurlijk, want ik kan niks zelf) op een buurforum de volgende aansluitingen uitgedokterd:
Pin - afk. -> Afdac JP4
8 - LRCK -> WC/D1
9 - BCK -> BC/CK
10 - DOUT -> DT/D2
GPIO1 pin1 3.3V -> X6 http://www.friendlyarm.com/index.php?ro ... uct_id=180
Klopt dit zover?
En wat te doen met de GND?
En iemand een idee welke distributie I2S ondersteund?
Afdac2 blijft echter "no lock" geven.
Wil toch eens zien of het lukt om de Neo2 via I2S aan te sluiten (zonder de Amanero dus).
Met wat hulp (natuurlijk, want ik kan niks zelf) op een buurforum de volgende aansluitingen uitgedokterd:
Pin - afk. -> Afdac JP4
8 - LRCK -> WC/D1
9 - BCK -> BC/CK
10 - DOUT -> DT/D2
GPIO1 pin1 3.3V -> X6 http://www.friendlyarm.com/index.php?ro ... uct_id=180
Klopt dit zover?
En wat te doen met de GND?
En iemand een idee welke distributie I2S ondersteund?
Laatst gewijzigd door ToTo op zo 29 okt 2017, 7:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
en hier moet de Neo2 bij inkomen:
Nog plek genoeg dacht ik.
Nog plek genoeg dacht ik.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik zal; eens uitzoeken of het werkt voor de Neo2
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 0#p1859840
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 0#p1859840
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Bedankt zover!
Moet of is een groundloopbreaker aan te raden?
Moet of is een groundloopbreaker aan te raden?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
De ingangen op de dac zijn alle galvanisch gescheiden. De spdif ingangen dmv. pulstrafootjes, toslink sowieso en de I2S ingang dmv. een IL715 IC.ToTo schreef:Bedankt zover!
Moet of is een groundloopbreaker aan te raden?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Goed geregeld zegknuisje schreef:De ingangen op de dac zijn alle galvanisch gescheiden. De spdif ingangen dmv. pulstrafootjes, toslink sowieso en de I2S ingang dmv. een IL715 IC.ToTo schreef:Bedankt zover!
Moet of is een groundloopbreaker aan te raden?
